Το τέταρτο επεισόδιο της σειράς με την ιστορία της 5άρας ανέβασε η BMW στο κανάλι της στο Youtube.
Σχεδιαστικά, η τέταρτη γενιά του μοντέλου διέφερε εντελώς από τον προκάτοχό της. Και αυτό γιατί η αεροδυναμική απόδοση και το ελάφρωμα της κατασκευής έπαιξαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο κατά την εξέλιξη του.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα πιο καμπυλωτό αμάξωμα με αεροδυναμικό συντελεστή 0,27, από 0,30 που είχε η προηγούμενη γενιά E34, και αλουμινένια μηχανικά μέρη που μείωναν το συνολικό βάρος έως και 65 kg ανάλογα με την έκδοση. Μάλιστα, χάρη στην χρήση αλουμινίου και στους κινητήρες, κατάφερα να γλυτώσουν άλλα 30 kg.
Στο εσωτερικό, η βελτίωση των υλικών και ο πλουσιότερος εξοπλισμός που περιελάμβανε μέχρι και τιμόνι με ενσωματωμένες πολλαπλές λειτουργίες, τηλέφωνο και υπολογιστή ταξιδίου, αναβάθμιζαν την συνολική εικόνα, και οι αυξημένες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους.
Η γκάμα κινητήρων μεγάλωσε ακόμα πιο πολύ σε σχέση με την παρελθόν, και ξεκίναγε από την 520i των 150 ίππων και έφτανε μέχρι την 540i των 286 ίππων. Βέβαια, στην κορυφή της γκάμας βρισκόταν η M5 με το V8 των 400 ίππων.
Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της σεντάν, το 1997, η BMW παρουσίασε την πρακτικότερη έκδοση Touring (στέισον), με το ανασχεδιασμένο πίσω πάτωμα που επέτρεπε τη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης.
Η ανανέωση του μοντέλου ήρθε το 2000 και μαζί της έφερε και τα παγκοσμίου φήμης εμπρός φώτα με τα corona rings (angel eyes) που σημαδεύουν μέχρι και σήμερα την εμφάνιση των μοντέλων της BMW.
Η παραγωγή της E39 σταμάτησε το 2004, με την BMW να κατασκευάζει 1.400.000 κομμάτια, εκ των οποίων τα 266.000 ήταν Touring.