Σάββατο, 20 Ιουλ.
33oC Αθήνα

Χουάν Μανουέλ Φάντζιο: Ο άνθρωπος των ρεκόρ και τo Google της Doodle

Χουάν Μανουέλ Φάντζιο: Ο άνθρωπος των ρεκόρ και τo Google της Doodle

Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, ήταν Αργεντινός οδηγός αγώνων. Στη μνήμη του Φάντζιο είναι αφιερωμένο το σημερινό Doodle της Google. Διαβάστε όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Στη διάρκεια της καριέρας του ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο κέρδισε 5 παγκόσμια πρωταθλήματα Φόρμουλα 1 κατά τις χρονιές 1951, 1954, 1955, 1956, 1957. Είναι ο μόνος οδηγός που έχει πάρει πρωτάθλημα με τέσσερις διαφορετικές ομάδες, ενώ είναι και ο γηραιότερος πρωταθλητής στην ιστορία της Φόρμουλα 1. Το ρεκόρ του των 5 πρωταθλημάτων το κατέρριψε το 2003 ο Μίχαελ Σουμάχερ. Στη συνέντευξη μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος ο Σουμάχερ, αναφερόμενος στον Φάντζιο είπε ότι το κατόρθωμα του Φάντζιο έγινε σε μία δυσκολότερη εποχή και ότι θεωρεί ότι ο Φάντζιο είναι ένα επίπεδο πιο πάνω.

Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο γεννήθηκε στις 24 Ιουνίου 1911, στο Μπαλκάρσε της Αργεντινής και από μικρός είχε πάθος με τα αυτοκίνητα. Ξεκίνησε ως μηχανικός σε συνεργείο και κατάφερε να γίνει πρώτα συνοδηγός σε αγώνες ταχύτητας και αργότερα οδηγός. Το 1940 κέρδισε τον πρώτο του αγώνα στις Άνδεις ενώ το 1950 πήρε πρώτη φορά μέρος σε αγώνα φόρμουλας 1 και ήρθε δεύτερος. Στη διάρκεια της επόμενης επταετίας κέρδισε τίτλους με τέσσερις διαφορετικές ομάδες (Άλφα Ρομέο, Μαζεράτι, Φερράρι και Μερσέντες Μπέντζ.

H απαγωγή του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο

Στις 23 Φεβρουαρίου 1958 ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο βρισκόταν στην Κούβα για αγώνες της φόρμουλα 1 όταν τον απήγαγαν άνδρες του Φιντέλ Κάστρο με σκοπό να σταματήσουν τον αγώνα και να δημοσιοποιήσουν τις θέσεις τους. Ο Μπατίστα δεν ενέδωσε και διέταξε να διεξαχθεί κανονικά ο αγώνας χωρίς αυτόν. Τον αφήσανε ελεύθερο χωρίς να τον πειράξουν αργότερα. Μετά το τέλος της καριέρας του στους αγώνες δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του αυτοκινήτου έχοντας την αντιπροσωπεία της Μερσεντές στην Αργεντινή. Συχνά έπαιρνε μέρος σε αγώνες επίδειξης.

Η ζωή μετά τους αγώνες

Μετά το τέλος της καριέρας του στους αγώνες, ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο πουλούσε αυτοκίνητα της Μερτσέντες Μπεντζ, αντιπροσωπεία της οποίας είχε αποκτήσει στην Αργεντινή πριν καν ενταχθεί στην ομάδα το 1954. Έγινε Πρόεδρος της Μερτσέντες Μπεντζ Αργεντινής το 1974, και επίτιμος πρόεδρός της εφ’ όρου ζωής το 1987. Συχνά οδηγούσε, σε αγώνες επίδειξης, αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το 1990 ο Φάντζιο μπήκε στο Διεθνές Hall of Fame Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Υπάρχουν έξι αγάλματά του Φάντζιο του σε διάφορες πόλεις του κόσμου.

Το ρεκόρ

Είναι ο μόνος οδηγός που έχει πάρει πρωτάθλημα με τέσσερις διαφορετικές ομάδες, ενώ είναι και ο γηραιότερος πρωταθλητής στην ιστορία της Φόρμουλα 1. Το ρεκόρ του των 5 πρωταθλημάτων το κατέρριψε το 2003 ο Μίχαελ Σουμάχερ. Στη συνέντευξη μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος ο Σουμάχερ, αναφερόμενος στον Φάντζιο είπε ότι το κατόρθωμα του Φάντζιο έγινε σε μία δυσκολότερη εποχή και ότι θεωρεί ότι (ο Φάντζιο) είναι ένα επίπεδο πιο πάνω.

Τα παγκόσμια πρωταθλήματα Φόρμουλα 1

Το 1950 η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου διοργανώνει το πρώτο επίσημο πρωτάθλημα αυτοκινήτων Φόρμουλα 1. Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο θα πάρει μέρος σαν οδηγός της Άλφα Ρομέο, μαζί με τους Λουίτζι Φατζιόλι και Τζουζέπε Φαρίνα. Ο Φάντζιο καταφέρνει να κερδίσει και τους τρεις αγώνες στους οποίους τερμάτισε (Μονακό, Βέλγιο, Γαλλία), αλλά ο Φαρίνα με μία τέταρτη θέση επιπλέον ήταν αυτός που αναδείχθηκε νικητής στο τέλος. Ο Φάντζιο θα πάρει μέρος και σε οκτώ μη επίσημους αγώνες εκείνης της χρονιάς, και θα νικήσει στους 4, ενώ σε άλλους δύο θα έρθει δεύτερος.

