Κυριακή, 24 Νοε.
13oC Αθήνα

Κουρουμπλής: Μου γίνεται επίθεση γιατί τα πράγματα αλλάζουν – Το Αγία Ζώνη θα ανελκυστεί [vids]

Κουρουμπλής Αγία Ζώνη ΙΙ

Οι φάκελοι που βρίσκονται στα αζήτητα 10 χρόνια. Οι επιθέσεις που γίνονται γιατί κάτι αλλάζει. Και το Αγία Ζώνη ΙΙ που θα ανελκυστεί. Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής εφ’ όλης της ύλης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής παραχώρησε (τηλεοπτική) συνέντευξη στο ΑΠΕ – ΜΠΕ. Δηλώνει πως το Άγια Ζώνη ΙΙ θα ανελκυστεί και προαναγγέλλει αλλαγές σε όλα τα επίπεδα.

Κουρουμπλής: Γιατί μου επιτίθενται

Η όλη εικόνα στην Ελευσίνα χαρακτηρίζεται ως «οσμή σκανδάλου» και ατιμωρησίας. Σε ερώτηση του ΑΠΕ -ΜΠΕ αν είναι διατεθειμένος να συγκρουστεί με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ο υπουργός Ναυτιλίας απαντάει: «Νομίζω ότι όλη αυτή η επίθεση που μου γίνεται, είναι γιατί ακριβώς κάποιοι αρχίζουν να αισθάνονται, ότι άλλαξαν τα πράγματα, όπως λένε στο χωριό μου. Όταν λοιπόν η απόφαση μου είναι, να καταθέσω άμεσα τώρα στη Βουλή, διάταξη που θα περιορίζει την ηλικία όλων αυτών των σκαφών, μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις σκάφη ακόμη και 60 χρονών, και θα την περιορίζει στα 30, αυτό δείχνει ότι για πρώτη φορά υπάρχει βούληση από αυτή την κυβέρνηση να συγκρουσθεί με όλο αυτό το περιβάλλον αυτών των σκαφών. Και ο νοών νοείτω».

Για τον Παναγιώτη Κουρουμπλή σημαντικό είναι το θέμα αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου καυσίμων: «Θα υπάρξει παρέμβαση και σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα που είχαν αυτά τα σκάφη να κάνουν πετρέλευση, σε σημεία που δεν υπήρχε δυνατότητα στίγματος. Και αυτό ήταν μία κατάσταση διαχρονική, για όσους σήμερα μετατρέπονται σε κήνσορες της διαφάνειας.

Η τρίτη παρέμβαση μου, είναι να ζητήσω από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, να προχωρήσει σε επανεξέταση όλων των αθωωτικών αποφάσεων -όλων, το ξαναλέω, των αθωωτικών αποφάσεων- περί λαθρεμπορίου και να συνδεθούν με εγκληματικές πράξεις και ξέπλυμα μαύρου χρήματος που σημαίνει δεν υπάρχει ζήτημα παραγραφής αυτών των αποφάσεων. Αυτό λοιπόν το ζήτημα του λαθρεμπορίου, πιστεύω ότι είναι ένα ζήτημα που αγγίζει όλους τους Έλληνες, άρα και όλα τα πολιτικά κόμματα.

Και επειδή δεν θέλω να φανεί ότι είναι μία πρωτοβουλία που εξυπηρετεί σκοπιμότητες, αλλά την ουσία, έστειλα την επιστολή αυτή σε όλα τα κόμματα εδώ και μία εβδομάδα. Και περιμένω από τα κόμματα, ή να συνυπογράψουμε από κοινού αυτή την πρωτοβουλία και το αίτημα αυτό, ή τα ίδια ξεχωριστά να το ζητήσουν από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Επίσης, πρέπει να πω ότι έχουν κατατεθεί σχετικές πληροφορίες για τη διαχρονικότητα του τρόπου με τον οποίο γίνεται το λαθρεμπόριο από την αρμόδια Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την κυρία Ζαΐρη, για τα ζητήματα αυτά και σε όλες τις αρχές. Το ΣΔΟΕ, στην Ανεξάρτητη Αρχή, στον κύριο Πιτσιλή, στην οικονομική αστυνομία και όλους τους αρμοδίους».

Η «Αγία Ζώνη ΙΙ» θα ανελκυστεί

Για την επόμενη μέρα στο ζήτημα του Αγία Ζώνη ΙΙ ο κ. Κουρουμπλής υπογραμμίζει:  είναι απόφαση μας μετά την απάντληση πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η εντολή που έχω δώσει στο Λιμενικό Σώμα είναι να ζητήσει από την πλοιοκτήτρια εταιρία και την ασφαλιστική να ανελκυστεί το πλοίο. Θα είναι το πρώτο πλοίο που θα έχει ανελκυστεί. Και πιστεύω ότι με την προσπάθεια που θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση να ανελκύσουμε τουλάχιστον έναν μεγάλο αριθμό από αυτά τα πλοία που πραγματικά αποτελούν κίνδυνο στο βυθό της θάλασσας».

Φάκελοι στα αζήτητα

Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογραμμίζει ακόμη ότι υπήρχαν φάκελοι που δεν τους ακούμπησε κανείς. «Ήταν στα αζήτητα για 10 χρόνια», λέει χαρακτηριστικά και αναφέρει ότι ξεκινά μια σειρά από δράσεις και ανοίγει νέους δρόμους. «Ένας από αυτούς τους δρόμους είναι να χαρτογραφηθούν όλα τα ναυάγια της χώρας. Γιατί αποτελούν “βόμβες” στον βυθό της θάλασσας. Βόμβες ρύπανσης και όχι μόνο. Αυτή η προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη. Ήδη έχουν χαρτογραφηθεί αρκετά και αναζητούμε τους τρόπους, τους οποίους θα πρέπει αυτά να φύγουν από το βυθό της θάλασσας. Υπάρχει επίσης μία παράμετρος αυτού του ζητήματος που έχει να κάνει με τα παροπλισμένα και εγκαταλελειμμένα πλοία. Είτε αυτά είναι σε αγκυροβόλια, νόμιμα, είτε όχι».

Ο κ. Κουρουμπλής τονίζει ότι «έχει σταλεί σήμα, αυστηρότατο, προς όλα τα λιμενικά ταμεία, προς όλα τα Λιμεναρχεία και προς όλους τους Οργανισμούς Λιμένα: Πρώτον να μας ενημερώσουν, αν έχουν προχωρήσει, και αν δεν το έχουν κάνει θα πρέπει να το κάνουν, να διαπιστώσουν αν υπάρχει φορτίο επικίνδυνο για τη θάλασσα της περιοχής που βρίσκονται, και να αδειάσουν από καύσιμα ή από λιπαντικά. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να δούμε, πού βρίσκονται και αν είναι όπως είπα στα αγκυροβόλια. Αν δεν είναι πρέπει να οδηγηθούν στα αγκυροβόλια και να αναζητηθούν οι ευθύνες των ιδιοκτητών και των ασφαλιστικών εταιριών. Αυτό αφορά και τα παροπλισμένα και τα εγκαταλελειμμένα».

Είναι ένας τρόπος, να μπορέσουμε πραγματικά, να έχουμε εικόνα και έλεγχο σε μία κατάσταση που για 10ετίες ήταν χώρος ατάκτως ερημωμένος από πλευράς εικόνας και καταγραφής και γνώσης το τι υπάρχει, πού υπάρχει και σε ποιά κατάσταση είναι».

Τριάντα ναυάγια στην κάμερα του ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το ΑΠΕ – ΜΠΕ δίνει στη δημοσιότητα ένα πλούσιο τηλεοπτικό υλικό που περιλαμβάνει ένα video-έρευνα 10 λεπτών για την κατάσταση που επικρατεί στην Ελευσίνα και με τις επεξηγήσεις του νομικού αξιωματούχου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το πλαίσιο ανομίας που επικρατεί.

