Οικονομία

Δεν είναι ξεπούλημα η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων”

Τη θετική συμβολή που θα έχει, τόσο στην εθνική οικονομία, όσο και στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζει ο υπουργός Οικονομικών απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γ.Δημαρά και Γ.Αβραμίδη, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του κρατικού αερολιμένα Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Στουρνάρας διευκρινίζει πως «τα περιφερειακά αεροδρόμια θα παραμείνουν περιουσία του ελληνικού δημοσίου», καθώς στο πρόγραμμα που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) περιλαμβάνεται μόνο η αξιοποίηση των αεροδρομίων μέσω παραχώρησης της δραστηριότητας λειτουργίας, συντήρησης, οργάνωσης και εν γένει εκμετάλλευσης των αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του αεροδρομίου «Μακεδονία», για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

«Αυτού του είδους η αξιοποίηση δεν συνιστά εκποίηση δημόσιας περιουσίας, καθώς η ιδιοκτησία των περιφερειακών αεροδρομίων θα παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο», τονίζει ο υπουργός Οικονομικών και εκτιμά ότι η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και το επίπεδο εξυπηρέτησης των χρηστών τους.

Με βάση τις σχεδιαζόμενες διαγωνιστικές διαδικασίες, το επενδυτικό σχήμα που θα επιλεγεί, αναφέρει ο υπουργός, θα απαιτείται να έχει εξειδικευμένη εμπειρία στη λειτουργία αεροδρομίων, αλλά και εξασφαλισμένη χρηματοοικονομική ισχύ και ευρωστία, ώστε να υποστηρίξει τη λειτουργία και μελλοντικές επενδύσεις.

«Αποτελεί πάγια πρακτική σε τέτοιου είδους συμφωνίες, να ζητούνται από τον παραχωρησιούχο συγκεκριμένες συμβατικές ρήτρες για τη λειτουργία των αεροδρομίων, κατά τρόπον ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών και των επιβατών», σημειώνει ο κ. Στουρνάρας και διαβεβαιώνει ότι «η ποιότητα και η ασφάλεια της λειτουργίας του αεροδρομίου θα ελέγχονται αυστηρά, τόσο με βάση τις συγκεκριμένες συμβατικές προβλέψεις, όσο και από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία αποτελεί τη Ρυθμιστική Αρχή όλων των αεροδρομίων της χώρας».

Εξάλλου, ο υπουργός Οικονομικών διευκρινίζει ότι πέραν των υπηρεσιών που θα παρέχονται στους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες, η συνήθης πρακτική των σύγχρονων αεροδρομίων είναι αυτά να αναπτύσσουν και μη άμεσα αεροπορικές δραστηριότητες, οι οποίες συνεισφέρουν και αυτές σημαντικά στην τοπική ανάπτυξη- επικαλείται δε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στον οποίο έχει αναπτυχθεί και σημαντική εμπορική δραστηριότητα, με κτίριο γραφείων, μεγάλα εμπορικά καταστήματα, καθώς και εκθεσιακό κέντρο.

Ως προς τη σκοπιμότητα της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ο υπουργός Οικονομικών σημειώνει ότι αυτή δεν αφορά μόνο στην καλύτερη συντήρηση και λειτουργία τους, αλλά κατά κύριο λόγο στην εξασφάλιση της προοπτικής για τη μελλοντική τους ανάπτυξη, προκειμένου να εξυπηρετούν την αεροπορική κίνηση με το βέλτιστο δυνατό τρόπο.

«Εξάλλου, βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου που ισχύει σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια, το 80% του «Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων», αποδίδεται σε κάθε αεροδρόμιο για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης του, καθώς και για την επιδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών, ενώ το 20% αποδίδεται στην ΥΠΑ προκειμένου να καλύψει τα λειτουργικά και επενδυτικά της κόστη», θυμίζει ο κ. Στουρνάρας.

Για το τιμολογιακό πλαίσιο μετά τη σύναψη των συμβάσεων παραχώρησης, το οποίο θα μπορεί να επιβάλει ο παραχωρησιούχος, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι θα είναι οριοθετημένο, έτσι ώστε να διασφαλίζεται τόσο η διατήρηση των τιμολογίων των αεροπορικών δραστηριοτήτων σε ανταγωνιστικά επίπεδα, όσο και η βιωσιμότητα της ιδιωτικής επένδυσης.

Τέλος, σημειώνει ότι τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής των συμβατικών δεσμεύσεων σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική θα πραγματοποιεί το ελληνικό δημόσιο μέσω της ΥΠΑ.

Διαβάστε επίσης :

Οικονομία

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ για μέρες και εβδομάδες, δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου
Ορισμένα νησιά, στα οποία ζουν μόνο πιγκουίνοι, μπήκαν στον κατάλογο των δασμών Τραμπ, ώστε χώρες να μην μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως «παραθυράκι», σύμφωνα με τον Χάουαρντ Λούτνικ 
Ο Χάουαρντ Λούτνικ
Ινδία-ΗΠΑ: Το Νέο Δελχί δεν σχεδιάζει ν’ ανταποδώσει την επιβολή δασμών κατά της Ουάσινγκτον
Η κυβέρνηση εξετάζει μία ρήτρα στο εκτελεστικό διάταγμα της επιβολής των αμερικανικών δασμών του Τραμπ που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο πιθανής αναστολής των δασμών για εμπορικούς εταίρους
FILE PHOTO: India's Prime Minister Narendra Modi speaks during a meeting at The Ministry of Foreign Affairs in Paris France July 14, 2023.
ΗΠΑ: Περισσότερες από 50 χώρες έχουν επικοινωνήσει με τον Λευκό Οίκο για την έναρξη εμπορικών διαπραγματεύσεων δήλωσε ένας σύμβουλος του Τραμπ
Ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου των ΗΠΑ, Κέβιν Χάσετ, αρνείται ότι οι δασμοί του προέδρου Τραμπ είναι ένας έμμεσος τρόπος πίεσης της Κεντρικής Τράπεζας των ΗΠΑ για τη μείωση των επιτοκίων
The West Front of the U.S. Capitol building is pictured in Washington