H εφημερίδα
Τα αποτέλεσμα αυτά σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα επικίνδυνο οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες ανεβάζουν τη συχνότητα θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, ανάλογα με το μέγεθος της χώρας και τον πληθυσμό της.
Οι κατασκευαστές ωστόσο διατείνονται ότι τα προϊόντα τους επαρκούν ή και ξεπερνούν τις προδιαγραφές που θέτει η βραζιλιάνικη νομοθεσία. Νόμοι που πόρρω απέχουν από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, αφού μόλις από την επόμενη χρονιά οι κατασκευαστές θα υποχρεωθούν να τοποθετήσουν μετωπικούς αερόσακους και ABS. Ακτιβιστές ωστόσο λένε ότι ούτε αυτές οι αλλαγές επαρκούν για να επιδράσουν καταλυτικά στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.
Ανεξάρτητες δοκιμές κατέδειξαν ότι τέσσερα από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της βραζιλιάνικης αγοράς από κατασκευαστές όπως η General Motors, η Volkswagen και η Fiat απέσπασαν μόλις ένα αστέρι στα crash test.
Υπό αυτό το πρίσμα είναι φανερό ότι οι κατασκευαστές βγάζουν περισσότερο κέρδος επενδύοντας στη μικρότερη ασφάλεια των φθηνών βραζιλιάνικων αυτοκινήτων. Η Detroit Free Press αναφέρει ότι οι εταιρείες κερδίζουν περίπου 10% ανά πωλούμενο αυτοκίνητο αντί του συνήθους 5% που κερδίζουν στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ.
Τα εισαγόμενα αυτοκίνητα της βραζιλιάνικης αγοράς διαθέτουν εξοπλισμό ασφάλειας που υπερβαίνει αυτόν των εγχώριων, με αποτέλεσμα να συμμετέχουν με σαφώς μικρότερο ποσοστό στον αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα.