Ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μίλησε στον Νίκο Ευαγγελάτο και την τηλεοπτική εκπομπή Live News, στο Etv, για το… καυτό ζήτημα των τελευταίων ωρών. Που δεν είναι άλλο από τον… κίτρινο πυρετό για τα ταξί! Τι απάντησε για Uber και Taxibeat.
Το χρονικό της κόντρας για τα ταξί
Το υπουργείο Μεταφορών νωρίτερα σήμερα απάντησε σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα». Δημοσίευμα που παρουσίαζε νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, το οποίο αφορά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές που δίνουν μια διαφορετική επιλογή σε όσους χρησιμοποιούν ταξί.
Στην ουσία το… απέρριπτε, καθώς με ειρωνικό ύφος άφηνε να εννοηθεί πως το δημοσίευμα δεν ισχύει. Ένα ζήτημα που πήρε και πολιτικές διαστάσεις με σφοδρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
Στην… μέση βρίσκεται και το Taxibeat. Ίσως το… απόλυτο success story της μνημονιακής Ελλάδας. Της εταιρείας που δημιουργήθηκε από Έλληνες και έφερε επανάσταση στον χώρο των μεταφορών.
Η οποία τελικά προσέλκυσε το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών και πωλήθηκε σε γερμανκό κολοσσό για περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ. Όσο, δηλαδή, πωλήθηκε από το ελληνικό κράτος ολόκληρη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ…
Το Taxibeat διαμαρτύρεται για τις αλλαγές που φέρεται να εξετάζει το υπουργείο, οι οποίες όμως βασίζονται στο δημοσίευμα των Νέων. Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, από την πλευρά τους, επίσης διαμαρτύρονται, υποστηρίζοντας πως ο κλάδος τους πλήττεται.
Για όλα αυτά μίλησε ο Χρήστος Σπίρτζης στον Νίκο Ευαγγελάτο. Σε μια κουβέντα που “έβγαλε” πολλά, ειδικά στην αρχή όταν ο υπουργός αναφέρθηκε στην Uber. Μια εταιρεία την οποία… έδιωξε την προηγούμενη εβδομάδα το Λονδίνο, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις και υπογραφές!
Δείτε στην συνέχεια του κειμένου ολόκληρη την συνέντευξη του Χρήστου Σπίρτζη στον Νίκο Ευαγγελάτο
Σπίρτζης: “Η Uber δεν πληρώνει φόρους”!
Η πρώτη ερώτηση που δέχθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης ήταν εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να “κόψει” τις εφαρμογές όπως η Taxibeat και η Uber. Για να απαντήσει: “Ε, όχι. Καταρχάς να πω ότι υπάρχει μία επικοινωνιακή πολιτική από συγκεκριμένους κύκλους. Προκειμένου σχέδια νόμου υπό διαμόρφωση, χωρίς τελικό κείμενο και ρυθμίσεις, κάποιοι να λένε ότι πάμε να βλάψουμε τις πλατφόρμες. Δεν υπάρχει καμία τέτοια σκέψη. Θέλουμε να υπάρχουν τέτοιες και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Είμαστε αποφασισμένοι όμως να αποτρέψουμε καταστρατηγήσεις στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, των δραστηριοτήτων είτε της νομιμότητας”.
[read4more]
Για να συνεχίσει, αναφερόμενος στην εταιρεία Uber: “Υπάρχουν εταιρείες που έχουν τέτοια δραστηριότητα. Που δεν έχουν καν έρδα στη χώρα μας. Δεν πληρώνουν φορολόγηση.
Δεν πληρώνουν ΦΠΑ. Μιλάω για την Uber. Δεν έχουμε καν επικοινωνία, ψάχνουμε εκπρόσωπό της. Όταν εσείς και οι επαγγελματίες, πληρώνετε τους φόρους, ασφάλιση, ΦΠΑ και τηροείτε τη νομοθεσία, υπάρχουν άλλοι που δεν πληρώνουν ούτε ευρώ”.
Αυτή η τοποθέτηση για την μη πληρωμή φόρων έφερε την εξής ερώτηση του Νίκου Ευαγγελάτου: “Όταν κάποιος παίρνει Uber, χρεώνεται η πιστωτική. Αυτό δεν φορολογείται; Πού πάνε αυτά τα λεφτά”;
Για να απαντήσει χαμογελώντας ο υπουργός: “Θα κάνω τον ντετέκτιβ να σας πω. Αυτό λέμε, δεν υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο για τις εταιρείες διαμεσολάβησης. Είτε για αυτές που αφορούν την ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό, είτε για αυτές που αφορούν την διαμεσολάβηση για ταξί. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο που θα κατεβάσουμε στη Βουλή θα σέβεται το ευρωπαϊκό Δίκαιο”.
