«Η παρουσία μου εδώ είναι συμβολική σε δύο επίπεδα. Δείχνει ότι η επιμονή σε αυτό που θες να πετύχεις, αποδίδει. Επίσης, βρισκόμαστε σε ένα τούνελ και τόσες φορές οι Έλληνες έχουν μιλήσει για την ανάγκη να δουν φως στο τούνελ. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα το δούμε» υπογράμμισε ο κ. Ράιχενμπαχ.
Ο ίδιος τόνισε ότι «οι αυτοκινητόδρομοι είναι πολύ σημαντικές επενδύσεις, οι μεγαλύτερες στην Ελλάδα σήμερα» και πρόσθεσε ότι θα διατεθούν 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία και 750 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τα έργα των αυτοκινητόδρομων.
«Οι δρόμοι και τα τούνελ μάς ενώνουν, μας βοηθούν να επικοινωνούμε και να ξεπεράσουμε τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο κ. Χρυσοχοΐδης ευχαρίστησε τους Ευρωπαίους πολίτες «που από το δικό τους υστέρημα έχουν δώσει ένα σημαντικό μέρος της χρηματοδότησης» και χαρακτήρισε τον κ. Ράιχενμπαχ «έναν από εμάς».
Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε, εξάλλου, ότι στη θέση Πυργετός θα κατασκευαστεί συμπληρωματικός κόμβος, προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των οχημάτων στον δήμο Τεμπών και στα παράλια του δήμου Αγιάς. Το κόστος του κόμβου θα είναι ένα εκατομμύριο ευρώ και θα διατεθεί συμπληρωματικά των πιστώσεων, που έχουν ήδη δοθεί στον παραχωρησιούχο για το έργο.
Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα. Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός-Ραψάνη παρακάμπεται η κοιλάδα των Τεμπών, ενώ με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας-Σκοτίνα παρακάμπτονται οι στροφές στον Πλαταμώνα Πιερίας. Ο χρόνος που θα απαιτείται για τα οχήματα, προκειμένου να διανύσουν το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, υπολογίζεται ότι θα είναι μειωμένος κατά 30 λεπτά.
Το νέο τμήμα θα έχει συνολικό μήκος 24 χιλιόμετρα, τα 11 από τα οποία αφορούν τρεις διπλές σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα και τα υπόλοιπα ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Το έργο έχει υλοποιηθεί συνολικά σε ποσοστό 76%. Οι σήραγγες Τ1 και Τ2 στο ύψος των Τεμπών, μήκους 2 και 6 χιλιομέτρων αντίστοιχα, έχουν ολοκληρωθεί πλήρως σε επίπεδο διάνοιξης και τελικής επένδυσης. Η σήραγγα Τ3 στον Πλαταμώνα, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 93% ως προς τη διάνοιξη (υπολείπονται 60 μέτρα για διάνοιξη στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη και 300 μέτρα στον κλάδο προς Αθήνα) και 76% ως προς την τελική επένδυση. Και στις τρεις σήραγγες είναι σε εξέλιξη οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες.
Σημειώνεται ότι οι σήραγγες θα έχουν 10,75 μέτρα πλάτος ασφάλτου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης στην κάθε κατεύθυνση. Κάθε σήραγγα θα συμπληρώνουν δύο κτίρια, ένα σε κάθε πλευρά εισόδου, από όπου θα γίνεται ο έλεγχος των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή 20 γεφυρών, από τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι μισές. Τέλος, τα έργα ανοιχτής οδοποιίας έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 45%. Εμπόδιο αποτελούσαν για καιρό απαλλοτριώσεις 40 στρεμμάτων πριν από τη σήραγγα Τ3, που θα αποφέρουν 1,5 χιλιόμετρο ανοιχτού δρόμου. Οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης φαίνεται πάντως ότι θα ολοκληρωθούν ως το τέλος Μαρτίου, ωστόσο πιθανή καθυστέρησή τους θα οδηγήσει και σε καθυστέρηση παράδοσης του έργου.
Οι εργασίες είναι αναπτυγμένες στο 80% λόγω των καιρικών συνθηκών, ενώ, όπως επισήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης, κατά την πλήρη ανάπτυξή τους από τον Απρίλιο και μετά θα απασχολούνται 1.500 άτομα ως προσωπικό. Τον Δεκέμβριο του 2015 αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση δευτερεύουσες οδοί και ο ΣΕΑ Νίκαιας.
Κατά τη σημερινή επίσκεψη των κ. Ράιχενμπαχ και Χρυσοχοΐδη στις εργασίες της σήραγγας Τ3, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, και η αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για τις υψηλές τιμές των διοδίων. «Το πρόβλημα της τιμής των διοδίων είναι εξαντλητικό για την κοινωνία» υπογράμμισε ο κ. Αγοραστός.
«Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να βγει κανείς από μια τόσο δύσκολη κατάσταση» απάντησε ο κ. Ράιχενμπαχ, χαρακτηρίζοντας παράλληλα τις διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, δημοσίων Αρχών και παραχωρησιούχων «σύνθετες, οπότε πολύ δύσκολα θα μπορούσαν οι παραχωρησιούχοι να συμφωνήσουν σε κάτι πιο ευνοϊκό για τον πληθυσμό».
Από την πλευρά του ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι «τα διόδια δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή του έργου» και χαρακτήρισε κοινωνικά άδικο «να πληρώνουν όλοι οι πολίτες δημόσια αγαθά, που χρησιμοποιούν ορισμένοι».
Σημειώνεται ότι θα δημιουργηθούν δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στον Ευαγγελισμό και στο νέο κόμβο του Πλαταμώνα. Επίσης, το υπουργείο, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, ετοιμάζει την εισαγωγή τέλους διοδίων για τις εταιρείες, που κάνουν μεταφορές (κατά αντιστοιχία των τελών λιμανιών και αεροδρομίων).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