Σε αυτή την… ποιοτική έκπτωση οδηγεί η χθεσινή απόφαση του υπουργείου Παιδείας, που ανατρέπει προηγούμενη απόφαση, η οποία έτσι κι αλλιώς είχεμετατρέψει σε … περίπατο το γυμνάσιο.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, με βάση τις αλλαγές στο γυμνάσιο που ανακοινώθηκαν το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, είχε σταλεί στα σχολεία εγκύκλιος που στο θέμα της προαγωγής και απόλυσης των μαθητών όριζε τα εξής: «Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– Όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 10.
– Ή όταν έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης σε καθένα από τα μαθήματα της πρώτης ομάδας (ομάδα Α΄) τουλάχιστον 8 και έχει συνολικό μέσον όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 12».
Την ομάδα Α΄ αποτελούν η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία, τα μόνα μαθήματα στα οποία οι μαθητές θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Μέχρι και τον Ιούνιο του 2016 εξετάζονταν σε όλα τα μαθήματα. Συνεπώς, με την απόφαση του υπουργού Νίκου Φίλη μειώνονται ο εξεταστικός φόρτος στο τέλος της χρονιάς, το άγχος και ίσως το φροντιστήριο που απαιτείται για κάποιους μαθητές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με τη χθεσινή εγκύκλιο ο πήχυς χαμηλώνει, αφού δεν απαιτείται ούτε καν 8 για τα βασικά μαθήματα. Ιδού τι λέει εγκύκλιος: «Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:
– Όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 10.
– Ή όταν έχει γενικό μέσον όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 13».
Βεβαίως, ο μέσος όρος που απαιτείται για την προαγωγή και την απόλυση αυξάνεται σε 13 από 12, εάν ένας μαθητής έχει βαθμολογηθεί σε κάποια μαθήματα κάτω από 10.
Ωστόσο, σύμφωνα με μέλη της ΟΛΜΕ, από την εμπειρία προκύπτει ότι η χθεσινή απόφαση διευκολύνει τους μαθητές, αφού μπορεί να βαθμολογηθούν με 5, 6 ή 7 στα βασικά μαθήματα, αλλά μπορεί να βγάλουν τελικό μέσον όρο 13 ευνοούμενοι από τα υπόλοιπα, σχετικά εύκολα μαθήματα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν τα μαθήματα της ομάδας Β΄ (Αρχαία Ελληνικά, Θρησκευτικά, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία, Αγγλικά, δεύτερη ξένη γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Οικιακή Οικονομία), στα οποία οι μαθητές θα εξετάζονται με διαγωνίσματα ή εργασίες κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και τα μαθήματα της ομάδας Γ΄ (Τέχνες, Μουσική, Γυμναστική), στα οποία οι μαθητές δεν θα εξετάζονται καθόλου.
Η άποψη που έχουν για το θέμα στελέχη του υπουργείου που μίλησαν χθες στην «Κ» συμπυκνώνεται στο ερώτημα «γιατί μαθητής είναι άξιος προαγωγής εάν έχει 8 στα βασικά μαθήματα και όχι 7;». Η άλλη άποψη είναι ότι ο βαθμολογικός πήχυς στέλνει αξιακό μήνυμα αριστείας στους μαθητές…
Πηγή: Καθημερινή