Το ολοκαίνουργιο Peugeot 108 θέλει να γίνει το πιο στιλάτο αυτοκίνητο πόλης αλλά και το πιο ελαφρύ, αφού ζυγίζει 840 kg. Εφοδιάζεται με κινητήρες 1.0 και 1.2 VTi, ενώ θα διατίθεται και σε έκδοση TOP! με μαλακή ανοιγόμενη οροφή.
Το νέο Peugeot 108 έχει μήκος 3,47 m, δηλαδή τέσσερα εκατοστά μεγαλύτερο από του απερχόμενου Peugeot 107. Δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από το νέο Peugeot 308, ειδικά στο εμπρός μέρος, και συνολικά δείχνει αρκετά πιο ακριβό και προσεγμένο στις λεπτομέρειες, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Θα διατίθεται και αυτό με 3πορτο και 5πορτο αμάξωμα, ενώ υπάρχει και μια έκδοση TOP! με μαλακή ανοιγόμενη οροφή διαστάσεων 76×80 cm, στα πρότυπα αυτής του Citroen DS3 Cabrio.
Κάτω από το καπό του Peugeot 108 θα βρίσκουμε αποκλειστικά τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες. Ο βασικός 1.0 VTi προέρχεται από το 107 και αποδίδει 68 PS, ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο 5άρι όσο και με αυτόματο κιβώτιο, εκπέμποντας 95 και 97 gr CO2/km, αντίστοιχα. Χειροκίνητο κιβώτιο έχει και η «πράσινη» έκδοσή του, που εφοδιάζεται με σύστημα stop-start και περιορίζει τις εκπομπές CO2 σε 88 gr/km.
Ο δυνατότερος κινητήρας 1.2 VTi προέρχεται από το Peugeot 208 και αποδίδει 82 PS, ενώ και αυτός απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας αφού εκπέμπει 99 gr CO2/km. Στοιχεία επιδόσεων δεν έχουν γίνει γνωστά για καμία από τις δύο εκδόσεις, όμως ακόμα και με το 1.000άρι μοτέρ αναμένεται να είναι καλύτερες από του 107 αφού το νέο Peugeot 108 είναι ελαφρύτερο, με τη ζυγαριά να δείχνει 840 αντί για 875 kg στη βασική έκδοση.
Κάτι άλλο που επίσης κρατάει κρυφό προς το παρόν η Peugeot είναι το εσωτερικό του. Ανακοίνωσε όμως ότι θα έχει premium αέρα και θα προσφέρει εντυπωσιακά στοιχεία εξοπλισμού για την κατηγορία όπως οθόνη αφής 7” με προηγμένες δυνατότητες σύνδεσης με smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί «Open and Go». Στροφή προς το πιο εργονομικό έχουν κάνει ακόμα και οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, αφού μεταφέρθηκαν στην πόρτα του οδηγού.
Οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις του Peugeot 108 έχουν βελτιώσει το χώρο στο εσωτερικό του. Στο ντουλαπάκι χωράει πλέον μπουκάλι 1 lt. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 196 lt με κιτ επισκευής (180 lt με ρεζέρβα), που είναι σημαντικά περισσότερα από τα 130 lt του Peugeot 107 αλλά δε φτάνουν τα 250 lt των VW Up!, Seat Mii και Skoda Citigo. Το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται σε αναλογία 50-50 για να δημιουργήσει έναν χώρο φόρτωσης 750 lt.
Κάθε Peugeot 108 θα διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του ESP με Hill Start Assist αλλά και Emergency Collision Braking System. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και έναν νέο, ελαφρύτερο ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι τροχοί φοράνε λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης διαστάσεων 165/65R14 ή 165/60R15, ενώ θα υπάρχει σύστημα προειδοποίησης για απώλεια πίεσης. Το σύστημα φρένων αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους 247 mm εμπρός και ταμπούρα 200 mm πίσω, ενώ διαθέτει φυσικά ABS και EBD.
Η επίσημη παρουσίαση του νέου Peugeot 108 θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαρτίου στη Διεθνή Έκθεση Γενεύης, ενώ οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Με τουλάχιστον 250 ίππους το Peugeot 308 GTI
Η συνεργασία PSA (Peugeot-Citroen) και Toyota θα συνεχιστεί
Το πρώτο επίσημο βίντεο του Peugeot RCZ R
Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Peugeot 308
Υβριδικό Peugeot 208 Hybrid FE με τεχνολογία από το Le Mans
Peugeot 308 R Concept με 270 PS στη Φρανκφούρτη
Νέο Peugeot 208 GTi Pikes Peak Edition
Δοκιμή: Peugeot 208 1.4 HDi Active 5θ
Παρουσιάστηκε το νέο 7θέσιο Citroën C4 Grand Picasso
EuroNCAP: Πεντάστερα τα Citroën C4 Picasso και Honda CR-V
Pikes Peak 2013: Διέλυσαν τα χρονόμετρα Λεμπ και Peugeot, σημειώνοντας νέο απίστευτο ρεκόρ