Η Toyota Motor Corp ανακοίνωσε σήμερα ότι ανακαλεί περίπου 114.000 υβριδικά αυτοκίνητα στην Ιαπωνία, στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες για να επιδιορθωθούν ελαττωματικοί ημιαγωγοί (transistors) στους πίνακες των οργάνων.
Ορισμένα από τα τσιπ στα αυτοκίνητα που ανακαλούνται είναι «ανεπαρκώς συγκολλημένα και ενδέχεται να υποστούν βλάβη από τη θερμότητα στην διάρκεια οδήγησης με υψηλά φορτία», ανέφερε η Toyota Motor Sales USA Inc.
Στις περισσότερες περιπτώσεις τα οχήματα θα τεθούν σε κατάσταση ασφαλούς λειτουργίας που θα μειώνει την ισχύ των οχημάτων, διευκρίνισε η Τογιότα, αλλά στις χειρότερες των περιπτώσεων οι οδηγοί θα αναγκάζονται να σταματούν τα οχήματά τους.
Στην Ιαπωνία η Τογιότα ανακαλεί 11.164 οχήματα των ιδίων τύπων εξ αιτίας του ίδιου προβλήματος, σύμφωνα με μια εκπρόσωπο της. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακαλεί επίσης 15.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ανάμεσά τους 4.000 στη Βρετανία και 1.700 στη Γερμανία και 3.000 στον Καναδά.
Η εταιρία δεν έχει λάβει οποιαδήποτε αναφορά περί τραυματισμών ή ατυχημάτων που να σχετίζονται με το πρόβλημα, είπε η εκπρόσωπός της.
Τον Ιούνιο, η Τογιότα είχε ανακαλέσει περίπου 106.000 υβριδικά αυτοκίνητα τύπου Prius λόγω ενός προβλήματος στο σύστημα διεύθυνσης. Η εταιρία έχει ανακαλέσει για ελέγχους εκατομμύρια οχήματα από τα τέλη του 2009, γεγονός που έχει πλήξει τη φήμη της όσον αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα των αυτοκινήτων που παράγει.
Την Τρίτη ο οίκος Moody’s μείωσε την πιστοληπτική ικανότητα της Τογιότα κατά μια βαθμίδα, στο επίπεδο Aa3 — το τρίτο υψηλότερο — από Aa2 μετά τον καταστροφικό σεισμό, το επακόλουθο τσουνάμι και την πυρηνική καταστροφή του Μαρτίου στην Ιαπωνία, που ανάγκασαν την εταιρία να κλείσει προσωρινά εργοστάσιά της και προκάλεσαν προβλήματα στην αλυσίδα διανομής της. «Θα χρειαστεί ορισμένος χρόνος ώστε η Τογιότα να ανακτήσει την προηγούμενη υψηλή κερδοφορία της», ανέφερε η Μούντις.