Η πρόταση ήταν η εταιρεία να πάρει πίσω όλα τα δίλιτρα diesel μοντέλα της που είχαν πουληθεί και τα οποία είχαν το παράτυπο λογισμικό από τους σχεδόν 475.000 ιδιοκτήτες τους και παράλληλα να τους αποζημιώσει με ποσά από 5.100 έως 10.000 δολάρια ανάλογα με το αυτοκίνητο που είχε ο καθένας.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες των παραπάνω αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν να κρατήσουν τα αυτοκίνητά τους, με την VW να υποχρεούται με δικά της έξοδα να τα επισκευάσει και να αφαιρέσει το παράτυπο λογισμικό. Οι πελάτες έχουν το περιθώριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2018 να αποφασίσουν ποια ακριβώς λύση θέλουν να ακολουθήσουν και η VW έχει την υποχρέωση να επισκευάσει το 85% των αυτοκινήτων που θα παραμείνουν στην κυκλοφορία μέχρι τον Ιούνιο του 2019. Εαν δεν το κάνει τότε θα υποστεί επιπλέον οικονομικές κυρώσεις.
Στην απόφαση του δικαστηρίου σημειώνεται επίσης πως για συμβολικούς (και όχι μόνον) λόγους η VW υποχρεούται να επενδύσει 2 δισ δολάρια στην εξέλιξη αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων και να καταβάλλει άλλα 2,7 δισ στο «ταμείο περιβαλλοντικής εμπιστοσύνης».
Να θυμίσουμε πως τα τα μοντέλα που «σήκωσαν το βάρος» του dieselgate είναι τα Beetle από το 2013 μέχρι το 2015, Golf από το 2010 μέχρι το 2015, Jetta από το 2009 μέχρι το 2015, Passat από το 2012 μέχρι το 2015 καιAudi A3 από το 2010 μέχρι το 2013 και του 2015.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στη Λεωφόρο Πάρνηθος από το ύψος του Καζίνο