Η μπίλια… έκατσε και τις επόμενες μέρες 6.500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μάθουν, μέσω του TAXIS, τι πρόκειται να πληρώσουν φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας. Το τελικό σχέδιο βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα της Κυριακής, προβλέπει πως για όσους έχουν αυτοκίνητο με κινητήρα μικρότερο των 1.928 κυβικών, δεν θα υπάρξει αλλαγή σε σχέση με το φόρο που πλήρωσαν το 2016, ανεξάρτητα πότε κυκλοφόρησε το ΙΧ τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για παράδειγμα: ιδιοκτήτης ΙΧ 1.600 κυβικών θα πληρώσει από 250€ έως 320€, ανάλογα με το πότε βγήκε η άδεια κυκλοφορίας.
Δεν θα ισχύσει όμως το ίδιο για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων πάνω από 1.928 κυβικά. Σύμφωνα με το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου, τα παλιά αυτοκίνητα, εκείνα που κυκλοφόρησαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου 1999, θα έχουν σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας. Και αυτό σε μια προσπάθεια να μην κατατίθενται οι πινακίδες κυκλοφορίας, αφού για τα συγκεκριμένα ΙΧ, σε πολλές περιπτώσεις, τα τέλη είναι διπλάσια της αξίας τους! Φέτος, η μείωση μπορεί να φτάσει και το 30%.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για τα αυτοκίνητα πάνω από τα 1.928 κυβικά, που έχουν όμως κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2000 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2005, τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι μεν μειωμένα αλλά στο επίπεδο του 10%-15%.
Αντίθετα, όσοι έχουν αυτοκίνητα πάνω από 1.929 κυβικά και έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως την 1η Νοεμβρίου 2010, θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 αυξημένα και το ποσοστό της αύξησης θα κυμανθεί από το 5% έως το 10%.
Εκείνο που σύμφωνα με το δημοσίευμα δεν πρόκειται να αλλάξει είναι το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.
Στη περίπτωση των εκπομπών ρύπων, αμετάβλητα θα παραμείνουν τα τέλη για αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 160 mg, ενώ θα αυξηθούν οι συντελεστές για όσα εκπέμπουν πάνω από 160 mg. Υπάρχει επίσης εισήγηση για να επιβληθούν τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων από 80 έως 90 mg, τα οποία μέχρι σήμερα εξαιρούνταν.
Η κυβέρνηση θέλει να εισπράξει από τα τέλη κυκλοφορίας 1,1 δισ. Ευρώ.