Τρίτη, 23 Ιουλ.
37oC Αθήνα

H μάχη της προπέλας

H μάχη της προπέλας

Καθώς ο Σεπτέμβρης παίρνει βάθος και οι ΕΝΦΙΑμαχίες μαίνονται σε σκηνές πολιτικής υποκρισίας από τη μια και κοινωνικού ρεαλισμού από την άλλη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με συνολικά ανοίγματα και υποχρεώσεις άνω του ενός δις ευρώ, ρίχνουν τις στροφές στις προπέλες και σταματούν τα έκτακτα δρομολόγια .

Αν βεβαίως οι δημόσιες αρχές ήθελαν να εφαρμόσουν νόμους και να προστατέψουν τους πολίτες , πολλά απ αυτά τα δρομολόγια απλώς δεν θα είχαν εκτελεστεί και τα έσοδα των υπερχρεωμένων εταιρειών θα είχαν πληγεί περισσότερο , παρά την τουριστική κοσμοσυρροή του ΄14.

Σε κάθε ένα από τα πολυεπίπεδα γκαράζ ενός βαρυφορτωμένου πλοίου όπου ,ορισμένες φορές, δεν τηρείται ουδείς κανόνας ασφαλείας και στοιχειώδους σεβασμού του ανθρώπου , προκειμένου να γίνει εκμετάλλευση κάθε λεπτού δρομολογιακού χρόνου και κάθε εκατοστού χώρου, χιλιάδες πολιτών δοκιμάζονται κατά περιόδους .Εκτός του ότι δοκιμάζονται και κινδυνεύουν , καθώς οι περισσότεροι είναι ανεκπαίδευτοι στις ειδικές συνθήκες που δημιουργούν οι πεπιεσμένοι διεκπεραιωτές των εποχούμενων ανθρωπίνων φορτίων . Ακόμη αναδεικνύουν όλη τη γκάμα των αρνητικών χαρακτηριστικών που μας καθορίζουν ως κοινωνία .

Έτσι στην πνιγηρή, σκοτεινή ,κοχλάζουσα πλατεία ενός γκαράζ πλοίου μπορεί να δει κανείς , δεκάδες ανθρώπους κάθε ηλικίας ακινητοποιημένους ή ματαίως ελισσόμενους επί μισή ώρα και πλέον να βρουν πρόσβαση στα εφαπτόμενα οχήματα. Τους έχει επιτραπεί αν δεν τους έχει επιβληθεί η κάθοδος στα γκαράζ για να «αδειάσουμε γρήγορα και να φορτώσουμε γρήγορα». Όπως είναι επιβεβλημένες και οι επαφές των οχημάτων για να κερδηθούν θέσεις , ασχέτως αν αέρια , γκάζια , πετρέλαια , βενζίνες ως καύσιμες ύλες και κάθε λογής εύφλεκτο ως φορτία βρίσκονται σε απόσταση τριβής .

Τα πράγματα μπορεί να γίνουν επικίνδυνα αν ελάχιστοι καταφέρουν να τρυπώσουν στα αυτοκίνητα βάζοντας και βρέφη από τα παράθυρα και στη συνέχεια γυρίσουν τους μαγικούς διακόπτες του κλιματισμού αγνοώντας πως αν το έκαναν οι μισοί, όλοι θα έσκαγαν σε 10 λεπτά . Και οι καθιστοί και οι όρθιοι εγκλωβισμένοι μεταξύ λαμαρινών, αναδιπλωμένων καθρεπτών και νταλικών ,που ηγούνται με επαγγελματική θρασύτητα τέτοιων αποβατικών επιχειρήσεων .

Τα πράγματα μπορεί να γίνουν και διασκεδαστικά αν μια κυρία ,που μπορεί να αντιποιηθεί οτιδήποτε, παραστήσει και την εισαγγελέα για να αναγκάσει όσους άνοιξαν μηχανές και κλιματισμούς να τα κλείσουν . Ενώ είναι σχεδόν βέβαιο πως αν είχε πιθανότητα πρόσβασης στον δικό της κλιματισμό το ίδιο θα έκανε .Έτσι , ανάμεσα στο κρυφτούλι των λαθροκλιματιζομένων και των διωκτών τους ,στην κατακραυγή των υπολοίπων , στην απουσία των παρκαδόρων και στις οιμωγές των κλειστοφοβικών ,εκτυλίσσονται απόπειρες διαχείρισης ενός χάους που επιφυλάσσεται κάθε κακού .

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάθε θεμιτό μέσο για να βελτιώσουν τους ισολογισμούς τους . Από τις αντικαταστάσεις των προπελών και των επιφανειών στα ύφαλα ως την επιμήκυνση του χρόνου των διαδρομών τους , αλλά δεν μπορούν να παίζουν με την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των επιβατών στην εποχική εντατικοποίηση των μεταφορών τους .

Η επενδυτική επανάσταση στην ακτοπλοΐα πριν από μια 15ετία, λίγο μετά την τραγωδία του Σάμινα , βελτίωσε το επίπεδο των μεταφορών φτάνοντας στο σημείο η διαδρομή Πειραιάς –Κρήτη να γίνεται σε πέντε ώρες από τις 15 του 1978! Με την κατανάλωση 50 τόνων πετρελαίου βεβαίως , την εποχή που οι τράπεζες είχαν ανοίξει τους ποταμούς των χρηματοδοτήσεων προς πάσα κατεύθυνση . Μπορεί η διαδρομή για την Κρήτη να μην ξεπεράσει πάλι το μισό 24ωρο , αλλά τα προ ολίγων ετών ρεκόρ έχουν περάσει στη σφαίρα των αφηγήσεων . Όπως θα περάσει και ένα ακτοπλοϊκό ταξίδι για το μέσο άνθρωπο . Θα του το φάει οριστικά ο ΕΝΦΙΑ.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε