Τετάρτη, 27 Νοε.
13oC Αθήνα

Εικόνα παράλυσης στην κυβέρνηση – Αποσύρθηκε η τροπολογία για τα βυτιοφόρα – “Χέρι” Παπαδήμου σε 4 υπουργούς για άσχετες τροπολογίες

Εικόνα παράλυσης στην κυβέρνηση – Αποσύρθηκε η τροπολογία για τα βυτιοφόρα – “Χέρι” Παπαδήμου σε 4 υπουργούς για άσχετες τροπολογίες

– Κατηγόρησε κάποιους ότι παίζουν προεκλογικά παιχνίδια ο υπουργός, Μάκης Βορίδης
– Ρέππας και Ραγκούσης απείλησαν ότι δεν θα ψηφίσουν την τροπολογία
– Χαρακτηριστική είναι η εικόνα παράλυσης που παρουσιάζει η κυβέρνηση
– Ακόμα και ο κ. Βενιζέλος ζήτησε από τον κ. Βορίδη να αποσύρει την τροπολογία

Σε διευκρινίσεις για την επίμαχη τροπολογία, η οποία τελικά αποσύρεται, για τα βυτιοφόρα, προχώρησε αργά το απόγευμα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά και τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν τόσο από τους πρώην υπουργούς Μεταφορών, όσο και από την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος.

Απέσυρε ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης την επίμαχη τροπολογία για τα βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης που είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων.

Ειδικότερα, ο κ. Βορίδης απέσυρε τις δύο τελευταίες παραγράφους της τροπολογίας σύμφωνα με τις οποίες:

– Άδειες Φ.Δ.Χ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου, μέχρι την λήξη της μεταβατικής περιόδου. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για τις άδειες ΦΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3887/2010 και διαθέτουν Άδεια Οδικών Μεταφορών.

– ΦΔΧ που κυκλοφόρησαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 μπορούν να αντικαθίστανται με φορτηγά μεγαλύτερου ή μικρότερου μικτού βάρους. Κατά την αντικατάσταση των φορτηγών αυτοκινήτων με φορτηγά μεγαλύτερου μικτού βάρους καταβάλλεται για το επιπλέον ύψος μικτού βάρους εφάπαξ υπέρ του δημόσιου εισφορά που αντιστοιχεί σε 200 ευρώ ανά τόνο μικτού βάρους.

Όπως είπε, «όποιος θέλει αύριο το πρωί μπορεί, καταθέτοντας ένα παράβολο χιλίων ευρώ, να εκδώσει άδεια φορτηγού δημόσιας χρήσης ή βυτιοφόρου» και πρόσθεσε ότι «με τη συγκεκριμένη τροπολογία θέλησα απλώς να βάλω φραγμό στη μετατροπή των παλαιών αδειών κατά τη μεταβίβασή τους από άδειες μεταφορών σε άδειες βυτιοφορέων».

Και όλα αυτά γιατί διαπίστωσε ότι το κλίμα δεν είναι καθόλου καλό στην αγορά με τους ιδιοκτήτες φορτηγών να είναι έξω φρενών μαζί του.

Το στίγμα έδωσε από νωρίς το πρωι ο Δημήτρης Ρέππας ο οποίος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό είπε χαρακτηριστικά: «Αυτά δεν περνούν. Τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα πίσω».

Κάλεσε τον κ. Βορίδη να αποσύρει την τροπολογία η οποία βάζει σε καθεστώς προστασίας τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων για άλλα 8 χρόνια!

Από την πλευρά του, ο τέως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και νυν αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης, απαντώντας σε ερώτηση άφησε αιχμές τόσο κατά του κ. Βορίδη όσο και κατά της Νέας Δημοκρατίας.

«Η αντίληψη και οι επιδιώξεις σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Βορίδης προσεγγίζει όλα τα επαγγέλματα στις μεταφορές που πρέπει να ανοίξουν -τελικά μόνο στα λόγια- είναι από την πρώτη στιγμή ίδιες και αναλλοίωτες, έχουν συνέπεια και συνέχεια στο χρόνο», τόνισε ο κ. Ραγκούσης και πρόσθεσε ότι «γι΄ αυτό, δεν ανήκει μόνο στον ίδιο η ευθύνη και για τις τελευταίες πολιτικές αποφάσεις- τροπολογίες που εκθέτουν τη χώρα και διασύρουν για μία ακόμη φορά το πολιτικό σύστημα στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία δεν είδε να γίνεται και γι΄ αυτήν κάποια εξαίρεση στους κόπους και τις θυσίες που υποβλήθηκε. Η ευθύνη ανήκει και στον πολιτικό του χώρο συνολικά» τόνισε.

Η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, την Παρασκευή, προβλέπει ότι «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου 3887/2010» (πρόκειται για τον νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».

Οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».

Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) ζητεί την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».

Σε σύσκεψη που έγινε στο ΠΑΣΟΚ ο κ. Βενιζέλος έθεσε προς τα κυβερνητικά στελέχη προϋποθέσεις για την κατάθεση τροπολογιών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ οι τροπολογίες είναι αποδεκτές όταν πληρούν τρεις προϋποθέσεις:

– Είναι αναγκαίες και προκύπτουν από την υποχρέωση της χώρας για την εφαρμογή της δανειακής σύμβασης.

– Έχουν την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου.

– Λύνουν επείγοντα ζητήματα, για τα οποία δεν μπορεί να υπάρξει καθυστέρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ρέππας σε Βορίδη για τα ρουσφέτια: “Αυτά δεν περνάνε!”

Καταγγέλλουν ρουσφέτι Βορίδη στους βυτιοφορείς – Ζητούν παρέμβαση Παπαδήμου και κομμάτων

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε