Σύμφωνα μάλιστα με υψηλόβαθμη πηγή τα περιστατικά απολυτηρίων λυκείου που πρέπει να περάσουν από κόσκινο είναι πάνω από 2.500! Η ίδια πηγή μιλώντας στην “Αυγή” ανέφερε ότι “έχουμε ψάξει το θέμα και έχουμε βρει ήδη τόσα απολυτήρια. Μετά τις Πανελλαδικές προσανατολιζόμαστε να γίνουν οι εξετάσεις αυτές”. (σ.σ. το ερώτημα είναι γιατί αν συλλαμβάνεται κάποιος με πλαστό πτυχίο ή απολυτήριο παραμένει στην εργασία του…)
Τι είναι όμως αυτά τα απολυτήρια; Είναι αυτά που δίνουν διάφορα ιδιωτικά σχολεία σε “εικονικούς” μαθητές. Τέτοια περιστατικά, όπως αυτά που αφορούν ναυτικά, λύκεια του Πειραιά, έχουν ήδη δει το περασμένο διάστημα το φως της δημοσιότητας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Την Τετάρτη η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) κατήγγειλε στον ΑΣΕΠ και τον αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορο Βερναρδάκη 20 διορισμούς που έγιναν την ίδια ημέρα στο Δημόσιο, κάνοντας λόγο για “σκάνδαλο διορισμών” κατόχων απολυτηρίων ιδιωτικών ΤΕΕ της Άρτας.
Στην επιστολή προς τον ΑΣΕΠ, η ομοσπονδία θυμίζει ότι: “Σύμφωνα με το Αρ. Πρωτ.: Σ.Ε.Ε.Δ.Δ./Φ.1/ΕΜΠ1347 πόρισμα της τριμελούς Επιτροπής Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης που εκδόθηκε ύστερα από εντολή του τότε αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλου, όσοι εκ των κατόχων των παράνομων τίτλων εργάζονται αυτή τη στιγμή στο Δημόσιο, αλλά και όσοι περιμένουν να διοριστούν, θα πρέπει να δώσουν εκ νέου εξετάσεις προκειμένου να αποκτήσουν νόμιμα τίτλο σπουδών για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η ισονομία”.
Χθες η ομοσπονδία ζήτησε συνάντηση με τον Χρ. Βερναρδάκη επί του θέματος, ενώ την ίδια ώρα ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής ζήτησε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να “του γνωρίσουν τον αριθμό των μαθητών που μετεγγράφηκαν, κατά το τρέχον σχολικό έτος, από δημόσια σε ιδιωτικά λύκεια σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους στην τελευταία τάξη του λυκείου ανά σχολική μονάδα (προέλευσης και υποδοχής)”.
Οι βουλευτές του Ποταμιού καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εντοπίστηκαν με πλαστούς τίτλους, οι οποίοι σύμφωνα με δημοσιεύματα υπολογίζονται σε 2.500 και ποιους φορείς του δημοσίου αφορά ο έλεγχος που διενεργήθηκε, υπογραμμίζοντας ότι “είναι πρωτοφανές κάτοχοι παρανόμων τίτλων σπουδών να παραμένουν στη θέση τους”.
Επιπλέον, ζητούν να διευκρινιστεί αν η κυβέρνηση προτίθεται με τη διαδικασία εξετάσεων να “επιλύσει” το θέμα της νομιμοποίησης του τίτλου σπουδών τους, σημειώνοντας ότι “οποιαδήποτε διαδικασία “θεραπείας” της παρανομίας προσφέρει ασυλία στους τωρινούς και τους μελλοντικούς πλαστογράφους”. Τέλος, υπογραμμίζουν ότι το ζήτημα των πλαστών πτυχίων πρέπει να αντιμετωπιστεί οριστικά καθώς “ο δημόσιος τομέας δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να καθίσταται “ελαφρά τη καρδία” πεδίο άσκησης πολιτικών σκοπιμοτήτων και εκμετάλλευσης μικροκομματικών συμφερόντων”.