Ελλάδα

Χριστούγεννα 2015: Πόσο θα κοστίσει φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Στα ίδια επίπεδα με το 2014 είναι οι τιμές προ ΦΠΑ του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού το 2015 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η έρευνα βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα μεγάλων σουπερμάρκετ που πραγματοποιούν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς για την εκτίμηση-πρόβλεψη τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων (κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς σε συγκεκριμένα φρέσκα προϊόντα οι τιμές διαφοροποιούνται συνεχώς).

Η έρευνα αφορά 21 τυπικές κατηγορίες προϊόντων που περιλαμβάνονται στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι (π.χ. κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κ.α.).
Αναλυτικότερα, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2015 είναι στα ίδια επίπεδα κατά μέσο όρο με το 2014 προ ΦΠΑ (μεταβολή +0,9%).
Επίσης, οι αυξήσεις του ΦΠΑ έχουν επηρεάσει τις τελικές τιμές οι οποίες παρουσιάζουν μεσοσταθμικά μικρή αύξηση κατά 3,6%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για τον καταναλωτή να εκμεταλλευτεί τις προσφορές των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ ώστε να επιλέξει και να εξοικονομήσει μεσοσταθμικά περίπου 12% της αξίας των αγορών του.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αθροιστικά την τελευταία πενταετία σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 25%.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού κάθε έτος και ειδικά την τελευταία τριετία ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου και στην προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου (προμηθευτές και λιανέμποροι) στην ανάγκη των καταναλωτών για μειωμένες τιμές.
Επίσης, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι συνολικά η μείωση τιμών για τα προϊόντα του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού φαίνεται πως είναι μεγαλύτερη για τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα μικρά σημεία πώλησης, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Το Gemini Live μιλάει πλέον ελληνικά: Συνομιλήστε με το Gemini AI και συνδεθείτε με περισσότερες εφαρμογές, όπως ποτέ ξανά
Το Gemini Live επεκτείνει τις δυνατότητές του. Πλέον μπορείτε να συνομιλείτε μαζί του και αυτό μπορεί να πραγματοποιεί ενέργειες για εσάς, απευθείας στα ελληνικά
Το Gemini Live μιλάει πλέον ελληνικά: Συνομιλήστε με το Gemini AI και συνδεθείτε με περισσότερες εφαρμογές, όπως ποτέ ξανά