Το πιο κρίσιμο ζήτημα εντοπίζεται στο αν είναι εφικτός ο υπολογισμός και ο καθορισμός του ύψους των τελών με βάση και την εμπορική τιμή των αυτοκινήτων κι αυτό γιατί στα υπουργεία δεν υπάρχει βάση δεδομένων με αυτά τα στοιχεία. Υπάρχει η σκέψη να χρησιμοποιήσουν τη βάση των ασφαλιστικών εταιρειών η οποία χρησιμοποιείται για να υπολογίζονται τα ασφάλιστρα σε περίπτωση κλοπής. Αυτό ακριβώς θα είναι ένα από τα θέματα της επιτροπής.
Το δεύτερο το οποίο θα λάβουν υπόψη είναι το ύψος των εσόδων που θα έχει το Δημόσιο. Η κατεύθυνση που υπάρχει είναι να παραμείνουν στο ίδιο ύψος, δηλαδή 1,1 δισ. ευρώ και αυτό να διασφαλιστεί με βάση τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν. Αν προκύψουν πρόσθετα αυτά να προέλθουν από την κυκλοφορία αυτοκινήτων των οποίων οι ιδιοκτήτες κατέθεσαν τις πινακίδες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι αυξήσεις και οι μειώσεις δεν θα είναι πολύ μεγάλες με εξαίρεση τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα με έτος πρώτης κυκλοφορίας πριν από το 2.000.
Οσον αφορά στα υπόλοιπα διακρίνονται γενικώς σε τρεις κατηγορίες.
Η πρώτη περιλαμβάνει αυτοκίνητα με έτος πρώτης κυκλοφορίας πριν από το 2005 των οποίων τα τέλη θα μειωθούν, αλλά όχι σημαντικά όπως προαναφέρθηκε.
Στη δεύτερη περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2005 ως το 2010 και τα τέλη θα παραμείνουν γενικώς στο ίδιο ύψος. Αν υπάρξουν αυξομειώσεις θα είναι πολύ μικρές.
Και στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010 και θα πληρώσουν αυξημένα τέλη.
Θα υπάρξει και μία τέταρτη κατηγορία αν τελικά αποφασιστεί να πληρώσουν τέλη και τα ΙΧ που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 90 και ως 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Για τα τελευταία η απόφαση θα εξαρτηθεί από την εξίσωση των προηγούμενων και πιο συγκεκριμένα αν τα έσοδα που διασφαλίζονται είναι τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ.