Φαίνεται πως τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος έχει βάλει στόχο να “ξαναγράψει” την Ιστορία με… τον δικό του τρόπο. Ο Τούρκος Πρόεδρος, χρησιμοποιεί ακόμα και το Χόλιγουντ για να κάνει προπαγάνδα υπέρ της Τουρκίας… μέσω ταινιών ή ηθοποιών! Δείτε παρακάτω πως… οι ταινίες περνάνε “κρυφά μηνύματα”.
Η προπαγάνδα γίνεται μέσα από ταινίες όπως «Ο Οθωμανός Υπολοχαγός» («The Ottoman Lieutenant»), που έκανε πριν λίγες μέρες πρεμιέρα στις ΗΠΑ. Κοινότητες Ελλήνων και Αρμενίων της Αμερικής έσπευσαν να καταγγείλουν την ταινία, καλώντας μάλιστα το κοινό να την μποϊκοτάρει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ταινία μιλάει για ένα love story που λαμβάνει χώρα ανάμεσα στο 1914 και το 1915. Την ίδια περίοδο συμβαίνει και μια γενοκτονία (αυτή των Αρμενίων), η οποία ωστόσο δεν παρουσιάζεται ως γενοκτονία, ως συστηματική δηλαδή εξόντωση κατά συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων, αλλά πιο πολύ ως ένα… ατυχές, πλην αναπόφευκτο συμβάν στο πλαίσιο ενός πολέμου που έβλαψε το ίδιο Αρμενίους και Τούρκους.
Δείτε το πρώτο trailer της ταινίας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακόμα και κριτικοί κινηματογράφου μίλησαν για μία καλά κρυμμένη διάθεση για αλλαγή της ιστορίας, καθώς με την ταινία το ιστορικό γεγονός που “ενοχλεί” την τουρκική κυβέρνηση, η γενοκτονία των Αρμενίων… σχεδόν “μηδενίζεται”
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι πρόκειται για μια ταινία που αποτελεί τουρκική (συμ)παραγωγή.
Η Αγκυρα αναγνωρίζει μεν ότι σημειώθηκαν αγριότητες σε βάρος των Αρμενίων. Υποστηρίζει ωστόσο ότι επρόκειτο για περιστατικά μεμονωμένα, που δεν έλαβαν χώρα στο πλαίσιο κάποιας συστηματικής, κεντρικά ενορχηστρωμένης, επιχείρησης εξόντωσης. Υποστηρίζει, επίσης, ότι και οι Αρμένιοι διέπραξαν αγριότητες σε βάρος των Τούρκων πολεμώντας στο πλευρό των Σοβιετικών.
«Ο Οθωμανός Υπολοχαγός» (σε σκηνοθεσία Τζόζεφ Ρούμπεν και σενάριο Τζεφ Στόκγουελ) έρχεται να υιοθετήσει αυτήν τη γραμμή των «ίσων αποστάσεων», επιστρατεύοντας ηθοποιούς όπως ο Μίσιελ Χούισμαν (ο «Ντάριο Ναχάρις» του «Game of Thrones»), ο Τζος Χάρτνετ και ο οσκαρικός σερ Μπεν Κίνγκσλεϊ (που όλοι αναρωτιούνται “τι δουλειά έχει σε αυτήν την ταινίας”;).
Δείτε το δεύτερο trailer της ταινίας
Από καλλιτεχνική σκοπιά, «Ο Οθωμανός Υπολοχαγός» έχει λάβει αρνητικές κριτικές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ωστόσο άλλο, το υποβόσκον… πολιτικό-ιστορικό.
«Το μήνυμα μπορεί να προβάλλεται με τρόπο ήπιο και διακριτικό. Ο στόχος είναι, ωστόσο, σαφής. Πρόκειται για κατάφωρη άρνηση της Γενοκτονίας των Αρμενίων. Είναι μια προσπάθεια να κουκουλωθεί και να ξαναγραφτεί η Ιστορία» δηλώνει στο «Έθνος της Κυριακής» ο Ράφι Ορφάλι, πρόεδρος της Αρμενικής Νεολαίας Δυτικών ΗΠΑ («Armenian Youth Federation-Western United States»), μιας εκ των παλαιότερων και μεγαλύτερων στον κόσμο οργανώσεων της αρμενικής διασποράς.
«Υπό το πρόσχημα της ουδετερότητα και της ψυχαγωγίας, η τουρκική προπαγάνδα περνά στα μίντια και στην ποπ κουλτούρα. Τροφοδοτεί αυτό το νέο αφήγημα περί αμοιβαιότητας και κοινών βασάνων μεταξύ Αρμενίων και Τούρκων» συνεχίζει ο κ. Ορφάλι.
«Μπορείτε να φανταστείτε μια ταινία να παρουσιάζει θετικά τη ναζιστική Γερμανία, χωρίς να υπογραμμίζει το γεγονός ότι επρόκειτο για εγκληματικό καθεστώς;» καταλήγει ο κ. Ορφάλι… διερωτώμενος.
Ο γεννημένος στην Κρήτη, διεθνούς φήμης Ελληνοαμερικανός φυσικός, πρόεδρος του «American Hellenic Council», κ. Μηνάς Καφάτος, ανατρέχει στην ιστορία του τουρκικού αναθεωρητισμού: «Από την παραμέληση των αρχαιοελληνικών και βυζαντινών μνημείων στη Μικρά Ασία μέχρι την άρνηση των γενοκτονιών που διέπραξαν οι Οθωμανοί, και από την παρουσίαση της εισβολής στην Κύπρο ως αμυντικής κίνησης μέχρι τις πιο πρόσφατες τουρκικές προσπάθειες που παρουσιάζουν την Ευρώπη να στηρίζει τρομοκράτες και να εφαρμόζει ναζιστικές πρακτικές».
«Ταινίες όπως -Ο Οθωμανός Υπολοχαγός- στοχεύουν στη χειραγώγηση και στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης. Συγκαλύπτουν τον ειδεχθή στόχο του ιστορικού αναθεωρητισμού κάτω από τη μάσκα μιας χαρούμενης ιστορίας αγάπης που επιχειρεί να καταστήσει συμπαθείς τις απάνθρωπες ενέργειες του οθωμανικού κράτους» δηλώνει στο «Εθνος» ο κ. Ιωάννης Φιντανάκης, εκ των διοικητικών στελεχών του «American Hellenic Council».
Η τουρκική προπαγάνδα, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο σε ταινίες αλλά και σε spots τα οποία πληρώνει χρυσά… για να πρωταγωνιστούν αστέρες του Χόλιγουντ, ώστε να γίνουν πιο γνωστά αλλά κυρίως αποδεκτά από το ευρύ κοινό.
Ενδεικτικά, η υποψήφια για Όσκαρ Νικόλ Κίντμαν είναι πλέον «το νέο πρόσωπο του τουρκικού τουρισμού». Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί σε διαφημίσεις για την προώθηση της Τουρκίας ως προορισμού στον ξένο Τύπο (σε γερμανικές και ρωσικές εφημερίδες).
Ο οσκαρικός Μόργκαν Φρίμαν είναι, επίσης, το νέο πρόσωπο στη διαφημιστική καμπάνια των κρατικών τουρκικών αερογραμμών «TurkishAirlines». Στο μεταξύ προσπαθεί από το 2014 να φέρει το Χόλιγουντ στην Άγκυρα πληρώνοντας το 25% του κόστους κάθε κινηματογραφικής παραγωγής που γυρίζεται στην Τουρκία. Το φιλμ «Ο Οθωμανός Υπολοχαγός» για παράδειγμα, που έκανε πρεμιέρα προ ημερών στις ΗΠΑ, γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη και την Καππαδοκία.
«Η τουρκική προπαγάνδα επιχειρεί να ξαναγράψει την Ιστορία. Το ίδιο πράγμα κάνει εδώ και δεκαετίες» δηλώνει στο «Εθνος», ο διεθνώς καταξιωμένος φυσικός Μηνάς Καφάτος, πρόεδρος του «American Hellenic Council».
Πηγή: ethnos.gr