Από αξιολόγηση θα περνάνε πλέον και τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Braking ή ΑΕΒ) των νέων μοντέλων οι άνθρωποι του Euro NCAP. Οι πρώτες δοκιμές πραγματοποιήθηκαν ήδη για οκτώ μοντέλα αυτοκινήτων.
Το Euro NCAP διαχωρίζει τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε δύο κατηγορίας. Αυτά που προλαμβάνουν μικροατυχήματα σε χαμηλή ταχύτητα, δηλαδή σε συνθήκες πόλης, χαρακτηρίζονται ως ΑΕΒ City. Όσα μπορούν να ενεργοποιήσουν τα φρένα και σε ταχύτητα αυτοκινητόδρομου γλιτώνοντας τους επιβάτες από σοβαρούς τραυματισμούς, εντάσσονται στα Inter-Urban AEB. Η βαθμολογία κάθε κατηγορίας γίνεται σε μια κλίμακα από το 0 ως το 3 με ακρίβεια δύο δεκαδικών ψηφίων. Το κάθε αυτοκίνητο λαμβάνει στη συνέχεια τον χαρακτηρισμό Καλό, Επαρκές ή Οριακό, αναλόγως της παραπάνω βαθμολογίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα πρώτα αποτελέσματα που δημοσίευσε ο οργανισμός Euro NCAP για την κατηγορία βοηθημάτων AEB City είναι τα εξής:
(Μοντέλο – Βοήθημα – Βαθμολογία – Χαρακτηρισμός)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes Benz E-Class – PRE-SAFE Brake – 3,0 – Καλό
Volvo V40 – City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake – 2,9 – Καλό
Mitsubishi Outlander – Forward Collision Mitigation – 2,1 – Καλό
Volvo XC60 – City Safety – 1,9 – Επαρκές
Fiat 500L – City Brake Control – 1,8 – Επαρκές
Ford Focus –
Στα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος από υψηλότερη ταχύτητα Inter-Urban AEB συμμετείχαν τέσσερα από τα παραπάνω μοντέλα συν δύο επιπλέον.
Mercedes Benz E-Class – PRE-SAFE Brake – 2,7 – Καλό
Volvo V40 – City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake – 2,6 – Καλό
Volkswagen Golf – Front Assist – 2,2 – Καλό
Mitsubishi Outlander – Forward Collision Mitigation – 1,9 – Επαρκές
Honda Civic – Collision Mitigation Brake System – 0,44 – Οριακό