“Τα μαθήματα αναμένεται να ξεκινήσουν τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου”, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Αναδιάδης, διευκρινίζοντας ότι εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα γίνει η προκήρυξη για την τοποθέτηση των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων. Οι Συντονιστές, όπως εξήγησε, θα έχουν την ευθύνη καταγραφής στα κέντρα φιλοξενίας του αριθμού των παιδιών προσφύγων, της ηλικίας τους, των γνώσεων και των εξειδικευμένων αναγκών τους, ώστε να μεριμνούν για την ομαλή ένταξή τους στις ΔΥΕΠ.
Παράλληλα, προχωρούν και οι διαδικασίες στελέχωσης των ΔΥΕΠ από τον πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, στους οποίους -όπως και στους σχολικούς συμβούλους- θα γίνει επιμόρφωση για ζητήματα σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε συνεργασία και με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Άλλωστε, οι σχολικοί σύμβουλοι είναι εκείνοι που θα καταγράφουν τα προβλήματα, που παρουσιάζονται στην εκπαιδευτική πράξη, συντάσσοντας σχετικές εκθέσεις.
“Ξεκινάμε με τα πρώτα πιλοτικά σχολεία και προχωράμε” είπε ο κ. Ανανιάδης. Σε σχέση με τις ανησυχίες που εξακολουθούν να εκφράζονται από κάποιους συλλόγους γονέων, ο περιφερειακός διευθυντής επανέλαβε ότι “όλα τα παιδιά που θα πάνε στα σχολεία θα είναι εμβολιασμένα, θα έχουν το κίτρινο βιβλιάριο, που λέει ποια εμβόλια έχουν κάνει”, προτρέποντας όμως τους γονείς “να μην περιμένουν να γίνουν όλα τα εμβόλια σε μία εβδομάδα, διότι ο ανθρώπινος οργανισμός δε μπορεί να αντέξει όλα τα εμβόλια σε μία εβδομάδα”.
Ο κ. Ανανιάδης διευκρίνισε ότι ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης έχει αναλάβει το κόστος καθαριότητας, φύλαξης και θέρμανσης των σχολικών μονάδων, στις οποίες θα λειτουργήσουν ΔΥΕΠ.
Εξάλλου, ερωτηθείς σχετικά με την αντιπαράθεση μεταξύ του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, ο κ. Ανανιάδης, ο οποίος είναι θεολόγος, διατύπωσε την εκτίμηση η “Ορθοδοξία παραμένει ως βάση στο μάθημα”, καθώς και ότι δεν τίθεται ζήτημα κατάργησης του μαθήματος.
“Τα βιβλία είναι ίδια, στο νέο πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνονται απλώς πολυθεματικές ενότητες”, εξήγησε, επισημαίνοντας ότι “το μάθημα των θρησκευτικών, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να είναι κατήχηση”.
Πρόσθεσε ακόμη ότι το βιβλίο δεν περιορίζει τους εκπαιδευτικούς να αντλούν περιεχόμενο και από άλλες πηγές (π.χ. διαδίκτυο), καθώς και ότι ήδη έχουν ξεκινήσει σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια στους σχολικούς συμβούλους και θεολόγους για την αφομοίωση των αλλαγών.
Αναφορικά, τέλος, με καταλήψεις σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ανανιάδης διευκρίνισε ότι είναι “σποραδικές”, κάνοντας λόγο για “σύνηθες φαινόμενο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για να αναδεικνύονται κάποια ζητήματα, ελλείψεις κ.λπ.”. Διαβεβαίωσε πάντως, ότι ενόψει και της οριστικής τοποθέτησης και κατανομής των εκπαιδευτικών, δεν παρατηρούνται κενά, ειδικά στην Ανατολική Θεσσαλονίκη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