Το 1951, ξανά με Άλφα Ρομέο, θα κερδίσει τρία από τα οκτώ Γκραν Πρι του πρωταθλήματος, ενώ σε άλλα δύο θα έρθει δεύτερος. Παράλληλα η άνοδος της Φερράρι με τους Χοσέ Γκονσάλες και κυρίως τον Αλμπέρτο Ασκάρι, που θα στερήσει βαθμούς από τους συνοδηγούς του στην Άλφα Ρομέο, θα τον βοηθήσουν να κερδίσει το πρώτο του πρωτάθλημα.

Το 1953, αφού νίκησε στο Carrera Panamericana με μία Λάντσια D24, ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο επανέρχεται στη Φόρμουλα 1 με την ομάδα της Μαζεράτι. Κατάφέρνει να κερδίσει στη Μόντσα και να τερματίσει άλλες δύο φορές δεύτερος, αλλά η Φερράρι και ο Αλμπέρτο Ασκάρι κυριαρχούσαν στο πρωτάθλημα. Τελικά θα κατακτήσει την δεύτερη θέση.

Το 1954 θα επανέλθει στους τίτλους. Άρχισε την χρονιά με την ομάδα της Μαζεράτι με δύο νίκες σε Αργεντινή και Βέλγιο, αλλά μεταπηδά στην Μερτσέντες Μπεντς όταν αυτή αποφασίζει να πάρει μέρος στη μέση της σαιζόν. Με τα “ασημένια βέλη” θα κερδίσει άλλους 4 αγώνες και θα κατακτήσει για δεύτερη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Την επόμενη χρονιά ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο θα συνεχίσει να τρέχει με την ίδια ομάδα και θα έρθει τέσσερις φορές πρώτος. Το πρωτάθλημα του 1955 θα διακοπεί απότομα λόγω του δυστυχήματος στον αγώνα των 24 ωρών στο Λε Μαν, όπου 80 άτομα έχασαν την ζωή τους. Ο Φάντζιο θα καταφέρει ξανά να πάρει το πρωτάθλημα αφήνοντας δεύτερο τον συνοδηγό του στην Μερτσέντες Μπεντς, Στέρλινγκ Μος. Ύστερα από αυτό που συνέβη στο Λε Μαν η Μερτσέντες θα αποφασίσει να εγκαταλείψει την Φόρμουλα 1.

Το 1956, ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο θα βρεθεί στην Φερράρι, στη θέση του Ασκάρι που είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα. Με την Φερράρι θα πάρει ένα ακόμα πρωτάθλημα, αλλά οι σχέσεις του με τον Έντσο Φερράρι δεν ήταν ιδιαίτερα καλές. Το πρωτάθλημα αυτό ήρθε πιο δύσκολα από τα προηγούμενα. Στον πρώτο αγώνα μοιράστηκε την νίκη με τον Ιταλό Λουίτζι Μούσσο. Στον τελευταίο αγώνα στην Ιταλία, ο Κόλινς ήθελε 15 γύρους για να κατακτήσει αυτός το πρωτάθλημα. Τότε αναγκάστηκε να παραχωρήσει το αυτοκίνητό του στον Φάντζιο και τελικά μοιράστηκαν τους έξι βαθμούς της δεύτερης θέσης, με τον Φάντζιο να κατακτά τον τίτλο.

Το 1957 ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο επιστρέφει στη Μαζεράτι. Νικά τους τρεις πρώτους αγώνες σε Αργεντινή, Μονακό και Γαλλία αλλά εγκαταλείπει στο Σίλβερστοουν. Στον επόμενο αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ, ο Φάντζιο ξεκίνησε με λιγότερα καύσιμα, με σκοπό να κάνει ένα γρήγορο πιτ στοπ, αλλάζοντας ταυτόχρονα και ελαστικά. Όμως η ομάδα του δεν κατάφερε να ολοκληρώσει γρήγορα το πιτ στοπ του 13ου γύρου και ενώ πριν βρισκόταν μπροστά περίπου 30 δευτερόλεπτα από τις δύο Φερράρι του Κόλινς και του Χόθορν, βρέθηκε πίσω τους με διαφορά περίπου 50 δευτερολέπτων. Οδηγώντας ταχύτατα, σπάζοντας το ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε κάθε πέρασμα, φτάνοντας στον 20ο γύρο να είναι 11 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον καλύτερο γύρο των Φερράρι, κατάφερε τελικά να τερματίσει πρώτος με τρία δευτερόλεπτα διαφορά από αυτές. Η εμφάνιση του Φάντζιο στη Γερμανία εκείνη την χρονιά, αναφέρεται συχνά ως η καλύτερή οδήγηση στην ιστορία της Φόρμουλα 1. Με

Το 1958 ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο θα λάβει μέρος σε δύο αγώνες, στην πατρίδα του Αργεντινή, όπου θα έρθει τέταρτος, και στη Γαλλία. Στο τελευταίο αγώνα του, ο νικητής του αγώνα Χόθορν, αναγνωρίζοντας την αξία του Φάντζιο, αν και τον είχε περάσει ένα γύρο, σταμάτησε πριν την γραμμή του τερματισμού αφήνοντας τον Φάντζιο να προσπεράσει, ώστε να ολοκληρώσει τον τελευταίο του, πεντηκοστό, γύρο στον αγώνα.

Τεχνολογία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε