Είναι εμφανές ότι ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοσή του, το Škoda Octavia Combi απευθύνεται στη μικρή μερίδα των συνειδητοποιημένων οικογενειαρχών που δίνουν προτεραιότητα στις μεταφορικές τους ανάγκες και όχι στο φαίνεσθαι.
Αυτοί θα εκτιμήσουν τον χαώδη χώρο αποσκευών που από τα 590 λίτρα του απλού Octavia έχει αυξηθεί στο Combi στα 610 και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι και μετακόμιση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος ανεβαίνει συνολικά στα 1.740 λίτρα.
Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του Combi παραμένει το γνωστό, λιτό σχεδιαστικά αλλά καλοφτιαγμένο και εργονομικά μελετημένο, που γνωρίζουμε από το Octavia, με τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μέχρι και ομάδα… μπάσκετ!
Τα μπροστινά καθίσματα είναι άνετα, με ίσως το μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων που θυμάμαι απ’ όσα αυτοκίνητα έχω μπει τους τελευταίους μήνες, και σε συνδυασμό με το τιμόνι που ρυθμίζεται επίσης αρκετά σε ύψος και απόσταση, είναι απίθανο να μη βολευτείς στη θέση του οδηγού. Η ευρυχωρία στο πίσω κάθισμα, από την άλλη, είναι σημείο αναφοράς ακόμα και για μεγαλύτερα σε μέγεθος αυτοκίνητα.
Χειριστήρια και διακόπτες είναι όλα στη σωστή θέση και λειτουργούν όπως ακριβώς περιμένεις, ενώ το σύστημα Multimedia ακολουθεί τις τάσεις της εποχής προσφέροντας συνδεσιμότητα με smartphone, εύχρηστο menu και μεγάλη οθόνη με λειτουργία αφής.
Haldex και επαρκής κινητήρας
Το Škoda Octavia 4×4 εφοδιάζεται με τον 1.6 TDI που αποδίδει 105 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS στον βασικό εξοπλισμό του και τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς που του επιτρέπει να κινείται με ασφάλεια και στα πιο ολισθηρά οδοστρώματα, καθιστώντας το ιδανικό –πάντα σε συνδυασμό με τους κορυφαίους χώρους– και για δραστήριους ανθρώπους με extreme χόμπι.
Η πλατφόρμα MQB, στην οποία βασίζεται το νέο Octavia Combi, μπορεί να έχει περιορίσει το βάρος για το μέγεθός του, δεν παύει όμως να ζυγίζει 1.430 kg και να δυσκολεύει το έργο του ντίζελ με τους 105 ίππους, όπως δείχνει και το 0-100 km/h που επιτυγχάνεται σε 11,8’’. Ωστόσο, το νούμερο αυτό έχει μικρή σημασία για ένα αυτοκίνητο όπως το Octavia Combi. Στην περίπτωσή μας είναι σημαντικότερο ότι τα 25,5 kgm ροπής το βοηθούν να κινείται επαρκώς ακόμα και φορτωμένο και να πετυχαίνει καλές ρεπρίζ. Οι μετρήσεις μας στα εικονικά προσπεράσματα «έγραψαν» 6,8” στα 80-110 km/h με 4η και 12,2” στα 110-140 km/h με 5η.
Κι όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται για όλη τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,5 lt/100 km. Με οικονομική οδήγηση, στο ταξίδι το νούμερο αυτό μπορεί να πέσει εύκολα 1 lt ακόμα, ενώ και με συνεχή κίνηση στην πόλη δεν αυξάνεται δραματικά χάρη στο στάνταρ σύστημα stop/start.
Στο δρόμο, η πολύ καλή ανάρτηση κάνει τις μετακινήσεις άνετες και ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μην επιτρέποντάς του να βουτάει και να πλέει στα φρεναρίσματα και τις στροφές, ενώ η σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες είναι εξαιρετική.
Συμφέρον πακέτο
Με τιμή που ξεκινάει από τα € 22.860 (με όφελος απόσυρσης και έκπτωση), πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και χαμηλά πάγια έξοδα, το Skoda Octavia Combi 4×4 συνθέτει ένα πακέτο που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο από όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.
Τι λέει το DRIVE
Όποιος αναζητεί οικογενειακό αυτοκίνητο με αυξημένους χώρους, θα πρέπει να βάλει το Octavia Combi ψηλά στην λίστα του. Η τετρακίνηση προσφέρει ασφάλεια και ελευθερία κίνησης, ενώ ο 1.6 ντίζελ το κάνει πολύ οικονομικό.
Τιμή Από €22.860 (1.6 TDI Green tec Ambition με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, σύστημα τετρακίνησης με Haldex 5ης γενιάς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,6”
0-100 km/h 11,8”
0-120 km/h 17,4”
0-140 km/h 25,8”
0-400 m 17,9”
0-1.000 m 33,4”
30-50 km/h (3η) 3,0”
50-80 με (3η) 4,2”
80-110 km/h με (4η) 6,8”
110-140 km/h με (5η) 12,2”
100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.659 x 1.814 x 1.465 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE