Όλα βέβαια είναι ακόμη σε επίπεδο σεναρίων, ωστόσο όταν ένα σενάριο “πέφτει” στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τον έναν ή τον άλλο τρόπο γίνεται λίγο καιρό μετά πραγματικότητα, παρά το γεγονός ότι η ίδια η πραγματικότητα έχει αποδείξει ότι οι αυξήσεις φόρων μόνο μείωση εσόδων έφεραν…
Αυτό υποστηρίζει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος που υπογραμμίζει ότι το μέτρο δεν θα φέρει περισσότερα έσοδα καθώς θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης.
«Αυτό το είδαμε και με το πετρέλαιο θέρμανσης, για το οποίο φοβόμαστε ότι θα υπάρξει ανάλογη αυξητική κίνηση από την κυβέρνηση στη νέα περίοδο. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, ιδίως στις μεταφορές και στις ενεργοβόρες επιχειρήσεις του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, θα είναι βαριές».
Όπως επισημαίνει η ΟΒΕ, ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης ανέρχεται σήμερα στα 330 ευρώ/χιλιόλιτρο, ενώ στη βενζίνη στα 670 ευρώ/χιλιόλιτρο. Σε περίπτωση εξίσωσης και αφού υπολογιστεί η επιβάρυνση του ΦΠΑ (που επιβάλλεται και επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) η τιμή του πετρελαίου θα επιβαρυνθεί συνολικά με 0,418 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή η λιανική τιμή του ντήζελ κίνησης με τα σημερινά δεδομένα θα φθάσει στο 1,418Euro/λ! Αντίστοιχα, πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη κατά 10 λεπτά το λίτρο θα οδηγήσει σε αύξηση της λιανικής τιμής (μαζί με το ΦΠΑ) κατά 12,3 λεπτά.