Τετάρτη, 27 Νοε.
17oC Αθήνα

Βόμβα! Δίχως νυχτερινές πτήσεις η Μυτιλήνη – Ακολουθούν τα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης

Βόμβα! Δίχως νυχτερινές πτήσεις η Μυτιλήνη – Ακολουθούν τα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης

– Εκτός λειτουργίας τα ραδιοβοηθήματα στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης
– Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν νυχτερινές πτήσεις, τεράστιο το πλήγμα για τον τουρισμό
– Οι πιλότοι προσεγγίζουν μόνο με οπτική επαφή
– 11 ακόμη αεροδρόμια βγαίνουν εκτός τις επόμενες μέρες, μεταξύ των οποίων Μύκονος και Σαντορίνη
– Με νέα απεργία απειλεί ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ. Τι λέει στο Newsit
– Κρίσιμο ραντεβού το απόγευμα με τον Σπίρτζη

Το θέμα ειναι πολύ σοβαρό και χρήζει άμεσης λύσης καθώς η τουριστική περίοδος έχει ξεκινήσει και δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να γίνουν νυχτερινές πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια, κυρίως των νησιών που είναι πόλος έλξης για τους τουρίστες.

Όλες οι πτήσεις υπόκεινται σε δύο κατηγορίες κανόνων διαχωρισμού. Τους Κανόνες Πτήσης Εξ’ Όψεως (Visual Flight Rules – VFR) και τους Κανόνες Πτήσης με Όργανα (Instrument flight Rules – IFR). Τόσο οι πιλότοι όσο και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας έχουν διαφορετικές ευθύνες για την κάθε μία από τις δύο κατηγορίες.

Οταν σε ένα αεροδρόμιο δε λειτουργούν τα ραδιοβοηθήματα τότε δεν μπορούν να γίνουν νυχτερινές πτήσεις.

Δίχως νυχτερινές πτήσεις η Μυτιλήνη – Ακολουθούν 11 ακόμη αεροδρόμια

Οπως δήλωσε στο Newsit ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος “οπως έχουμε καταγγείλει από τη δική μας πλευρά ήδη έχουν αρχίσει τα προβλήματα και διογκώνονται σχεδόν σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Είχαμε πει οτι θα υπάρξει πρόβλημα στα αεροναυτιλιακά όπως επίσης και σε θέματα γενικότερης φύσης λειτουργίας αεροδρομίων, δηλαδή στους διαδρόμους, στις φωτοσυμβάσεις, στις ολισθηρότητες και σε μια σειρά άλλα ζητήματα.

Πρέπει πράγματι να τρέξουμε το γρηγορότερο, δηλαδή να βρεθούν χρήματα για να τα επισκευάσουμε και να τα συντηρήσουμε.

Αυτή τη στιγμή θα πρέπει να ξέρει το επιβατικό κοινό οτι υπάρχει ασφάλεια αλλά υπό μία προϋπόθεση. Οτι προσεγγίζει το αεροδρόμιο ο πιλότος. Στη Μυτιλήνη για παράδειγμα ήδη οι πτήσεις από IFR (με μηχανήματα δηλαδή), οι πτήσεις γίνονται VFR (μόνο με οπτική επαφή του πιλότου) καθώς το μηχάνημα είναι εκτός λειτουργίας.

Οι VFR πτήσεις επιτρέπονται μόνο από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου, ενώ οι IFR πτήσεις επιτρέπονται όλο το 24ωρο

Ο πιλοτος δεν μπορεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο μέσω του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και έχει βγει αγγελία προς τις αεροπορικές εταιρείες οπου λέει οτι θα προσεγγίζει το αεροδρόμιο και τον διάδρομο προσγείωσης ο πιλοτος με οπτική επαφή.

Ετσι όπως εξελίσσονται τα στοιχεία, μέχρι τις 16 Ιουνίου, το ίδιο πράγμα, δηλαδή να πέφτουν τα συστήματα, θα γίνει σε 11 ακόμη αεροδρόμια μεταξύ των οποίων στη Μύκονο, στη Σαντορίνη, στην Αγχίαλο, στην Κω, στην Σκιάθο. Αυτό σημαίνει οτι 11 ακομη αεροδρομία μετά τη Μυτιλήνη τη νύχτα θα είναι κλειστά, δηλαδή δε θα μπορούν να γίνουν οι νυχτερινές πτήσεις.

Σήμερα διαπιστώνουμε τις τεράστιες ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας και άλλων, οι οποίοι ενώ εμείς εδώ και 20 μέρες, αλλά και όλο το τελευταίο εξάμηνο, εσωτερικά μέσα στην υπηρεσία ζητούσαμε την άμεση πιστοποίηση και ανανέωση των πιλότων στο υπερσύχρονο ηλεκτρονικό αεροσκάφος που έχουμε, το οποίο κάνει όλα τα flying chek για όλα αυτά που συζητάμε, το οποίο όμως είναι εκτός λειτουργίας. Δεν έχουν την ικανότητα να πετάξουν γιατί εχουν λήξει τα πτυχία τους και πρέπει να πάνε στην Αμερική να εκπαιδευτούν και να ανανεώσουν το πτυχίο τους και συγχρονως ένα ελικοφόρο, το δεύτερο αεροσκάφος, βρίσκεται για επισκευή εως τις 16 του μήνα.

Ετσι λοιπόν αυτή τη στιγμή έχουν πάθει έμφραγμα οι προσεγγίσεις στα συγκεκριμένα αεροδρόμια και εκείνο που φοβόμαστε είναι να μην αρχίσουμε να έχουμε και άλλες ζημιές σε παρα πολλά άλλα θέματα.

Σήμερα το απόγευμα εχουμε συνάντηση με τον κύριο Σπίρτζη από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να συζητήσουμε αυτά που υποσχέθηκε. Σε περίπτωση που δεν δώσουν χρήματα για τη λειτουργία των αεροδρομίων και για τη διασφάλιση της ασφάλειας των πτήσεων, λυπάμαι αλλά θα ξανακατέβουμε σε απεργία και θα είναι πολύ σκληρή αυτή η απάντηση που θα δώσουμε από δικής μας πλευράς.

Διότι δεν παίζουμε, δε γελειοποιούμε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πρέπει να εφαρμόσουμε τους κανόνες ασφαλείας” είπε τέλος ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

Ακούστε τι δήλωσε στο Newsit o Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ:

ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε