Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι πως ρίχνεις στον αέρα μια ντουφεκιά και περιμένεις αντιδράσεις για να δεις ποια θα είναι η επόμενη κίνηση.
Είτε ισχύει το ένα σενάριο, είτε το άλλο, το σενάριο εξαγοράς της Fiat από το VW Group άρχισε και πάλι (και μάλιστα όχι και τόσο δειλά ή διακριτικά) να ξαναβγαίνει στην επιφάνεια. Μπορεί στο Βόλτσμπουργκ να διαψεύδουν όσα το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin, έγραφε την περασμένη εβδομάδα περί διαπραγματεύσεων των δύο ομίλων, όμως ποιος πραγματικά είναι ο λόγος που όλα αυτά ξαναβγήκαν στην επιφάνεια;
Η αλήθεια είναι πως ο γερμανικός κολοσσός μάλλον δεν θέλει τη Fiat. Θέλει όμως διακαώς (και στο παρελθόν το έχει εκφράσει με πολλούς τρόπους) ένα κομμάτι της, αυτό που ακούει στο όνομα Alfa Romeo.
O πολύς κ. Piech και η περί αυτών ουδόλως ενδιαφέρονται για τη Fiat, όμως ένα brand σαν την Alfa αφενός μεν τους φαίνεται πολύ δελεαστικό, αφετέρου ξέρουν και μπορούν να το διαχειριστούν σε εμπορικό επίπεδο, να το ενισχύσουν, να του δώσουν την ταυτότητα που του αρμόζει και εντέλει να το βάλουν στην αγορά με τρόπο κερδοφόρο.
Από την άλλη, ο Sergio Marchionne, είχε διατυπώσει την άποψη πως η Alfa Romeo πρέπει να «αποστασιοποιηθεί» από τον όμιλο και να ακολουθήσει τη δική της πορεία, με σκοπό να γίνει ένα brand που θα μπορούσε να εξελιχθεί εν καιρώ σε «μικρή Ferrari».
Ουδείς γνωρίζει ποιες είναι οι αληθινές προθέσεις και οι σκέψεις του Sergio Marchionne, ο οποίος πάντως κατά καιρούς έχει δημοσιοποιήσει πολλά σχέδια σε ό,τι αφορά στο μέλλον του γκρουπ, αλλά ελάχιστα από αυτά έχει υλοποιήσει.
Αντίθετα οι Γερμανοί φαίνονται πιο φειδωλοί σε δηλώσεις και πιο ουσιαστικοί όταν αποφασίζουν να κάνουν κάτι. Με δεδομένο μάλιστα πως το γκρουπ VW από τον καιρό που σχεδόν εγκατέλειψε τη Seat στην τύχη της και μαζί με αυτήν το σχέδιο για μια σπορτίβ μάρκα στην ομπρέλα του, αναζητά κάτι να κλείσει αυτήν την «τρύπα», και δεν φαντάζει καθόλου μακριά της πραγματικότητας να θέλει την Alfa στο… καλάθι του.
Ο 77χρονος Ferdinand Piech, ο άνθρωπος που ελέγχει τις τύχες της VW, είναι σίγουρο πως είναι από τους ελάχιστους που γνωρίζουν το αν και σε ποιο βαθμό έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις. Και ακόμη πιο σίγουρο είναι πως αν είναι να γίνει κάτι θα σκάσει εκεί που κανείς δεν το περιμένει…