Δευτέρα, 25 Νοε.
13oC Αθήνα

EgyptAir: Καμικάζι, “φυτεμένη” βόμβα ή αεροπειρατής μέσα στο αεροπλάνο;

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Η σοβαρή βλάβη, ακόμη και η αποκόλληση κινητήρα ή φτερού του αεροπλάνου μπορεί να είναι ένα από τα σενάρια που εξετάζονται για τη μοιραία πτήση της EgyptAir, πλέον όμως όλα δείχνουν ότι αυτό το σενάριο δεν είναι … μπροστά στη λίστα των ενδεχομένων που εξετάζουν οι αρχές.

Δύο είναι τα βασικά σημεία που απασχολούν τους ειδικούς. Το πρώτο έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του πιλότου. Ο κυβερνήτης ως την τελευταία του επικοινωνία με τους Έλληνες ελεγκτές είναι ευδιάθετος, στη συνέχεια δείχνει να ακολουθεί κατά γράμμα τις οδηγίες που έχει πάρει… ως λίγο πριν βγει απ’ το ελληνικό FIR. Εκεί ούτε απαντά και κυρίως το αεροσκάφος ξεκινά μια περίεργη πορεία.

Εδώ είναι το δεύτερο σημείο όπου εστιάζουν οι ερευνητές.
Ενώ η συμπεριφορά του αεροσκάφους δεν προδίδει τίποτε το περίεργο όσο το παρακολουθούν οι Έλληνες ελεγκτές ως τη στιγμή που πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί του για να το “παραδώσουν” στους Αιγύπτιους, ξαφνικά και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος αλλάζει πορεία τη μια προς Λιβύη και την άλλη προς Τουρκία και ταυτόχρονα χάνει ύψος 24.000 ποδών. Από τα 37.000 πόδια “πέφτει” στα 13.000 πόδια και ύστερα το στίγμα του εξαφανίζεται.
Όλα αυτά με κυβερνήτη και συγκυβερνήτη να μην αναφέρουν το παραμικρό, είτε για βλάβη, είτε για κίνδυνο άλλου είδους, είτε από αεροπειρατή είτε από κάποια έκρηξη…
Στο σημείο αυτό υπάρχουν δυο σημαντικά κενά. Το πόση ώρα διήρκεσε η κάθοδος του αεροσκάφους, εάν δηλαδή έγινε απότομα η πτώση του από τα 37.000 στα 13.000 πόδια αλλά και το πόση διάρκεια είχαν οι ελιγμοί αλλαγής κατεύθυνσης.
Αν είναι μικρό το χρονικό διάστημα, είτε της καθόδου είτε των ελιγμών τότε ίσως μιλάμε για έκτακτη ανάγκη και για βίαιη πτώση και αλλαγές κατεύθυνσης του αεροσκάφους οι οποίες δεν επέτρεψαν στους πιλότους να αντιδράσουν και να επικοινωνήσουν ταυτόχρονα αναγγέλλοντας το έκτακτο γεγονός ή εκπέμποντας SOS.
Σε αυτή την περίπτωση και εάν μιλάμε για τρομοκρατικό χτύπημα τότε είτε πρόκειται για έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί εντός του χώρου των αποσκευών είτε για πυροδότηση εκρηκτικών από κάποιον “καμικάζι” μεταξύ των επιβατών ή του πληρώματος του αεροσκάφους.
Εάν μιλάμε για πιο ήπιες αλλαγές στο υψόμετρο και την κατεύθυνση του αεροσκάφους ίσως τότε ενισχύεται το σενάριο της αεροπειρατείας. Πιθανότατα ο αεροπειρατής ή οι αεροπειρατές απαίτησαν αλλαγή κατεύθυνσης, οι πιλότοι δεν μπόρεσαν να επικοινωνήσουν και στη συνέχεια όταν προσπάθησαν να αντιδράσουν είτε οι ίδιοι είτε το προσωπικό ασφαλείας να υπήρξε κάποιου είδους μάχη η οποία οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους.
Σε κάθε περίπτωση τα ερωτήματα καίνε.
Που τοποθετήθηκε η βόμβα;
Πως είναι δυνατό να πέρασαν εκρηκτικά (στην περίπτωση καμικάζι) ή οπλισμένοι αεροπειρατές εντός του αεροσκάφους στο Παρίσι όπου τα μέτρα έχουν αυξηθεί μετά τις τελευταίες τρομοκρατικές επιθέσεις;
Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά. Ερευνάται πλέον το παρελθόν όχι μόνο του πληρώματος, αλλά και όλων των επιβατών, ενώ στο “μάτι” των ερευνών έχει μπει και το πλήρωμα εδάφους στο αεροδρόμιο της Γαλλίας.
Εξετάζεται ακόμη και το ενδεχόμενο συμμετοχής μέλους του πληρώματος στην βίαιη ενέργεια με εκρηκτικά που τοποθετήθηκαν κάποια στιγμή σε άλλο ταξίδι του αεροσκάφους σε Ερυθραία και Τυνησία. Οι ειδικοί “ξεσκονίσουν” και τα πέντε τελευταία δρομολόγια του αεροσκάφους μέσα στο τελευταίο πριν την πτώση 24ωρο.

Την ίδια ώρα αξιωματούχοι από διάφορες υπηρεσίες των ΗΠΑ μιλώντας στο Reuters ανέφεραν ότι οι δορυφορικές εικόνες που έχουν στη διάθεσή τους μέχρι στιγμής δεν δείχνουν κάποια σημάδια έκρηξης στον αέρα.Οι αξιωματούχοι, που μίλησαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, τόνιζαν ότι αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν από την εξέταση των εικόνων από το δορυφόρο στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας.Ωστόσο, τονίζουν ότι δεν είναι σε θέση να αποκλείσουν κανένα ενδεχόμενο συμπεριλαμβανομένων των: Μηχανικής βλάβης, τρομοκρατίας και δολιοφθοράς από τον πιλότο ή κάποιο άλλο από τα μέλη του πληρώματος. 

 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε