Ωστόσο, η έλλειψη επαρκούς υποδομής στην Ευρώπη εμποδίζει την ευρύτερη χρήση του. Η Volvo Trucks συμμετέχει στην προσπάθεια για τη δημιουργία «μπλε διαδρόμων» με στρατηγικά τοποθετημένους σταθμούς ανεφοδιασμού, στοχεύοντας στην αύξηση της διαθεσιμότητας του καυσίμου.
Η βιομηχανία μεταφορών ευθύνεται για το 25% περίπου των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, επομένως ένα ανταγωνιστικό καύσιμο έναντι του diesel είναι απόλυτα αναγκαίο.
Παρά το ότι το φυσικό αέριο εμπίπτει στην κατηγορία των ορυκτών καυσίμων, δίνει μία εναλλακτική λύση προσφέροντας εν τούτοις πολλά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το diesel – όντας και φθηνότερο. Όταν το υγροποιημένο βιοαέριο (LBG) αρχίσει να χρησιμοποιείται περισσότερο, το αποτύπωμα του άνθρακα των σχετικών οχημάτων θα μειωθεί μέχρι 70%.
«Είμαστε σίγουροι ότι το υγροποιημένο αέριο θα χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε όλο τον κόσμο. Είναι μία σαφής τάση που ικανοποιεί τις απαιτήσεις ενέργειας κι εμείς είμαστε μέρος αυτής» σχολίασε ο Lennart Pilskog, διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της Volvo Trucks. Η Volvo Trucks, μέλος του Οργανισμού Οχημάτων Φυσικού Αερίου & Βιοαερίου – Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe), ήταν ο πρώτος και παραμένει ο μοναδικός κατασκευαστής στην Ευρώπη που προσφέρει σύστημα μεθανίου-diesel.
Ο Manuel Lage, Γενικός Διευθυντής του NGVA Europe, αναφέρει ότι η τεχνολογία για τη χρήση LNG στον τομέα μεταφορών είναι δοκιμασμένη και ότι οι ιδιοκτήτες εταιριών μεταφορών και οι προμηθευτές αερίου προωθούν όσο μπορούν το θέμα. «Σε ό,τι αφορά τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με βαριά οχήματα, καμία άλλη εναλλακτική λύση δεν μπορεί να συγκριθεί με το LNG προς το παρόν» λέει σχετικά. «Θεωρούμε ότι είναι ιδανική περίπτωση για τις ανάγκες μεταφορών μεγάλων αποστάσεων».
Σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις, παρατηρείται μία επέκταση της υποδομής του συμπιεσμένου αερίου – συμπεριλαμβανομένου του βιοαερίου που παράγεται από απόβλητα προϊόντα – σε τοπικό επίπεδο. Ωστόσο, η λειτουργία μεγάλων οχημάτων μεταφορών με συμπιεσμένο αέριο είναι αδύνατη επειδή τα ρεζερβουάρ είναι βαριά και καταλαμβάνουν πολύ χώρο. Σε υγροποιημένη μορφή όμως, το αέριο έχει μικρότερο όγκο, που σημαίνει ότι είναι πιο κατάλληλο σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Ωστόσο, για τη χρήση LNG σε οχήματα μεταφορών σε όλη την Ευρώπη, είναι αναγκαίο πρώτα να δημιουργηθεί μία υποδομή σταθμών ανεφοδιασμού. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα των «μπλε διαδρόμων» σαν ένα δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού LNG για βαριά οχήματα.
Υπάρχουν ήδη αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού LNG στην Ευρώπη που θα αποτελέσουν μία αφετηρία για τους «Μπλε Διαδρόμους». Ξεκινώντας από αυτούς τους σταθμούς, μπορούν να εντοπιστούν οι πλέον κατάλληλοι για μελλοντική εξέλιξη. «Αν πάρεις ένα χάρτη και επισημάνεις τις περιοχές με τους σταθμούς ανεφοδιασμού, μπορείς εύκολα να αποτυπώσεις ποικίλες πιθανές διαδρομές και στη συνέχεια να αναγνωρίσεις πιθανές ελλείψεις σε κάποια από τις διαδρομές» σχολιάζει ο Lage. Για την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδοτεί ένα project 8 εκατομ. Ευρώ, που αφορά σε μία μεγάλης κλίμακας δοκιμή των διαδρόμων LNG. «Ελπίζω ότι περίπου 200 φορτηγά θα κυκλοφορούν σε αυτούς τους μπλε διαδρόμους αποδεικνύοντας ότι το LNG είναι μία βιώσιμη εναλλακτική λύση στα οχήματα μεταφορών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη» σχολιάζει ο Manuel Lage. «Δεν είναι επιστημονική φαντασία, αφού όλη η απαραίτητη τεχνολογία ήδη διατίθεται. Η αγορά είναι έτοιμη για την εμπορευματοποίηση του LNG».
Διαβάστε περισσότερα:
Την άνοιξη του 2011, η Volvo Trucks λανσάρισε το Volvo FM MethaneDiesel, με λειτουργία βασισμένη σε ποσοστό μέχρι 75% σε υγροποιημένο μεθάνιο (LNG/LBG). Η Volvo είναι ο πρώτος κατασκευαστής στην Ευρώπη που συστήνει αυτή την ενεργειακά αποδοτική τεχνολογία για χρήση αερίου σε κινητήρα diesel. Όταν το φορτηγό λειτουργεί με LNG, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πέφτουν μέχρι 10% συγκριτικά με το diesel. Με LBG στο ρεζερβουάρ, η μείωση φτάνει ακόμα και στο 70%.