Με αφορμή το νέο ναυάγιο του πλοίου «Ελέφαντας», ιδιοκτησίας «Δραχμή Ναυτική Εταιρία», την περασμένη Τετάρτη στον Ασπρόπυργο, το ΑΠΕ – ΜΠΕ καταγράφει με την κάμερα ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο από τη θέση του ναυαγίου ως τον όρμο της Βλύχας.

Η αυτοψία καταγράφει 30 μικρά και μεγάλα ναυάγια. 19 πλοία που έχουν χαρακτηρισθεί «επικίνδυνα και επιβλαβή», 9 κατασχεμένα και επισχεμένα πλοία για παράνομες ενέργειες (ανάμεσα και το “Noor One”) και γύρω στα 40 παροπλισμένα πλοία στα δύο (Α+Β) καραβοστάσια ως την Σαλαμίνα. Τα στοιχεία επιβεβαιώνει το Υπουργείο.

Η εικόνα δείχνει ένα πραγματικό νεκροταφείο σαπιοκάραβων και ημιδιαλυμένων δεξαμενόπλοιων, όπως το σεσημασμένο πλοίο SLOPS με πετρελαιοειδή κατάλοιπα και το οποίο φέρει ένα βαρύ παρελθόν.

Δέκα χρόνια μετά την προσάραξή του για διάλυση και αφού εν τω μεταξύ ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας και του ίδιου του διαλυτηρίου «Αφοι Σάββα ΕΠΕ», το πλοίο συνεχίζει να παραμένει μέσα στη θάλασσα παντελώς διαβρωμένο, ημιδιαλυμένο, με άμεσο κίνδυνο να κοπεί στη μέση και να εκχυθούν τα πετρελαιοειδή επικίνδυνα απόβλητα στο θαλάσσιο περιβάλλον, προκαλώντας μεγάλης κλίμακας περιβαλλοντική ζημιά στο οικοσύστημα του κόλπου της Ελευσίνας, το οποίο τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης.

Φωτογραφία ΑΠΕ – ΜΠΕ

«Πρόκειται για συγκλονιστική εικόνα στην Ελευσίνα», λέει ο Δημοσθένης Μπακόπουλος στο video και χαρακτηρίζει αδιανόητο «αυτό που συμβαίνει» και υπογραμμίζει ότι στον κόλπο της Ελευσίνας «αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα η κουλτούρα ατιμωρησίας των υπαιτίων των ναυαγίων». Εξηγεί ότι νομικό πλαίσιο υπάρχει από το 1973 αλλά στην ουσία δεν εφαρμόζεται. Σύμφωνα με το πλαίσιο αυτό ο ιδιοκτήτης, η πλοιοκτήτρια εταιρία, ο ασφαλιστής είναι υποχρεωμένοι να βγάλουν το πλοίο από το νερό. Αλλά αντ’ αυτού δημιούργησαν ένα καθεστώς ατιμωρησίας.

«Το πλοίο βούλιαζε, οι Οργανισμοί Λιμένα χρέωναν τέλη ναυαγίου, δηλαδή χρέωναν ανταποδοτικά τέλη γιατί είχαν περιβαλλοντικές βόμβες στους πυθμένες των περιοχών ευθύνης τους, οι πλοιοκτήτες μεταβίβαζαν είτε σε αφερέγγυα πρόσωπα είτε σε ετοιμοθάνατους», καταγγέλλει στη συνέντευξή του στο Πρακτορείο ο κ. Μπακόπουλος, που επιπλέον μας λέει ότι «έχει στο γραφείο του φάκελο που μεταβιβάστηκε σε καρκινοπαθή, ο οποίος λίγους μήνες μετά πέθανε”, όποτε και τα τέλη ναυαγίου τα οποία υποτίθεται καταλογίζονταν στο τέλος δεν εισπράττονταν.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις