Τετάρτη, 27 Νοε.
19oC Αθήνα

Ποιες χώρες προσφέρουν ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕUROKINISSI
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕUROKINISSI

“Η εξωστρέφεια και η αναζήτηση ευκαιριών ανάπτυξης εκτός συνόρων, αποτελούν στόχο επιβίωσης για τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και για την ελληνική οικονομία, και οι αγορές της Βραζιλίας, τη Ρωσίας, την Ινδίας, της Κίνας τη Νότιας Αφρικής αλλά και η Κορέα, το Μεξικό και η Ινδονησία προσφέρουν ευκαιρίες για τις Ελληνικές επιχειρήσεις”.

Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕ Αθήνας κ. Κ. Μίχαλος σε χαιρετισμό του στην απογευματινή εκδήλωση του επιμελητηρίου με θέμα: “επενδυτικές ευκαιρίες στις αναδυόμενες αγορές”.

Ο κ. Μίχαλος υπογράμμισε: «Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει μέρα με την ημέρα. Και πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία αλλαγής, έχει η αλματώδης ανάπτυξη μιας σειράς χωρών, με επικεφαλής τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία, την Κίνα και τη Νότιο Αφρική.

Οι πέντε αυτές χώρες, μαζί με μερικές ακόμη, όπως η Κορέα, το Μεξικό και η Ινδονησία – που αποτελούν μέλη μιας νέας ανερχόμενης ομάδας – συγκροτούν σήμερα το 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Υπό αυτή την άποψη θα έλεγα ότι ο όρος αναδυόμενες οικονομικές δυνάμεις, είναι ήδη ξεπερασμένος για τις συγκεκριμένες χώρες.

Ας μην ξεχνάμε ότι το ακρωνύμιο BRICS υφίσταται ήδη εδώ και 11 χρόνια, αντιπροσωπεύοντας τις τάσεις του μέλλοντος στην παγκόσμια οικονομία και ανάπτυξη.

Η διαδικασία διαμόρφωσης αυτού του νέου τοπίου, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Βλέπουμε ήδη να συντελείται μια παγκόσμια καταναλωτική επανάσταση, η οποία έχει ως κινητήριο δύναμη την επέκταση της μεσαίας τάξης στις αγορές αυτές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 3 δισεκ. άνθρωποι που αντιστοιχούν σε πάνω από το 40% του σημερινού πληθυσμού, θα ενταχθούν στη μεσαία τάξη μέχρι το 2050, προερχόμενοι κυρίως από τις αναδυόμενες αγορές.

Ποιοι κλάδοι θα πρωταγωνιστήσουν στην αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης

Οι κλάδοι που εκτιμάται ότι θα πρωταγωνιστήσουν στην αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης, είναι οι τομείς ένδυσης και υπόδησης, τα τεχνολογικά προϊόντα, ο οικιακός εξοπλισμός και τα έπιπλα, ο τουρισμός, αλλά και ο τομέας των χρηματοοικονομικών/τραπεζικών υπηρεσιών και της υγείας.

Η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά από την αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών. Είναι ωστόσο ιδιαίτερα σημαντικό, η ενεργοποίηση να ξεκινήσει τώρα. Στη φάση όπου η πορεία ανάδειξης αυτών των νέων πόλων οικονομικής ισχύος επιταχύνεται.

Είναι μια προσπάθεια που χρειάζεται συνέπεια και επιμονή, εφόσον μιλάμε για αγορές οι οποίες είναι σε μεγάλο βαθμό αχαρτογράφητες

Είναι μια προσπάθεια που χρειάζεται συνέπεια και επιμονή, εφόσον μιλάμε για αγορές οι οποίες είναι σε μεγάλο βαθμό αχαρτογράφητες. Μιλάμε για χώρες οι οποίες χαρακτηρίζονται από ισχυρά πολιτιστικά στερεότυπα – ή ακόμα και μύθους – που επηρεάζουν την εικόνα μας για αυτές, για την οργάνωσή τους, για τις επιχειρήσεις τους, για τους καταναλωτές τους.

Ένα σημείο, επομένως, στο οποίο θα πρέπει να σταθούμε είναι να πάμε ένα βήμα πιο πέρα από την εικόνα και τα στερεότυπα που ισχύουν για κάθε μια από αυτές τις χώρες.

Εξίσου σημαντικό, όμως, είναι να κατανοήσουμε και τις διαφορές μεταξύ τους. Μπορεί να αποτελούν μέλη μιας ομάδας, εξαιτίας κοινών χαρακτηριστικών, όπως είναι ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης και η μεγάλη σχετικά πληθυσμιακή βάση. Όμως, το πολιτικό υπόβαθρο, η ιστορική πορεία, η κοινωνική οργάνωση και η κουλτούρα κάθε μιας από αυτές τις χώρες διαφέρουν σημαντικά. Μια επιχείρηση που στοχεύει να δραστηριοποιηθεί π.χ. στη Βραζιλία και στην Κίνα, θα πρέπει να σχεδιάσει εντελώς διαφορετικές στρατηγικές”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάνω από 1.700 επιχειρήσεις έχουν υποβάλλει αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα ΙΙ

Ποιο ελληνικό προϊόν προτιμούν οι Γερμανοί;

Αυξάνονται οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου στην Γερμανία

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε