Η Toyota και η Mazda σχεδιάζουν να επενδύσουν 1,6 δις δολάρια στις Η.Π.Α. για την κατασκευή ενός εργοστασίου συναρμολόγησης, ενώ θα αναπτύξουν από κοινού τεχνολογίες για ηλεκτρικά μοντέλα. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει την λειτουργία του το 2021 και θα παράγει 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο, με την παραγωγή να μοιράζεται μεταξύ των δύο ιαπωνικών εταιρειών. Αυτή θα αφορά τις 4θυρες εκδόσεις της Toyota Corolla και ενός νέου SUV της Mazda.
Το άλλο μέρος του σχεδίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έρχεται ως φυσικό επακόλουθο, μιας και όλοι οι κατασκευαστές αναγκάζονται να κατασκευάσουν αυτοκίνητα που θα κινούνται με ρεύμα. Επιπλέον, οι δύο ιαπωνικές εταιρείες θα συνεργαστούν ώστε να αναπτύξουν νέα συστήματα πληροφορίων και τεχνολογίας για τον οδηγό και τους επιβάτες, καθώς και συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Μέρος της νέας κοινοπραξίας αποτελεί η εξαγορά του 5% της Mazda από την Toyota, με την Mazda να παίρνει μερίδιο 0,25% της Toyota.
Η Mazda, οι ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις της οποίας φτάνουν το 1/8 αυτών της Toyota, εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο και διαφορετικό κοινό χάρη στα ξεχωριστά σχεδιαστικά μοντέλα της και τα ανταγωνιστικά SUV.
Με τον ετήσιο όμως προϋπολογισμό για το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης να φτάνει τα 140 δις γιέν, ένα κλάσμα μπροστά στο ένα τρις γιέν της Toyota, η Mazda έχει δηλώσει ότι δεν διαθέτει τα κεφάλαια για να εξελίξει τα δικά της ηλεκτρικά μοντέλα.
Μεγάλο όμως κέρδος αποτελεί για την Mazda το γεγονός ότι θα αποκτήσει παραγωγική μονάδα στις Η.Π.Α. Αυτή τη στιγμή, η Mazda μεταφέρει όλα τα μοντέλα που πουλά στις Η.Π.Α., την μεγαλύτερή της αγορά, από τα εργοστάσιά της σε Ιαπωνία και Μεξικό.
Στα αρχικά σχέδια της Toyota ήταν να παράγει Corolla στο νέο εργοστάσιο που κατασκευάζει στο Μεξικό και θα κοστίσει 1 δις δολάρια, αλλά αυτό τώρα θα αλλάξει και θα παράγει τις Corolla στις Η.Π.Α. Στο νέο εργοστάσιο του Μεξικού θα κατασκευάσει το pick-up Tacoma.