Για αλλαγές βήμα προς βήμα και σε βάθος χρόνου έκανε λόγο ο Νίκος Φίλης που όμως προχωράει το σχέδιο του για τσουνάμι αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η πρώτη προτεραιότητα που μπαίνει είναι η μετατροπή όλων των δημοτικών σχολείων της χώρας σε ολοήμερα. Για να γίνει όμως αυτό εφικτό ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα γίνουν την επόμενη σχολική χρονιά (2016-2017) μόνιμοι διορισμοί χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Την ίδια ώρα ο κ. Φίλης επιμένει στην καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
Επίσης χαρακτηρίζει ως αναγκαία τη συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μιλώντας ανοιχτά για μείωση ύλης.
”Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν”.
Μάλιστα για τα γυμνάσια έχει ήδη προαναγγείλει τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων προς όφελος του διδακτικού χρόνου.
Και ενώ σχεδιάζονται σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία οι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα εγκαινιάσουν το 2016 νέο εξεταστικό σύστημα το οποίο μοιάζει στις παλιές δέσμες καθώς προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα ή σε πέντε εφόσον οι υποψήφιοι επιθυμούν να «ξεκλειδώσουν» περισσότερα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν πρόσφατα καταργείται το μπόνους με έως 600 μόρια που έως και πέρυσι έδινε ο προφορικός βαθμός και συνεπώς η σχολική επίδοση αποσυνδέεται από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και θα υπολογίζεται μόνο η βαθμολογία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Όπως αναφέρει η Ημερησία εξαιτίας της μείωσης από φέτος των εξεταζόμενων μαθημάτων από 6 σε 4, το μάθημα αυξημένης βαρύτητας το οποίο έχει συντελεστή 1,3 ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο. Κι αυτό, διότι θα προσμετράται σε ποσοστό 33% στην τελική βαθμολογία έναντι 24% πέρυσι.
Όμως αλλαγές προβλέπονται και στον τρόπο υπολογισμού των μορίων των υποψηφίων. Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο κάθε υποψήφιος, πολλαπλασιάζεται επί δύο. Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην ομάδα προσανατολισμού του κάθε υποψηφίου. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο επιστημονικά πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Πηγή Ημερησία