Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν επίσης ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων.
Ωστόσο, από την πλευρά τού ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης».
Στην κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου συζητείται από το πρωί το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, ζήτησε σύντμηση του χρόνου συζήτησης του νομοσχεδίου, προκειμένου αυτό να έχει ψηφιστεί έως τις 10 Δεκεμβρίου, καθώς η ψήφιση αποτελεί την προϋπόθεση για την εκταμίευση κοινοτικών κονδυλίων.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης ζήτησε να καταγραφεί η διαμαρτυρία του κόμματός του διότι η κυβέρνηση, μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, ζητάει την έγκριση της Βουλής προκειμένου οι εργολάβοι, αντί να πάρουν χρήματα από τις τράπεζες που ανακεφαλαιοποιήθηκαν, να τα πάρουν από κοινοτικά κονδύλια.
«Ανακοινώσατε την τρομακτική αύξηση στα διόδια και, ενώ κάνατε τόσες τροποποιήσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, συντηρήσατε ευλαβικά τα διόδια» κατήγγειλε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ευγενία Ουζουνίδου, σημειώνοντας ότι αυτό θα συμβεί «αν και οι εταιρείες εισπράττουν διόδια χωρίς να έχουν εκτελεστεί τα έργα». Ως προς τα έργα, είπε ότι με τις τροποποιήσεις των συμβάσεων, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπερβαίνει το 55% και, συνεπώς, τα έργα είναι δημόσια. Χαρακτήρισε επίσης «μέγα σκάνδαλο» το γεγονός ότι δεν ενεργοποιήθηκαν ρήτρες και, για τη στάση του κόμματός της, είπε: «Θέλουμε ειλικρινά να γίνουν τα έργα, όχι όμως με τόσο επιβαρυντικές συμβάσεις. Τα έργα θα μπορούσαν να επανεκκινήσουν με πολύ λιγότερα χρήματα και όχι με όσα προβλέπονται».
Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝΕΛ, η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔΗΜΑΡ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.
«Τελικά, λεφτά υπάρχουν μόνο για τους εργολάβους» σχολίασε ο εισηγητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «δώρο της μνημονιακής συγκυβέρνησης στους νταβατζήδες, στους οποίους είχε αναφερθεί στο παρελθόν και ο κ. Καραμανλής». Κατηγόρησε, επίσης, προσωπικά, τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι «ξέρει καλά να υπηρετεί τα συμφέροντα των εργολάβων- καναλαρχών».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ρεν σε Χρυσοχοΐδη: Η Κομισιόν θα εγκρίνει τη χρηματοδότηση 4 αυτοκινητοδρόμων
Εφασφαλίζονται 1,2 δισ. ευρώ για τα οδικά έργα και 380 εκατ. ευρώ για μέτρα κοινωνικής στήριξης, από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ
Επιτάχυνση των μεγάλων οδικών έργων στην Ελλάδα “βλέπει” ο Ράιχεμπαχ