Συγκεκριμένα, οι αγρότες του μπλόκου των Μιρκοθηβών διατυπώνουν τις ακόλουθες προτάσεις:
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
1. Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.
2. Διατήρηση του ΟΓΑ σε αυτόνομο πυλώνα κύριας ασφάλισης των αγροτών.
3. Κάθετη διοικητική και οικονομική διάκριση του ΟΓΑ σε δύο ταμεία. Α) Ταμείο Ασφάλισης Αγροτών στο οποίο θα ενταχθούν οι «επαγγελματίες αγρότες» και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που προέκυψαν μετά την καθιέρωση της πρόσθετης ασφάλισης. Β) Ταμείο Προνοιακής Ασφάλισης στο οποίο θα ενταχθούν όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες ασφαλισμένων σήμερα στον ΟΓΑ.
4. Διατήρηση των 7 κατηγοριών ασφάλισης που υπάρχουν σήμερα για τους «επαγγελματίες αγρότες» με τις τιμές ασφαλιστικής εισφοράς που ισχύουν σήμερα.
5. Απόδοση ισόποσων ασφαλιστικών εισφορών στο Τ.Α.Α. εκ μέρους όσων ασφαλισμένων ή συνταξιούχων άλλων Φορέων Κύριας Ασφάλισης θα εξακολουθούν να έχουν γεωργικό εισόδημα, είτε απευθείας ως ασφαλιστικές εισφορές Τ.Α.Α. είτε μέσω αυξημένου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος για την άσκηση γεωργικής δραστηριότητας πέραν του 13% που ισχύει για τους «επαγγελματίες αγρότες». Το ποσό που αναλογεί στο πέραν του 13% ποσοστού αποδίδεται στο Τ.Α.Α.
6. Εφαρμογή για μία τριετία 2016-2019 του ως άνω συστήματος και εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης μετά το τέλος της τριετίας για την οικονομική βιωσιμότητα του ασφαλιστικού ταμείου Τ.Α.Α. καθώς και λήψη διορθωτικών μέτρων αν αποδειχθεί ότι απαιτούνται.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
1. Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.
2. Εφαρμογή του Ν. 4172/2013 σε όσους πληρούν το ως άνω κριτήριο μετά την τροποποίησή του, για τη φορολόγηση του γεωργικού εισοδήματος και ταυτόχρονη κατάργηση της τροπολογίας Βαλαβάνη στον Ν. 4328 άρθρο 2 παρ.1. Δηλαδή, φορολόγηση των «επαγγελματιών αγροτών» με 13% στο καθαρό κέρδος που προκύπτει ως λογιστικό αποτέλεσμα των βιβλίων – στοιχείων και 27,5% προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος χωρίς καμία προσθήκη ενισχύσεων.
3. Οι διατάξεις του προσχεδίου για όποιους άλλους συντελεστές σταδιακά αυξανόμενους εφαρμόζονται στις λοιπές κατηγορίες αγροτών.
4. Η επιβεβαίωση εκπλήρωσης του οικονομικού κριτηρίου γίνεται με τα φορολογικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, ή με την προσκόμιση βεβαίωσης του ΚΕΠΠΥΕΛ κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, ή με τα υποβαλλόμενα στοιχεία του τρέχοντος έτους απευθείας από το ΚΕΠΠΥΟ του υπουργείου Οικονομικών.
ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
1. Μείωση συντελεστή ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια γι’ όλους.
2. Ανάπτυξη σύγχρονου συστήματος για μειωμένο φόρο κατανάλωσης πετρελαίου στους «επαγγελματίες αγρότες», με χρήση δεικτών κατανάλωσής του, ανά είδος καλλιέργειας και ανά στρέμμα.
3. Για την ίδια κατηγορία «επαγγελματιών αγροτών» μείωση της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας για αγροτική χρήση.
4. Αυστηρός έλεγχος εκ μέρους του κράτους στις εναρμονισμένες πρακτικές που αναπτύσσονται σε βάρος των αγροτών στον τομέα των εφοδίων και στον τομέα εμπορίας- διακίνησης των αγροτικών προϊόντων.
5. Ετήσιο χρονοδιάγραμμα καταβολής των ενισχύσεων – αποζημιώσεων, που θα τηρείται εκ μέρους των Οργανισμών του ΥΠΑΑΤ. (ΕΛΓΑ – ΟΠΕΚΕΠΕ)
6. Άμεση προκήρυξη των μέτρων ΠΑΑ 2014-2020 για την υλοποίηση δράσεων μείωσης του κόστους των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
7. Άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών προσδιορισμού των οριστικών ατομικών δικαιωμάτων καθώς και ολοκλήρωση της καταβολής της ενιαίας ενίσχυσης 2015.
πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