Παρασκευή, 30 Αυγ.
26oC Αθήνα

“Πέρασε” το νομοσχέδιο για την ΥΠΑ από την αρμόδια επιτροπή

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Κατά πλειοψηφία από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ψηφίσθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το «προαπαιτούμενο» νομοσχέδιο για την Αρχή Πολιτικής Προστασίας που συζητείται με την διαδικασία του «κατεπείγοντος» και αύριο εισάγεται στην Ολομέλεια για ψήφιση, ώστε να είναι όλα έτοιμα για την αξιολόγηση της ερχόμενης Δευτέρας του Eurogroup για την εκταμίευση της υπο-δόσης.

Ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, υποστήριξε το νομοσχέδιο λέγοντας πως “μέσα από τη διαπραγμάτευση που έγινε διασφαλίσαμε τόσο ο έλεγχος εναέριου χώρου όσο και η διαχείριση των αεροδρομίων να συνεχίσει να ασκείται από αμιγώς δημόσιες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας έτσι τον κρατικό έλεγχο του εναέριο χώρου, τις θέσεις εργασίας και το μισθολογικό τους”.

Παράλληλα, τόνισε, πως διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των 25 αεροδρομίων που θα οδηγούνταν σε κλείσιμο αν εφαρμόζονταν ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης. Αναφορικά με τα έσοδα από τα τέλη υπέρπτησης και τερματικής περιοχής, είπε ο υπουργός “όχι μόνον διατηρούνται για το ελληνικό δημόσιο, αλλά θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο μέσω των επιχειρησιακών σχεδίων των δύο υπηρεσιών που συστήνονται”. Σχετικά με την καθυστέρηση της διαπραγμάτευσης, ο κ. Χρήστος Σπίτζης είπε πως “δεν φταίμε ούτε εμείς, ούτε και οι Θεσμοί. Χρειάστηκε χρόνος καθώς ουσιαστικά πείσαμε και άλλαξε το αρχικό σχέδιο που μας είχε δοθεί”. Και ευχαρίστησε του Θεσμούς για την συνεργασία που υπήρξε.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Αχ. Καραμανλής, επιφυλάχθηκε για το τι θα ψηφίσει στην Ολομέλεια η ΝΔ και χαρακτήρισε ρουσφετολογικό το νομοσχέδιο που δημιουργεί μια δαιδαλώδες οργανισμό. Αναρωτήθηκε πού θα πηγαίνουν τα χρήματα από το Eurocontrol και επισήμανε ότι θα υπάρχει ζήτημα και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Αναγνώρισε όμως ως πολύ θετικό ότι “η κυβέρνηση κατάφερε να μην μπούμε σε μια διαδικασία εκποίησης του Εναέριου Χώρου, που θα γινόταν με τη δημιουργία μιας Ανωνύμου Εταιρείας”.

Η εισηγήτρια της ΧΑ, Ελένη Ζαρούλια, δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο.
Ο εισηγητής της Δημοκρατική Συμπαράταξης, Γιάννης Κουτσούκος, δήλωσε και αυτός επιφύλαξη για το πώς θα τοποθετηθεί το κόμμα του στην Ολομέεια και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αποφεύγει μια ουσιαστική συζήτηση στην Βουλή για το πώς θα επιτευχθεί ο αναγκαίος διαχωρισμός του εποπτικού και ρυθμιστικού ρόλου με τον ρόλο της παροχής υπηρεσιών των αεροδρομείων.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, μίλησε για “μια ακόμη συνέχεια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ που προωθείτε με τον παρόν νομοσχέδιο,λ που προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις”.

Η εισηγήτρια του Ποταμιού, Κατερίνα Μάρκου, τάχθηκε υπέρ του διαχωρισμού των αντικειμένων της ΥΠΑ και είπε πως “υπάρχουν πολλά θολά σημεία στη νέα Αρχή Πολιτική Αεροπορίας που συστήνεται, όπως η πληθώρα δομών στα οργανογράμματα, η έλλειψη οικονομικών στοιχείων, η σύσταση νέων θέσεων μετακλητών υπαλλήλων αλλά και την έλλειψη λεπτομερειών για την κατανομή του υπάρχοντος προσωπικού της ΥΠΑ”. Για το νέο σύστημα πληρωμής ετοιμότητας για το φάσμα της ΕΕΤΤ, που εισάγεται, είπε πως είναι αντιγραφή του συστήματος εφημεριών των γιατρών ένα κατά γενική ομολογία προβληματικό και απαρχαιωμένο σύστημα.

Τέλος και ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, Γιάννης Σαρίδης, είπε πως “συνεχίζεται για μια ακόμα φορά το αφήγημα ότι νομοθετούμε εκβιαζόμενοι… ζητώντας να πούμε καθαρά σε όλους πως δεν ιδιωτικοποιούμε τον αέρα της Ελλάδας, δεν παραδίδουμε τον έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου στους Τούρκους, ούτε απολύουμε κόσμο από την ΥΠΑ”. 

Κατά την ακρόαση φορέων, τα συγχαρητήριά του στον υπουργό για το σχέδιο της ΑΠΑ έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, καθώς όπως είπε και οι δύο δομές της παραμένουν στο δημόσιο. Συγχαίρουμε τον υπουργό που πήγε στις Βρυξέλλες και έκλεισε μια αιμοραγία για την αεροναυτιλία».
«Δεν είχαμε καμία συμμετοχή στην διαβούλευση του νομοσχεδίου, το μάθαμε από την ανάρτηση του site της Βουλής» ανέφερε πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Σεραφείμ και δήλωσε πως η Ένωσή μας διαφωνεί στο οργανωτικό σκέλος της ΑΠΑ. Εμείς επιθυμούμε την σαφή διακριτικότητα της εναέρια Αεροναυτιλίας, όπως δηλαδή είναι παντού στις χώρες της ΕΕ με μια μονομετοχική εταιρεία στο δημόσιο με δικό της προϋπολογισμό που θα ψηφίζει η Βουλή. Το νομοσχέδιο αυτό την ΥΠΑ δεν βοηθάει.
Ο διοικητής της ΥΠΑ κ. Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, από την πλευρά του είπε πως μπορεί να υπάρχουν κάποια στοιχεία που να χρειάζονται βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνικό ή επιχειρησιακό αλλά είμαστε εδώ για να γίνουν αυτές οι βελτιώσεις.
 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε