Σάββατο, 30 Νοε.
14oC Αθήνα

Στη Monza χτυπά από αύριο η καρδιά της Formula 1

Στη Monza χτυπά από αύριο η καρδιά της Formula 1

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τον αγώνα, αλλά και για μια από τις πιο ιστορικές πίστες της Formula 1.

Στον αποκαλούμενο και «ναό της ταχύτητας» (και όχι άδικα) μετακομίζει αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1. Η Μonza είναι μια από τις πιο ιστορικές πίστες της και παράλληλα από τις πλέον γρήγορες του πρωταθλήματος και η μάχη εκεί αναμένεται να είναι συναρπαστική.

Ένας επιπλέον λόγος είναι ότι οι φανατικοί της Ferrari θέλουν να δουν επιτέλους την ομάδα τους να κερδίζει, κάτι βέβαια που δεν είναι μόνον αίτηση των «τιφόζι», αλλά και της ίδιας της ηγεσίας της ομάδας, στην οποία τον τελευταίο καιρό περισσεύουν οι γκρίνιες. Την ίδια στιγμή, ο Massa βλέπει την καριέρα του να τελειώνει και τα σενάρια για το ποιος θα πάρει τη θέση του φουντώνουν, με το όνομα του Kimi να ακούγεται μεν, αλλά κανείς να μην μπορεί ακόμη να το επιβεβαιώσει.

Όπως και να έχει είναι ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο, οπότε ας αφήσουμε στην άκρη τα του παρασκηνίου (που σιγά – σιγά θα αποκαλύπτεται) και ας πάμε στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι και να δούμε την «ταυτότητα» της πίστας αλλά και του Γκραν Πρι. 

Η πίστα της Monza βρίσκεται στα ΒΑ του Μιλάνου. Όντας μια από τις πλέον γρήγορες, με μεγάλες ευθείες αλλά και με απαιτητικές στροφές, απαιτεί μεγάλη ιπποδύναμη αλλά και εξαιρετικό στήσιμο του μονοθεσίου. Φρένα, λάστιχα και κινητήρες καταπονούνται ιδιαίτερα. Η Μonza έχει φιλοξενήσει συνολικά 63 GP. Οι εργασίες κατασκευής της ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1922 όταν οι Vincenzo Lancia και Felice Nazzaro έβαλαν τον θεμέλιο λίθο και ολοκληρώθηκαν στα τέλη Ιουλίου της ίδια χρονιάς. Εκείνη την εποχή ήταν μόλις η τρίτη πίστα αγώνων στον κόσμο μετά το Brooklands και την Indianapolis.

Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 1922 και νικητής ήταν ο Pietro Bordino με Fiat. Μια εβδομάδα αργότερα διεξήχθη το πρώτο ιταλικό GP με τον Bordino να παίρνει και πάλι τη νίκη. Ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να φιλοξενήσει αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 και αυτό έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου 1950 με νικητή Giuseppe Farina με Alfa Romeo 158.

Είναι φυσικό, σε όλα αυτά τα χρόνια να έχουν υπάρξει πολλά γεγονότα που έχουν σημαδέψει τη ιστορία της πίστας. Το 1928 για παράδειγμα ο Emilio Materassi σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα, στο οποίο βρήκαν το θάνατο και 27 θεατές. Πέντε χρόνια μετά, το 1933, μέσα σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έχασαν τη ζωή τους οι Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini και Stanislas Czaykowski.

Μια από τις πιο διάσημες στροφές της πίστας, η Ascari, πήρε το όνομά της διότι σε αυτήν το 1955 βρήκε τραγικό θάνατο ο Alberto Ascari δοκιμάζοντας μια Ferrari.

Το 1961 ο Wolfgang von Trips που διεκδικούσε τον τίτλο από τον Phil Hill ο οποίoς και τελικά τον κατέκτησε, έπεσε πάνω στους θεατές, μετά από σύγκρουση που είχε με τον Jim Clark. Ο απολογισμός ήταν τραγικός καθώς σκοτώθηκαν ο Γερμανός πιλότος και 14 θεατές.

