Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι «To σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων εγγενώς, παιδαγωγικά δεν λειτουργεί». Υπογράμμισε πως το υπάρχον σύστημα είναι αδιάβλητο αλλά έχει αδυναμίες και ζήτησε συναίνεση για τη διαμόρφωση ενός συστήματος που, όπως είπε, δεν αδικεί τον άριστο, ο οποίος δεν μπαίνει στην σχολή που θέλει λόγω ενός μορίου ή που δεν ευνοεί την αποστήθιση.
Ο υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι στόχος είναι να προωθηθεί ένα σχέδιο σε ορίζοντα τριετίας και η διαμόρφωση ενός μικτού συστήματος για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αποκλείοντας την εισαγωγή τους χωρίς εξετάσεις.
Εξήγησε ότι θα γίνουν συντηρητικά βήματα και αφού πρόκειται για πρόγραμμα τριετίας θα επηρεαστούν τα παιδιά που σήμερα πάνε στην Γ Γυμνασίου.
«Εμείς λέμε ότι θα επεξεργαστούμε ένα σχέδιο τουλάχιστον τριετίας και για να το ολοκληρώσουσε θα κάνουμε συντηρητικά βήματα. Δεν χρειάζονται μαγκιές» είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στα φροντιστήρια είπε ότι ιστορικά μαζί με την παραπαιδεία έχουν παίξει θετικό ρόλο «σε έναν ιδιομόρφο χαρακτήρα που είχε ταξική κινητικότητα». «Ήσουν σε ένα χωριό και πήγαινες τελευταία χρονιά στο φροντιστήριο και το φροντιστήριο έπαιζε ένα εξισωτικό ρόλο ανάμεσα στο κακό σχολείο και την είσοδο στα ΑΕΙ αλλά αυτό έχει αλλάξει πλέον» εξήγησε ο κ. Γαβρόγλου.