Παρασκευή, 22 Νοε.
21oC Αθήνα

Πολυτεχνείο ρημαδιό! Εικόνες ντροπής και απόλυτης καταστροφής μέσα από το κτίριο Γκίνη! [pics]

Πολυτεχνείο ρημαδιό! Εικόνες ντροπής και απόλυτης καταστροφής μέσα από το κτίριο Γκίνη! [pics]

– Δείτε εικόνες από το άντρο των καταληψιών ρημαγμένο και κατεστραμένο – Σπασμένες πόρτες, καρέκλες και γραφεία
– Από το κτίριο Γκίνη πετούσαν βόμβες μολότωφ και μάρμαρα στους αστυνομικούς
– 13 συλλήψεις και 5 προσαγωγές από την αστυνομία – Ανάμεσά τους τρεις ανήλικοι, ένας Ρουμάνος ένας Αλβανός και τρεις Σύριοι

Έσπασαν, έκαψαν, ρήμαξαν. Και όλα αυτά ανενόχλητοι. Σε ένα έργο που παίζεται κάθε χρόνο την ίδια μέρα με το ίδιο αποτέλεσμα με την ίδια εικόνα της καταστροφής. Η ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου έχει κάθε χρόνο την ίδια κατάληξη. Με τους ίδιους μπαχαλάκηδες, με τους ίδιους κουκουλοφόρους να ρημάζουν και να καίνε τα πάντα. Περιουσίες, ακόμα και το ίδιο το Πολυτεχνείο.

Απόδειξη οι φωτογραφίες ντοκουμέντο που θα δείτε από το κτίριο Γκίνη. Το κτίριο που επι μέρες ήταν υπο κατάληψη και λειτούργησε σαν αποθηκευτικός χώρος και χώρος παραγωγής μολότωφ για να γίνουν όσα έγιναν. Από την ταράτσα του συγκεκριμένου κτιρίου, ορισμένοι από τους κουκουλοφόρους πετούσαν για πολλή ώρα μολότοφ, πέτρες μέχρι και μάρμαρα προς τους αστυνομικούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Η Αθήνα κάθε χρόνο την ίδια μέρα πνίγεται στα δακρυγόνα, πνίγεται στους καπνούς από τις φωτιές και τις μολότοφ, το Πολυτεχνείο – κατά τα άλλα πανεπιστημιακό ίδρυμα – γίνεται ορμητήριο των αδιευκρινίστου ηλικίας, τάξης και εθνικότητας κουκουλοφόρων. 

Η Αθήνα παραλύει, τα μέσα μεταφοράς δεν κυκλοφορούν, καταστηματάρχες κλείνουν ή δεν ανοίγουν καθόλου τα μαγαζιά τους στην περιοχή και τα Εξάρχεια και οι γύρω περιοχές ζουν στον ρυθμό μιας ιδιότυπης δικτατορίας των ολίγων. Κάθε χρόνο αυτά γράφουμε, κάθε χρόνο αυτά λέμε και θα τα λέμε αν δεν αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι. Και η εκάστοτε κυβέρνηση, και η αστυνομία, και η πανεπιστημιακή κοινότητα και οι φοιτητές.

Η ντροπή αυτή που βλέπουμε κάθε χρόνο οφείλεται σε όλους τους παραπάνω ανεξαιρέτως. Όλοι οι παραπάνω δεν έχουν φροντίσει περιφρουρήσουν το Πολυτεχνείο, να συλλάβουν και να τιμωρήσουν όλους όσους καταστρέφουν δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Που είναι οι Πρυτανικές αρχές; Που είναι οι φοιτητικοί σύλλογοι; Που είναι η αστυνομία; Η απάντηση είναι προφανής. Είναι ταμπού να μιλάμε εναντίον εκείνων που καταστρέφουν. Παιδιά είναι, λένε κάποιοι. Άστα να εκτονωθούν. Και η ζωή συνεχίζεται….

Για την ιστορία, σε 13 συλλήψεις και 5 προσαγωγές προχώρησε η αστυνομία. Οι συλληφθέντες αναμένεται να οδηγηθούν σήμερα στον εισαγγελέα. Από τους 13 συλληφθέντες των χθεσινών επεισοδίων, οι 8 είναι Έλληνες ανάμεσα τους και μια ανήλικη κοπέλα 17 ετών, άλλος ένας ανήλικος επίσης 17 ετών, ενώ οι υπόλοιποι είναι δυο 18χρονοι, ένας 22χρονος, και 28, 29 και 38 ετών αντίστοιχα. Επίσης ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι ένας Ρουμάνος 16 ετών, ενας Αλβανός 29 ετών, και 3 Σύριοι 19, 20 και 21 ετών αντίστοιχα.

Το κτίριο Γκίνη

Το κτίριο Γκίνη για την ιστορία ήταν μια από τις κτιριακές επεκτάσεις που γίνονταν στο ΕΜΠ αφού αυξάνονταν και οι ανάγκες. Είναι το το κτίριο των Πολιτικών Μηχανικών που κατασκευάστηκε από το (1920-32) επί της οδού Στουρνάρα, και  πήρε το όνομα του καθηγητή Αγγελου Γκίνη, Διευθυντή τότε του Πολυτεχνείου, που πρωτοστάτησε στην ολοκληρωτική αναδιοργάνωση του Ιδρύματος μετά το 1916. Η μελέτη του κτιρίου «Γκίνη» έγινε από τον αρχιτέκτονα καθηγητή Κώστα Κιτσίκη και αποτελούσε την νότια πτέρυγα ενός ενιαίου συγκροτήματος μορφής Η (που όμως αργότερα άλλαξε για να πάρει την σημερινή, περισσότερο «κλειστή» διάταξη του συνόλου). Το κτίριο «Γκίνη» με τις ιστορικές του αίθουσες διδασκαλίας, τον κιονοστήρικτο προθάλαμο του κλιμακοστασίου στο ισόγειο, το δωρικό πρόπυλο στην είσοδο προς την οδό Στουρνάρα και τα πλαισιωμένα με κλασικές κορνίζες ανοίγματά του, προβάλλει στο σύνολό του μια «αρχαιοπρεπή» έκφραση. Κατά τον ίδιο τον Κιτσίκη αυτή η αρχιτεκτονική ήταν απαραίτητη προς τον σκοπό της μορφολογικής ένταξης του κτιρίου, με τα – γειτονικά του- μνημειακά δημιουργήματα του Λύσσανδρου Καυτατζόγλου.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε