Οι 17.000 λέξεις που κατέληξαν σε αυτή την ετυμηγορία όμως είναι πολλές για να μπορέσουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον κάθε Έλληνα. Το FastCompany αποφάσισε να μας κάνει τη ζωή πιο εύκολη καταλήγοντας στα πιο σημαντικά σημεία του εκτενούς άρθρου. Πρόσθεσα και κάποια επιπλέον γιατί το FastCompany μάλλον βαρέθηκε να διαβάζει πολλά.
Τα αναμεταδίδω:
Μισεί το ρολόι με τεχνολογία ατμού που πειραματικά κατασκεύασε ο συνιδρυτής της Apple Steve Wozniak. Επίσης αντιπαθεί τα έξυπνα ρολόγια με κυκλική οθόνη και τεχνολογία Android όπως το LG Watch R, το αυτοκίνητο πόλης κατηγορίας Β Toyota Echo το οποίο και χαρακτήρισε ανούσιο και άνοστο, το Google Glass και το αμάξι του του αντιπροέδρου της εταιρείας Τζεφ Γουίλιαμς, ένα παλιό Toyota Camry.
Αν και ο χαρακτήρας των σχεδίων του είναι συγκρατημένος και λιτός, φίλοι και συνεργάτες του λένε ότι ο ίδιος θα προτιμούσε πιο φανταχτερά και πλουμιστούς σχεδιασμούς.
Θεωρεί την επίσημη αυτοβιογραφία του Στιβ Τζομπς από τον Ουόλτερ Αιζακσον μια βλακεία, μια αηδία από λέξεις γεμάτες ανακρίβειες. “Η εκτίμηση μου δεν πάει παρακάτω” είπε.
Προτιμά να διαβάζει εκδόσεις για αντικείμενα πάθους. Στη βιβλιοθήκη του υπάρχει ένα λεύκωμα με τα 100 Πιο Απίθανα Rolex που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, μια βιογραφία του σχεδιαστή Τζο Kολόμπο που έγραψε ιστορία με τα σχέδια του για την Kartell storage carts ενώ στην τηλεόραση του γραφείου παίζει σε λούπα επεισόδια από τη σειρά Moon Machines του Discovery Channel που εξιστορεί το διαστημικό πρόγραμμα Απόλλων.
“Όλοι έχουν δικαίωμα στα κομψά αντικείμενα και αυτά δεν πρέπει να κοστίζουν περισσότερο από τα άσχημα” σχολιάζει τη σχεδιαστική του φιλοσοφία η Πάολα Αντονέλι, επιμελήτρια σχεδιασμού στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
“Κανείς από τους δυο μας δεν προέρχεται από πλουσιες οικογένειες” σχολίασε ο συνεργάτης και εξίσου σημαντικός σχεδιαστής των καιρών μας, Marc Newson, υποστηρίζοντας ότι αυτό το στοιχείο διαμόρφωσε τα κίνητρα και την αισθητική τους. “Πολλά από όσα σχεδιάζω είναι μια προσπάθεια να αποκτήσω όσα δεν μπορούσα να απολαύσω σαν παιδί” είπε.
Αγαπάει τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. Διαθέτει μια Bentley. Διαθέτει μία Aston Martin DB4.
Ο Ive μπήκε στο δυναμικό της Apple στα 90΄s, όταν σχεδίασε ένα πρωτότυπο concept για iPad, ένα tablet με τεχνολογία iOS που ονομάτισε Macintosh Folio και διέθετε ψηφιακή γραφίδα και ρυθμιζόμενη οθόνη.
Προτού δημιουργήσει το πιο νόστιμο, σαν gadget των Teletubbies, iMac G3, ήθελε να δημιουργήσει μια άλλη σειρά τεχνολογίας. Ένα all-in-one Mac, εντοιχισμένο σε έπιπλο.
Όταν ο Στιβ Τζομπς επέστρεψε στην Apple αναλαμβάνοντας τη θέση του CEO το 1997, σκόπευε να τον αντικαταστήσει. Είτε με τον Richard Sapper, βιομηχανικό σχεδιαστής του IBM Thinkpad, ή τον Hartmut Esslinger, συνάδελφο και προκάτοχο του στην εταρεία στα 80’ς.
Mία από τις ιδέες του που δεν βρήκαν ποτέ το δρόμο της κατανάλωσης ήταν ένα MacBook όπου το εικονίδιο της Apple αναβόσβηνε 12 φορές το λεπτό. Εκνεύρισε πολλούς αφού στα test απέδειξε ότι προκαλούσε ενόχληση στον ύπνο εαν το τοποθετούσε κάπου γύρω από το κρεβάτι σου.
Στα σχεδιαστικά εργαστήρια παροτρύνει τους συνεργάτες του να χρησιμοποιούν μικρά, εύπλαστα, πλαστικά αντικείμενα, σχεδόν σαν LEGO, για να δημιουργούν ενδιαφέροντες ιδέες.
Στην ομάδα του έχει τρεις κυνηγούς ταλέντων οι οποίοι ασχολούνται μόνο με τους επόμενους που θα ενταχθούν στα εργαστήρια βιομηχανικού σχεδιασμού. Στην καλύτερη των περιπτώσεων ο Ive επιλέγει έναν ετησίως.
