Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό αναφέρει το πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια που προκάλεσαν τον εκτροχιασμό του τρένου Intercity IC58 του ΟΣΕ στο Άδενδρο.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ήταν 144,3 km/h. Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο ταχογράφος έδειξε ότι ο μηχανοδηγός, που είναι ανάμεσα στους νεκρούς της σιδηροδρομικής τραγωδίας, είχε αναπτύξει ταχύτητα 143 χλμ/ώρα, παρά το γεγονός ότι κινούνταν σε περιφερειακό τμήμα του δικτύου, όπου το ανώτερο όριο ταχύτητας είναι τα 60 χλμ.
Το σενάριο της υπερβολικής ταχύτητας εξεταζόταν, άλλωστε, από τους εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ από την πρώτη στιγμή, καθώς στελέχη του οργανισμού ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται ο μηχανοδηγός να μην αντελήφθη ότι εισήλθε σε παρακαμπτήριο δίκτυο, λόγω προβλημάτων στην τηλεδιοίκηση – φωτοσήμανση, που έπρεπε να τον ειδοποιήσουν εγκαίρως.