Σάββατο, 23 Νοε.
11oC Αθήνα

Σε κατάσταση αποπληθωρισμού η Ελλάδα μετά από 45 χρόνια!

Σε κατάσταση αποπληθωρισμού η Ελλάδα μετά από 45 χρόνια!

– Αρνητικός πληθωρισμός στο 0,2% καταγράφηκε σε ετήσια βάση φέτος το Μάρτιο μετά από το 1968!
– Αυτό παρά τις σημαντικές αυξήσεις σε πετρέλαιο, ρεύμα, τσιγάρα αλλά και βασικά προϊόντα απ’ το “καλάθι της νοικοκυράς”
– Τι σημαίνει αποπληθωρισμός! – Γιατί οι Έλληνες δεν καταναλώνουν!

Ο ορισμός του αποπληθωρισμού είναι ο εξής:

“Ο αποπληθωρισμός, σε αντιδιαστολή προς τον πληθωρισμό, αναφέρεται στην πτώση του γενικού επιπέδου τιμών επί μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να επηρεάζεται μεγάλη σειρά αγαθών και υπηρεσιών. Σημαντικό χαρακτηριστικό του αποπληθωρισμού είναι ο αυτο-διαιωνιζόμενος χαρακτήρας του: η προσδοκία ότι οι τιμές πρόκειται να πέσουν οδηγεί τα νοικοκυριά σε αναβολή των αποφάσεών τους να καταναλώσουν και τις επιχειρήσεις σε καθυστέρηση των επενδύσεών τους. Αυτό με τη σειρά του μειώνει την τρέχουσα ζήτηση, εξαναγκάζοντας τους παραγωγούς και τους φορείς παροχής των υπηρεσιών να ρίξουν τις τιμές τους ακόμη περισσότερο. Αυτός ο φαύλος κύκλος οδηγεί στην αυτοεντεινόμενη επιβράδυνση ολόκληρης της οικονομίας”.

Έτσι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η υποχώρηση του δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2% τον Μάρτιο, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

Από τις μειώσεις των δεικτών:

Κατά 3,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα- καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
Κατά 4,6% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των αεροπλάνων.
Κατά 5,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
Κατά 2,9% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
Κατά 4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
Κατά 1,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων και των ξενοδοχείων.
Κατά 2,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων- ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.

Από τις αυξήσεις των δεικτών:

Κατά 0,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, στις πατάτες νωπές, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, λαχανικά νωπά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, χυμοί φρούτων.
Κατά 4,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
Κατά 2,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

Διαβάστε επίσης:

Financial Times:”Βόμβα” έσκασε φέτος στην Γερμανία

Τεράστια πτώση τον Μάρτιο στα έσοδα

Ο Βαρουφάκης στο ΣΚΑΙ: Καλά έκανε η τρόικα και διέλυσε το “γάμο” Εθνικής – Eurobank

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε