Σάββατο, 23 Νοε.
14oC Αθήνα

Απονεμήθηκαν έπαινοι σε μαθητές για δράσεις στο προσφυγικό ζήτημα

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Εξακόσια παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες του λυκείου, και εκπαιδευτικοί -από όλη την ελληνική περιφέρεια- έδωσαν βροντερό “παρών” στην εκδήλωση απονομής επαίνων για την υλοποίηση της φετινής εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για τις σχολικές δραστηριότητες (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας και Πολιτιστικά) και αντίστοιχες δράσεις σχετικές με το προσφυγικό ζήτημα. 

Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων παρουσίασε ποικίλες σχετικές δράσεις που είχαν ως κύριο γνώμονα την αλληλεγγύη προς τους ανθρώπους τους οποίους ο πόλεμος εξανάγκασε να αναζητήσουν μία πιο ασφαλή ειρηνική ζωή, με κάθε τρόπο.

«Μόρφωση δεν είναι μόνο τα γράμματα, μόρφωση είναι και ο τρόπος της συνεργασίας, η αλληλεγγύη, αλλά και το να ξέρουμε να ζούμε σ’ ένα κόσμο που χωράει όλους τους κόσμους μέσα», τόνισε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης. Συνεχίζοντας, ο υπουργός είπε πως πρέπει να «υφάνουμε την αλληλεγγύη», ώστε να δοθεί στα προσφυγόπουλα ελπίδα και προοπτική.

Λέγοντας πως η σημερινή εκδήλωση στέλνει ένα μήνυμα ανθρωπιάς σε όλο τον κόσμο, ο κ. Φίλης προσέθεσε ότι το υπουργείο έχει πάρει πρωτοβουλίες ούτως ώστε «προσωρινά να φιλοξενούνται παιδιά με τις οικογένειές τους, με τον πατέρα, τη μητέρα τους, τα αδέλφια τους. Να υπάρχουν δομές εκπαίδευσης έτσι ώστε τα παιδιά να μην ξεχάσουν τη γλώσσα τους, να μάθουν ελληνικά αλλά και τις γλώσσες των χωρών που θέλουν οι οικογένειες τους να πάνε. Και όσα παιδιά μείνουν, γιατί θα μείνουν κάποια από αυτά στη χώρα μας, βάσει των διεθνών συνθηκών, πρέπει να πάνε στα σχολειά, να υπάρχουν τάξεις υποδοχής. Τα ελληνάκια και τα προσφυγόπουλα, όπως συνέβη και πριν από χρόνια, να μπούνε μαζί στη τάξη και μαζί να κερδίζουν καθημερινά τη γνώση και τη καλύτερη ζωή».

Σε αυτόν τον αγώνα πρωταγωνιστές, είπε ο Νίκος Φίλης, είναι οι εκπαιδευτικοί, «τους ευχαριστούμε και ξέρουμε τι κάνανε τη τελευταία εικοσαετία για να διδάξουν χιλιάδες προσφυγόπουλα στην κοινωνία μας, πέρα από το σχολείο. Τους ευχαριστούμε και τώρα που χωρίς να εισπράττουν παραπάνω χρήματα κάνουν ό,τι μπορούν περισσότερο, προσφέρουν παραπάνω από το υπηρεσιακό τους καθήκον».

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Γιάννης Παντής, ο οποίος υπογράμμισε πως «κανείς δεν γίνεται πρόσφυγας από επιλογή» και απαρίθμησε μία σειρά δράσεων του υπουργείου που “τρέχουν” αυτή την περίοδο, σχετικά με το προσφυγικό:

«Κατασκευάζουμε μόνιμες εγκαταστάσεις εντός των Κέντρων Φιλοξενίας για το εκπαιδευτικό έργο μας. Ορίζουμε και επιμορφώνουμε εκπαιδευτικούς υπεύθυνους ανά Κέντρο Φιλοξενίας, με ευθύνη τον συντονισμό και την εποπτεία των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Χρησιμοποιούμε εγκαταστάσεις και κατασκηνώσεις του υπουργείου για ολιγοήμερη θερινή παραμονή των προσφυγόπουλων και των γονιών τους. Υλοποιούμε συνέργειες με άλλα υπουργεία, δήμους, και διεθνείς οργανισμούς ώστε να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων στην καθημερινότητα των παιδιών (ενδεικτικά: επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους- εμβολιασμοί και φροντίδα υγείας-προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων). Δημιουργούμε κεντρική δομή εντός του υπουργείου Παιδείας για την διαχείριση προγραμμάτων, εκπαιδευτικού υλικού και πόρων. Συνδέουμε τους πρόσφυγες φοιτητές με τα ελληνικά ΑΕΙ και διευκολύνουμε τη συνέχεια των σπουδών τους. Φτιάχνουμε προγράμματα με παιδαγωγική, διδακτική και εκπαιδευτική ευαισθησία με την αξιοποίηση της επιστημονικής και καλλιτεχνικής επιτροπής, η οποία συγκροτήθηκε τον προηγούμενο μήνα με την ενεργό συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων», είπε ο κ. Παντής.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά και προβλήθηκε η ταινία του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω με τίτλο «Fortress Europe». Επίσης, οι μαθητές που είχαν πλημμυρίσει την αίθουσα συνδέθηκαν μέσω Skype με σχολεία σε Κω, Μυτιλήνη, Λάρισα και Ηράκλειο.
Η εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των τιμητικών διακρίσεων στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε