Η συμφωνία αυτή, που υπογράφηκε στην έναρξη της επίσκεψης της Γερμανίδας καγκελαρίου Αγγελα Μέρκελ στο Πεκίνο και κατά τη διάρκεια της συνάντησής της με τον Κινέζο πρωθυπουργό Λι Κετσιάνγκ, περιλαμβάνει εξάλλου την επιβεβαίωση για 30 παραγγελίες αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων A330, που αποτελούσαν το αντικείμενο πρωτοκόλλου συμφωνίας που είχε ήδη γίνει γνωστή.
Η Airbus ανταγωνίζεται την αμερικανική Boeing σε μια κούρσα επικράτησης σε μια ευημερούσα κινεζική αγορά. Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις της Boeing, η Κίνα θα χρειαστεί 6.330 επιβατικά αεροσκάφη, δηλαδή νέες παραγγελίες ύψους ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.
Η Air China Ltd και άλλες κινεζικές αεροπορικές εταιρίες επεκτείνουν τους στόλους, καθώς ο αριθμός των επιβατών που ταξιδεύουν στο εσωτερικό της Κίνας και στο εξωτερικό αναμένεται να τριπλασιαστεί τις δύο προσεχείς δεκαετίες.
Η Airbus διαθέτει στην Τιανζίν της βόρειας Κίνας γραμμή συναρμολόγησης για τα αεροσκάφη Α320 που πωλούνται κυρίως σε κινεζικές αεροπορικές εταιρίες. Ο όμιλος ετοιμάζεται να προσθέσει στις εγκαταστάσεις αυτές ένα κέντρο τελικής επεξεργασίας για τα μεγάλα αεροσκάφη Α330.
Ο ευρωπαϊκός κατασκευαστής αεροσκαφών είχε υπογράψει στα τέλη Ιουνίου, με την ευκαιρία της επίσκεψης του κινέζου πρωθυπουργού στη Γαλλία, συμβόλαιο για την πώληση 75 αεροσκαφών Α330 στη δημόσια εταιρία χαρτοφυλακίου China Aviation Supplies (CAS) αντί ποσού σχεδόν 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων βάσει τιμών καταλόγου.
Εκτός από 45 σταθερές παραγγελίες, Airbus και CAS είχαν συνάψει τότε πρωτόκολλο συμφωνίας για 30 ακόμη Α330, επιλογές που οριστικοποιήθηκαν σήμερα, σύμφωνα με τον όμιλο. Η αξία των 30 αυτών αεροσκαφών Α330 ανέρχεται σε τουλάχιστον 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.
Από την πλευρά της, η Boeing είχε επιτύχει τον Σεπτέμβριο ιστορική παραγγελία για 300 αεροσκάφη από κινεζικές εταιρίες αντί του συνολικού ποσού των 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου, επικυρώνοντας ένα ρεκόρ για τον αεροναυπηγικό τομέα.
Τον Σεπτέμβριο, η Boeing υπέγραψε επίσης συμφωνία συνεργασίας με την Commercial Aircraft Corporation of China (Comac) για την κατασκευή κέντρου τελικής επεξεργασίας για τα επιβατικά της αεροσκάφη 737 στην Κίνα.
Η συμφωνία θεωρήθηκε ως μια ώθηση για την Comac, η οποία προσπαθεί να κατασκευάσει το αεροσκάφος της C919, ένα αεροπλάνο στενής ατράκτου που θα ανταγωνιστεί το Β737 και το Α320.