“Αυτά θα πρέπει να κάνει η Uber”
“Η Uber θα κληθεί να κάνει τι;“, ρωτήθηκε ακολούθως ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος απάντησε: “Να έχει έδρα στην Ελλάδα. Εμείς δεν κάνουμε νομοθεσία ανάλογα με την εταιρεία. Εμείς θέτουμε το θεσμικό πλαίσιο και θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό όλοι για να τηρείται η νομοθεσία. Η Uber και η “Χ” Uber. Δηλαδή, οι εταιρείες που είναι διαμεσολάβησης ενοικιασης αυτοκινήτων με οδηγό, καταστρατηγούν ή μπορούν να καταστρατηγήσουν μέσα από τις γκρίζες ζώνες του Νόμου… Αντί να νοικιάζουν αυτοκίνητα με οδηγό, τα μετατρέπουν σε ταξί. Πρέπει να είναι υπαρκτές. Να έχουν εκπροσώπους, να κόβουν αποδείξεις, να πληρώνουν ΦΠΑ, να έχουν τις προδιαγραφές”.
“Φάκελος” Taxibeat
Ακολούθως ο κ. Σπίρτζης κλήθηκε να απαντήσει για την Beat, πρώην Taxibeat. Συγκεκριμένα τόνισε: “Η Beat, μίλησα και με τον διευθύνοντα σύμβουλό της. Έχει την ίδια παραπληροφόρηση με πολλούς συμπολίτες. Εμείς έχουμε διάφορες προτάσεις. Όταν συντάσσεται ένα σχέδιο νόμου δέχεσαι προτάσεις από παντού. Όταν καταλήξει στη Βουλή θα το βγάλει το υπουργείο, όχι μια εφημερίδα. Εμείς δεν έχουμε δώσει ένα συγκεκριμένο Σ/Ν. Η πρόθεσή μας είναι καθαρή. Για να μπορέσουμε να ελέγξουμε την μία κατηγορία εταιρειών διαμεσολάβησης με την άλλη… Εκεί γίνεται η καταστρατήγηση”.
Στην συνέχεια ο κύριος Σπίρτζης ρωτήθηκε για την δήλωση του προέδρου του ΣΑΤΑ, η οποία προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις. Ο κ. Λυμπερόπουλος, συγκεκριμένα, είπε πως οι ταξιτζήδες “δεν είναι πόρνες για να έχουν τις φωτογραφίες τους στις εφαρμογές“.
Ο υπουργός απάντησε: “Είναι ένα θέμα που θα το δει η Αρχή προσωπικών δεδομένων. Άλλο να πει μια εταιρεία αξιολόγησε το τάδε ταξί, άλλο να αξιολογεί εκείνη με ποιους θα συνεργαστεί και είναι άλλο να δείχνεις την εικόνα του άλλου”.
Taxibeat: Σκληρή ανακοίνωση των ελληνικών startups – «Η κυβέρνηση διώκει την επιχειρηματικότητα»
“Αν ο οδηγός έχει συναινέσει, ποιο είναι το πρόβλημα;” ήταν η επόμενη ερώτηση. Για να απαντήσει ο υπουργός: “Γι’ αυτό σας είπα ότι θα απαντήσει η Αρχή προσωπικών δεδομένων. Η δική σας φωτογραφία μπορεί αν μην είναι πρόβλημα, αλλά ίσως είναι ενός ανθρώπου με άλλο χρώμα από εμάς, ή μιας γυναίκας. Εμείς βάζουμε τους κανόνες ως θεσμικό πλαίσιο. Και τους διαβουλευόμασχτε με τους ανθρώπους του χώρου. Να αναρτήσετε τη φωτογραφία σας μπορείτε όπου θέλετε. Εδώ συζητάμε για τις εταιρείες διαμεσολάβησης. Δε συζητάμε για λειτουργίες, αλλά για ανθρώπους. Κι εγώ στηρίζω την Beat αλλά πρέπει να υπάρχουν κανόνες”.
Ο παράγοντας… συνδικαλιστές
Τέλος, ο κ. Σπίρτζης ρωτήθηκε: “Μήπως με πρόσχημα αυτό πάνε να μπουν εμπόδια στις εταιρείες για να ικανοποιηθούν συνδικαλιστές“; Με τον ίδιο να απαντά: “Καμία σχέση. Αυτά τα λένε συγκεκριμένοι κύκλοι των ΜΜΕ και συγκεκριμένα κόμματα για πολιτική εκμετάλλευση. Υπάρχει πρόβλημα με αυτές τις εταιρείες; Αυτό είναι το ερώτημα. Αυτό εμείς θα το θεραπεύσουμε και με τους συνδικαλιστές. Στο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες”.
Δείτε την συνέντευξη του Χρήστου Σπίρτζη στον Νίκο Ευαγγελάτο και την εκπομπή Live News