Το 1970 ένας ακόμη μεγάλος πιλότος βρήκε τραγικό θάνατο σε μια εξίσου διάσημη στροφή της Monza, την Parabolica. Ο Αυστριακός Jochen Rindt στις κατατακτήριες δοκιμές έχασε τον έλεγχο της Lotus και έπεσε πάνω στον τοίχο. Ο Rindt εκείνη τη χρονιά στέφθηκε μετά θάνατον Παγκόσμιος Πρωταθλητής χάρη στους βαθμούς που είχε συγκέντρωσε έως τότε.

Ο τελευταίος (και ευχόμαστε πραγματικά να είναι ο τελευταίος) πιλότος που έχασε τη ζωή του στη Monza είναι ο Σουηδός Ronnie Peterson, σε ένα ατύχημα (δείτε εδώ το βίντεο) που έγινε δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση.

Τα ρεκόρ
Το 2003, ο Michael Schumacher σημείωσε το ρεκόρ… ταχύτερου αγώνα, αφού ολοκλήρωσε τους 53 γύρους σε 1 ώρα 14’19″838 με μέση ωριαία ταχύτητα 247,585 km/h. Δύο χρόνια μετά, ο Kimi Raikkonen οδηγώντας τη McLaren MP4-20 σημείωσε τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στην ιστορία της F1: 370,1 km/h.

Autodromo di Monza
Μήκος πίστας 5,793 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 53
Απόσταση αγώνα 306,720 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1′ 21″ 046 (Rubens Barrichello, 2004)
Πρώτο GP 1950
Νικητής 2012 Lewis Hamilton (McLaren)
Pole position 2012 Lewis Hamilton (McLaren)
Ελαστικά Οι επιλογές της Pirelli είναι η σκληρή (P Zero Orange) και η μεσαία γόμα (P Zero White)
Mέση ωριαία ταχύτητα 236km/h
Μέγιστη ταχύτητα 340 km/h χωρίς το DRS
Κατανάλωση ανά γύρο 2,5 κιλά καυσίμου
Κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα 62 λίτρα
Μέσος όρος σε αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο 46 (2.438 συνολικά στον αγώνα)
Όριο ταχύτητας στο Pitlane 80 km/h
Ζώνες DRS Δύο

Το πρόγραμμα του αγώνα
Παρασκευή 6/9
Ελεύθερες δοκιμές – 1ο σκέλος: 11:00 – 12:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές – 2ο σκέλος: 15:00 – 16:30GR (OTE TV)
Σάββατο 7/9
Ελεύθερες δοκιμές: 12:00 – 13:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00GR (OTE TV)
Κυριακή 8/9
Αγώνας: 15:00GR (ΔΤ, OTE TV)

Monza: Το βάθρο έχει τη δική του ιστορία
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)
2009 Rubens Barrichello (Brawn GP)
2008 Sebastian Vettel (Scuderia Toro Rosso)
2007 Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
2006 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Juan Pablo Montoya (McLaren Mercedes)
2004 Rubens Barrichello (Ferrari)
2003 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Rubens Barrichello (Ferrari)
2001 Juan Pablo Montoya (Williams BMW)
2000 Michael Schumacher (Ferrari)
1999 Heinz-Harald Frentzen (Jordan Mugen Honda)
1998 Michael Schumacher (Ferrari)
1997 David Coulthard (McLaren Mercedes)
1996 Michael Schumacher (Ferrari)
1995 Johnny Herbert (Benetton Renault)
1994 Damon Hill (Williams Renault)
1993 Damon Hill (Williams Renault)
1992 Ayrton Senna (McLaren Honda)
1991 Nigel Mansell (Williams Renault)
1990 Ayrton Senna (McLaren Honda)

Τις περισσότερες νίκες στη Monza τις έχει σημειώσει ο Michael Schumacher που έχει πανηγυρίσει συνολικά 5 πρωτιές, όλες με τις Ferrari. Από τους εν ενεργεία πιλότους μόνον οι Fernando Alonso, Sebastian Vettel και Lewis Hamilton έχουν νικήσει στο «ναό». Όσον αφορά στις ομάδες, η Ferrari είναι μακράν πρώτη έχοντας νικήσει 18 φορές, με τη McLaren να έχει 10 νίκες και τη Williams να ακολουθεί στην 3η θέση με έξι.

Αγώνες Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε