Πληροφορίες αναφέρουν, ότι δεν αποκλείεται η κινεζική εταιρεία να ζητήσει παράταση δύο τριών ημερών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της, εμφανίζονται προβληματισμένα με αφορμή τη χθεσινή κίνηση της πλειοψηφίας των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, που ζητούν αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης και τονίζουν ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της αλληλογραφίας μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού δημοσίου, δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία.
Πηγές πάντως από το υπουργείο Ναυτιλίας, ανέφεραν ότι η σύμβαση παραχώρησης σε επίπεδο κυβέρνησης έχει ολοκληρωθεί, τόνισαν ότι υπάρχουν περιθώρια αλλαγών, αλλά θα είναι τέτοια που δεν πρόκειται να επηρεάσουν την οικονομική προσφορά.
Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να εγκριθεί από τους μετόχους του ΟΛΠ αλλά και τη βουλή.
Σύμφωνα πάντως με κύκλους της κινεζικής πλευράς, η Cosco φαίνεται διατεθειμένη να βελτιώσει την προσφορά της και να δώσει τίμημα πολύ καλύτερο από την αξία της εισηγμένης.
Η χρηματιστηριακή αξία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ανέρχεται σήμερα στα 364 εκατ. ευρώ.
Ήδη η κινεζική εταιρεία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά πέραν από αυτά που καταβάλλει για την αγορά των μετοχών.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η εταιρεία αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί έργα στο δυτικό τμήμα του λιμανιού 230 εκατομμυρίων ευρώ ενώ έχει προχωρήσει και σε επενδύσεις την προηγούμενη εξαετία στις προβλήτες που διαχειρίζεται ήδη που αγγίζουν περίπου το ποσό των 500 εκατ. ευρώ.
Κύκλοι της λιμενικής αγοράς σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το γεγονός ότι μόνο μία εταιρεία εξέφρασε ενδιαφέρον για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, ανέφεραν ότι αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά έχει δημιουργήσει μια συγκεκριμένη υπεραξία στο λιμάνι μεγιστοποιώντας στο καλύτερο βαθμό τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ σε σχέση με την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Επίσης τόνισαν ότι καμία εταιρεία δεν θα ήθελε να μπει σε ένα κομμάτι που ήδη το διαχειρίζονται οι Κινέζοι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεάμηνου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που έληξε την 30η Σεπτεμβρίου 2015, τα έσοδα από την προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ανήλθαν στα 9.837.278,48 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ζημιές 14.667.487,45.
Την ίδια ώρα τα έσοδα από το ενοίκιο που καταβάλλει η cosco για την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθαν στα 29.769.069,21 ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν 20.598.297,96.
Επίσης τα έσοδα από τη διακίνηση αυτοκινήτων στο car terminal του ΟΛΠ ανήλθαν στα 7.956.595,34 ενώ τα τελικά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 990.931,73.
Στην ακτοπλοΐα τα έσοδα ήταν στα 8.152.963,54 ενώ τα τελικά κέρδη μετά φόρων στο 1.052.875,46.
Από την κρουαζιέρα τα έσοδα ήταν στα 9.341.679,94 και τα καθαρά κέρδη μετα φόρων διαμορφώθηκαν στα 998.826,69.
Τα έσοδα από τις δεξαμενές του ΟΛΠ ανήλθαν στα 7.132.145,99 ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν 2.394.226,12 εκ. ευρώ.
Επιχειρηματικοί παράγοντες αναφέρουν ότι η έκβαση της προσπάθειας για την παραχώρηση των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους θα κρίνει όχι μόνο τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, αλλά και το ευρύτερο επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα όρια που θα γίνει αποδεκτή η βελτιωτική προσφορά που θα καταθέσει η cosco έχουν ήδη προαποφασισθεί από το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία ενώ η δανική APM Terminals και την ICTS από τις Φιλιππίνες φέρεται να επιδεικνύουν ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Από τη στιγμή που θα υποβληθεί η βελτιωμένη προσφορά και γίνει αποδεκτή από τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα ακολουθηθεί από εκεί και πέρα μια διαδικασία προαπαιτούμενων όπως η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το ελεγκτικό συνέδριο από την επιτροπή ανταγωνισμού και τη βουλή.
Εντολή για διαχειριστικό έλεγχο επί όλων των οικονομικών στοιχείων και φορολογικών θεμάτων στην Ένωση Λιμένος Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) δόθηκε σύμφωνα με πληροφορίες, από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ.
Ο διαχειριστικός έλεγχος για τα οικονομικά πεπραγμένα θα γίνει από ανεξάρτητο ορκωτό λογιστή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