Tην αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεων με την Κίνα τόσο στον λιμενικό τομέα όσο και σε άλλους τομείς υπογράμμισε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στον χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου προβλήτα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο κ. Σαμαράς είπε ότι υπάρχει περιθώριο για μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της κυβέρνησης και πρόσθεσε: «Η Ελλάδα μπορεί- εγώ λέω ότι θα γίνει- η πύλη εμπορίου Κίνας-Ευρώπης! Από το λιμάνι του Πειραιά που ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία, σας προσκαλούμε, λοιπόν, και σε άλλες επιτυχημένες συνεργασίες στις μεταφορές, στα τραίνα, στα λιμάνια, στη ναυπηγο- επισκευή. Είμαι βέβαιος ότι η Κίνα θα στηρίξει τη μεγάλη μεταρρύθμιση της χώρας μας. Κι αυτό θα είναι για το κοινό συμφέρον όλων: Της Ελλάδας, της Κίνας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης».
Ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι η κατασκευή του προβλήτα είναι μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων της πρώτης σύμβασης παραχώρησης, που υπέγραψε ο ΟΛΠ με την Κινεζική εταιρεία COSCO. Σήμερα ολοκληρώνονται επενδύσεις άνω των 340 εκ. ευρώ από την COSCO, χωρίς να έχουν ακόμη- όπως σωστά είπε και ο captain Wei- εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες του λιμανιού μας.
Ο πρωθυπουργός συνέχισε λέγοντας ότι «βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες Κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την COSCO στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή. Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί, στην πλήρη του ανάπτυξη- και μαζί με την νέα επένδυση που τώρα διαπραγματευόμαστε- να αποκτήσει δυναμικότητα 7,0 εκ. τόνων (ΤΕUS), επενδύσεις 580 εκ. ευρώ, θέσεις εργασίας που τελικά θα ξεπεράσουν τις 3.000 ώστε ο Πειραιάς να συμπεριληφθεί, κ. Δήμαρχε του Πειραιά, στα 5 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη δυναμικότητας πηγαίνοντας προς το να γίνει το πρώτο».
Γενικεύοντας ο κ. Σαμαράς είπε ότι όποια κι αν είναι η μορφή της οικονομικής κρίσης η απάντηση είναι οι επενδύσεις: «Επενδύουμε σε πεδία ανταγωνιστικά και σε συμφωνία με τις μεγάλες παραγωγικές και οικονομικές ροές της εποχής μας, αλλά και του μέλλοντος. Αυτό ακριβώς έγινε στον Πειραιά από την COSCO και το ελληνικό δημόσιο. Κι αυτή η συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί».
Μίλησε όμως και για τις δυνατότητες που ανοίγονται με την διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον σιδηρόδρομο: «Ξαναβάζουμε τον Πειραιά – και ολόκληρη τη χώρα – στους νέους διεθνείς εμπορικούς δρόμους, στις νέες διαδρομές των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, από και προς την Ασία, από και προς τις μεγάλες Ευρωπαϊκές και Μεσογειακές αγορές. Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί και η επίσημη έναρξη αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Έκλεισε λέγοντας ότι «οι Κινέζοι εταίροι μας, τόσο στην επίσκεψή μου στην Κίνα όσο και με συνεχείς αδιάλειπτες επαφές στην Ελλάδα, έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως ακούσατε και πριν από τον Captain Wei, και για άλλες επενδύσεις στη χώρα μας πέρα από το λιμάνι του Πειραιά».
Ο πρόεδρος της COSCO GROUP, captain Wei Jiafu μίλησε με πολύ θερμά λόγια για τον πρωθυπουργό χαρακτηρίζοντας τον πολύ καλό φίλο και σε αυτό το σημείο πρόσθεσε ότι η COSCO έκανε ότι είχε συμφωνήσει και προβλεπόταν στη σύμβαση παραχώρησης.
Είπε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες για επενδύσεις στη χώρα μας και αποκάλυψε επίσης ότι ο κινεζικός τηλεπικοινωνιακός γίγαντας που ακούει στο όνομα Huawei σύντομα θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά για τη μεταφορά των προϊόντων της στα ίδιο πλαίσιο συμφωνίας που έχει γίνει και με τη Hewlett-Packard.
Ο captain Wei Jiafu τόνισε ότι τη σημερινή παράδοση της προβλήτας ΙΙΙ αλλά και των καινούργιων γερανογεφυρών είχε συζητηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του στην Κίνα.
Σημειώνεται ότι στις 17 Μαΐου, εγκαταστάθηκαν στο συγκεκριμένο χώρο της προβλήτας ΙΙΙ πέντε από τις πιο σύγχρονες γερανογέφυρες στον κόσμο, τύπου super post panamaχ, ενώ αναμένονται άλλες δύο, προκειμένου η θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ ΑΕ να θέσει σε πλήρη λειτουργία τον προβλήτα ΙΙΙ από την 1η Ιουλίου 2013, ταχύτερα από ό,τι προβλέπεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις με το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή το 2016.
Οι νέες γερανογέφυρες, έχουν ανυψωτική ικανότητα 65-85 τόνους, μπορούν εξυπηρετούν πλοία έως και 360 μέτρα και να αδειάζουν περίπου 4.000 κοντέινερ μέσα σε 24 ώρες.
Το πρώτο τρίμηνο του 2013 διακινήθηκαν συνολικά 535.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ σε δύο χρόνια, από σήμερα, με τις νέες επενδύσεις στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της COSCO, τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια να αγγίξουν τα 4,7 εκατ. (teu) από 2.108.087 που ήταν το 2012.
Η COSCO Group που ιδρύθηκε στις 27 Απριλίου του 1961 στο Πεκίνο, διαθέτει περισσότερα από 1.000 εταιρείες και υποκαταστήματα σε πάνω από 50 χώρες και περιοχές, με 130.000 εργαζόμενους συνολικά.
Ο κινεζικός κολοσσός κατέχει και ελέγχει πάνω από 800 σύγχρονα εμπορικά πλοία με συνολική χωρητικότητα των 56 εκατ. DWTS και ετήσια μεταφορική ικανότητα 400 εκατ. τόνους.
Η εταιρεία καλύπτει πάνω από 1.600 λιμάνια σε περισσότερες από 160 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, και το μέγεθος του στόλου της, κατατάσσεται πρώτο στην Κίνα και δεύτερο στον κόσμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο αγωγός TAP νίκησε το Nabucco! “Χάσαμε”, παραδέχθηκε η κοινοπραξία των αυστριακών!
Αυτή είναι η συμφωνία Vodafone – Wind: Επένδυση 200 εκατ. ευρώ και 650 νέες θέσεις εργασίας
Η ακτινογραφία του TAP – Πως η Ελλάδα γίνεται ενεργειακός κόμβος