«Από τις μαρτυρίες της οποίες καταγράφουμε από τους διασωθέντες διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αυξημένος αριθμός στα γκαράζ των πλοίων και διαπιστώνουμε επίσης λάθη σε σχέση με την διαχείριση του περιστατικού από τις ιταλικές αρχές», είπε.
Επισημαίνοντας ένα προς ένα τα λάθη που έγιναν είπε:
– Ο Α’ Μηχανικός είναι από τους πρώτους που εγκατέλειψαν το πλοίο. Το πλοίο είχε πάθει μπλακ άουτ και είχε χάσει τον πρώτο του Μηχανικό
– Δεν ειδοποιήθηκαν οι επιβάτες! Δεν ήχησαν οι συναγερμοί ενώ το πλοίο είχε εκπέμψει ήδη SOS
– Η πρώτη ειδοποίηση δεν έγινε από το πλήρωμα αλλά από επιβάτη που κάλεσε τον αριθμό διεθνούς κλήσης 112. Ο επιβάτης είπε “καιγόμαστε”
– Μετά την κλήση από τον επιβάτη εμείς πήραμε στο πλοίο και τους υποδείξαμε ότι αν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει να εκπέμψει σήμα κινδύνου
Ο κ. Βαρβιτσιώτης στο ερώτημα γιατί ενώ το πλοίο αρχικά έπλεε σε ελληνικά όρια διάσωσης τον συντονισμό ανέλαβαν οι ιταλοί, είπε: «Είχαμε αδυναμία να στείλουμε λόγω της καταιγίδας οποιοδήποτε μέσο. Ούτε ελικόπτερο, ούτε πλωτό μέσο. Ο κυβερνήτης είναι ιταλός και υπήρχε μεγάλη δυσκολία στην επικοινωνία μαζί του. Ιταλός ήταν και ο κυβερνήτης του Cruise Europa ο οποίος προτιμούσε να μιλάει με την Ρώμη».
Για τα θέματα του τραγικού απολογισμού, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι επίσημα έχουμε 10 νεκρούς αλλά οι Ιταλοί δεν μας έχουν δώσει κανένα στοιχείο ταυτοποίησης.
Οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται για 2 Ελληνες, 4 Ιταλούς και τρείς τούρκους, ενώ για έναν ακόμα δεν έχει προσδιορισθεί η εθνικότητα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είπε επίσης ότι είναι πολύ κακή η καταγραφή από τα σωστικά συνεργεία όσον αφορά τα ονόματα των διασωθέντων. Όπως είπε χαρακτηριστικά, τα ελληνικά επίθετα έχουν καταγραφεί με λάθος τρόπο στην λίστα των επιβατών.