Την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας, με βάση τα αποτελέσματα του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης των ικανοτήτων των ενηλίκων (PIAAC: Έρευνα ΕΕ-ΟΟΣΑ) και του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης μαθητών (PISA: Έρευνα ΟΟΣΑ), εξετάζει, μεταξύ άλλων, το Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, που πραγματοποιείται σήμερα στις Βρυξέλλες, υπό την προεδρία του Έλληνα υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.
Προσερχόμενος στη συνεδρίαση, ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ότι το σημερινό Συμβούλιο καλείται να αντιμετωπίσει την πρόκληση της ανεπάρκειας δεξιοτήτων, τονίζοντας ότι τα κράτη-μέλη πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν σε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας και ότι η ΕΕ πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην καινοτόμο εκπαίδευση και κατάρτιση.
Ο προεδρεύων του Συμβουλίου υπογράμμισε ότι αυτοί που έχουν πληγεί σκληρότερα από την κρίση είναι οι νέοι, οι οποίοι καταγράφουν και τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας, σημειώνοντας παράλληλα ότι η ανεργία χτυπά και εκείνους που έχουν χαμηλές δεξιότητες. «Ένας στους πέντε εργαζομένους στην ΕΕ σήμερα έχει χαμηλές δεξιότητες. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η πρόκληση πρέπει να επιταχύνουμε το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην ΕΕ», δήλωσε ο Κ. Αρβανιτόπουλος.
Το Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ αναμένεται να υιοθετήσει τα συμπεράσματα, σχετικά με μια αποτελεσματική και καινοτόμο εκπαίδευση και κατάρτιση, ως επένδυση στις δεξιότητες.
Εξάλλου, η ελληνική Προεδρία αναμένεται να προτείνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση, σχετικά με την πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη θέσπιση Ευρωπαϊκής Ημέρας κατά του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιες αργίες «κόβονται» από τα σχολεία – Πότε θα ξεκινάει η χρονιά
Τουλάχιστον 10% των μαθητών πέφτουν θύματα επιθετικής παρενόχλησης