Ο δρόμος που καλείται να ακολουθήσει το Leon δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Η κατηγορία των μικρομεσαίων είναι από τις πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη και έχει να κοντράρει μοντέλα που στη συνείδηση των καταναλωτών θεωρούνται κατεστημένο για την κατηγορία. Οι άνθρωποι της SEAT όμως δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Tο αντίθετο, μάλιστα! Το Leon εκκινεί για πρώτη φορά στην ιστορία της συνεργασίας των Ισπανών με τους Γερμανούς με τα καλύτερα πολεμοφόδια του γκρουπ VW στο οπλοστάσιό του.
Η τρίτη γενιά του Leon χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MQB που έχουν και τα αδελφά Audi Α3 και VW Golf. Κάτι που έχει μόνο θετική επίδραση, καθώς η χρήση της παρέχει σημαντική εξοικονόμηση σε βάρος και μεγαλύτερους χώρους. Η εμφάνισή του πάει τη σχεδιαστική γλώσσα της SEAT ένα βήμα παραπέρα. Η «Linea Dinamica» που χαρακτηρίζει τα SΕΑΤ των τελευταίων ετών παραμένει, βρίσκοντας εφαρμογή και στο πίσω μέρος του προφίλ του.
Με μήκος 4,26 m, πλάτος 1,82 m και ύψος 1,46 m, το νέο Leon είναι πέντε πόντους κοντύτερο, πέντε πόντους φαρδύτερο και μισό πόντο πιο ψηλό από το απερχόμενο μοντέλο. Και παρά το γεγονός ότι μίκρυνε κατά πέντε πόντους σε μήκος, το μεταξόνιο μεγάλωσε περίπου έξι, καθώς η χρήση της νέας πλατφόρμας επέτρεψε να τοποθετηθεί πιο μπροστά ο εμπρός άξονας.
Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η καμπίνα θα βολέψει με άνεση τέσσερις ενηλίκους, με έναν πέμπτο πίσω να βολεύεται από πλευράς πλάτους, αλλά όχι και από πλευράς χώρου για τα πόδια, καθώς το τούνελ δαπέδου είναι ογκώδες. Ο χώρος αποσκευών κέρδισε 39 lt, έφτασε τα 380, και χάρη στο ορθογώνιο σχήμα του και τους θόλους που δεν εξέχουν σημαντικά, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.