Οι συνεργάτες του είναι σχεδόν ερωτευμένοι μαζί του. Τον λατρεύουν και είναι απορίας άξιο πως καταφέρνει να βάζει τόσο ταλαντούχους ανθρώπους να δουλεύουν τόσο σκληρά για τα χρήματα μόνο. “Όσα χρόνια είμαι εδώ, έχουν φύγει μόνο δύο άνθρωποι από την ομάδα. Ο ένας για λόγους υγείας” είπε.
Δώδεκα ώρες την ημέρα, με όρκο μυστικότητας. Αυτές είναι οι προυποθέσεις για να δουλέψει κανείς στην ομάδα του.
Ο Ive παρακολουθεί την κοινή γνώμη και εμπνέεται από την κριτική απέναντι στα προιόντα του. Οι ήχοι του iOS 7 δημιουργήθηκαν από τον Ολλανδό σχεδιαστή ήχου Hugo Verweij όταν ο τελευταίος έκανε αναρτηση στο blog του λέγοντας ότι τα ηχητικά εφέ των συσκευών είναι “ενοχλητικά και μεγαλόφωνα”. Άλλωστε πριν γίνει ένας ακόμη μέντορας της Apple τεχνολογίας είχε ασχοληθεί με τα ringtones.
Όταν δουλεύουν μια καινούργια πρόταση για iPhone, το iPad ή κάποιο μοντέλο Mac ο Ive απαιτεί από την ομάδα του να βάζουν την ιδέα τους σε σειρά με όσα μοντέλα ήδη κυκλοφορούν στην αγορά για να υπάρχει μια συνέπεια στη διάδοχη κατάσταση.
Θύμα της πολυτέλειας και του high-end ακόμη και όταν δεν είναι προβλεπόμενο, ο Jonathan Ive έχει έρωτα με την εταιρεία Vertu που σχεδιάζει και διαθέτει στην αγορά των κροίσων πολυτελή κινητά τα οποία και τιμολογούνται αναλογως. Οι πολύτιμοι λίθοι και ο σχεδιασμός τους τα έχουν αναδείξει σε κινητά κοσμήματα.
Αν και η σειρά προιόντων από τα σχεδιαστικά εργαστήρια της εταιρείας ήταν από πάντα τολμηρή, κάθε ιδέα ήταν υπό συζήτηση μέχρι τη στιγμή που το iPhone βγήκε σε αλυσίδα παραγωγής. Αυτό σηματοδότησε τη νέα εποχή της Apple και δικαίωσε τον Ive στα μάτια των πολεμιων του.
Έδωσε μάχη για να βγει στην αγορά το Apple Watch καθώς είναι ένα προιόν που επιδέχεται πολλαπλές παραμετροποιήσεις. Είναι ένα gadget που οφείλει να είναι και μέρος της μόδας για αυτό άλλωστε η εταρεία, μετά από τη δική του παραίνεση έχει προσλάβει μια σειρά από στελέχη που προέρχονται από τη βιομηχανία του στυλ. Όπως η Angela Ahrendts από τη Burberry, ο Paul Deneve από τον Yves Saint Laurent και ο Patrick Pruniaux από την Tag Heuer.
Στην ερώτηση του δημοσιογράφου “Γιατί το Apple Watch δεν έχει κυκλικό σχεδιασμό” ο Ive έκανε μορφασμό και απάντησε: “Όταν τα περισσότερα δεδομένα παρέχονται σε μορφή λίστας, η κυκλική οθόνη δεν έχει καμία χρηστικότητα”.
Ο ίδιος ωστόσο δεν σχεδίασε τίποτα σε αυτό. Το άφησε επάνω στον Marc Newson.
Kάπου ανάμεσα σε λέξεις και φράσεις, ο Ive αφήνει κάποιες υποψίες επάνω στα επόμενα σχέδια του. Ασχολείται με κάτι που σχετίζεται με την αεροναυπηγική και ένα επόμενο project που απλά ονοματίζει “Airbug”.
Τα προιόντα της Apple θα συνεχίσουν να προκύπτουν με οργανικές φόρμες. Ο Ive δεν αγαπάει τις γωνίες, τις εντάσεις, θέλει κάτι μαλακό στο μάτι και την αφή, του αρέσουν οι καμπύλες και οι “μαλακές” επιφάνειες. Σύμφωνα με τη χήρα του Τζομπς, τη Laurene Powell Jobs, ο Ive μοιράζεται τη φιλοσοφία του Σουηδοαυστριακού σχεδιαστή Josef Frank που έλεγε: “Δεν υπάρχει λόγος για σκληρές γωνίες. Οι άνθρωποι είναι μαλακά πλάσματα, το ίδιο θα πρέπει να είναι και οι φόρμες που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους”.
Στο γραφείο του ένα πόστερ βάζει τα πράγματα στη σωστή σειρά με γλώσσα του δρόμου. Εκεί μπορείς να διαβάσεις όλα τα παρακάτω αρκεί να μην είσαι εύθικτος
“H ζωή ενός σχεδιαστή είναι να οραματίζεται το μέλλον. Να αναλογίζεται τι μπορεί να έχουν ανάγκη οι άνθρωποι τα επόμενα χρόνια” είπε.
Ολόκληρο το άρθρο με τις 17 χιλιάδες και πλέον λέξεις του είναι διαθέσιμο εδώ