Μπορεί η Mazda να είναι, συγκριτικά, πολύ μικρή μπροστά στον γίγαντα που ονομάζεται Toyota, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν έχει κάτι να της προσφέρει.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές οι δυο κατασκευαστές θέλουν να διευρύνουν την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους στη μεταφορά τεχνολογίας για να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότερο, και λιγότερο κοστοβόρο, τρόπο τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες για τις εκπομπές καυσαερίων.
Αν τελικά συμφωνήσουν, η Toyota θα παρέχει την τεχνογνωσία της στα υβριδικά plug-in και τις κυψέλες καυσίμου και η Mazda τους εξαιρετικά οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ SkyActiv.
Η Toyota θεωρεί πως τα υδρογονοκίνητα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι η πιο βιώσιμη εναλλακτική στους κινητήρες εσωτερικής καύσης διότι, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά, προσφέρουν την ίδια αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού.
To Mirai, που είναι το αποτέλεσμα δύο δεκαετιών εξέλιξης στις ενεργειακές κυψέλες, πωλείται ήδη στην εγχώρια αγορά από τον περασμένο μήνα και μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσει η διάθεσή του στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.