Οικονομία

Carillion: Ο κατασκευαστικός γίγαντας είχε πήλινα πόδια

Δεν μπορεί να αναμένει κανείς ότι η βρετανική κυβέρνηση θα διασώσει την εταιρία κατασκευών και υπηρεσιών Carillion. Αυτό, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι μετά την κατάρρευση της εταιρίας.

«Είναι λυπηρό που η Carillion δεν μπόρεσε να βρει τις κατάλληλες χρηματοδοτικές λύσεις με τους δανειστές της, αλλά δεν μπορεί να περιμένει κανείς ότι οι φορολογούμενοι θα διασώσουν μια εταιρία του ιδιωτικού τομέα. Από τότε που εκδόθηκαν οι πρώτες προειδοποιήσεις για την κερδοφορία της τον Ιούλιο, η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά την κατάσταση…συνεχίζουμε να ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να βρεθεί μια λύση παράλληλα με την εφαρμογή ισχυρών σχεδίων έκτακτης ανάγκης», δήλωσε σε δημοσιογράφους. «Η πρωταρχική μας ευθύνη, όπως πάντα, είναι να είμαστε σε θέση να συνεχίζουμε την ασφαλή λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών μας».

Κατάρρευση του γίγαντα των κατασκευών

Η βρετανική εταιρία κατασκευών και υπηρεσιών Carillion κατέρρευσε σήμερα όταν οι τράπεζες αρνήθηκαν να της χορηγήσουν περαιτέρω οικονομική στήριξη, οδηγώντας την σε υποχρεωτική εκκαθάριση.

Η Carillion, που απασχολεί 43.000 άτομα σε όλο τον κόσμο, περιλαμβανόμενων 20.000 στη Βρετανία, παρέχει υπηρεσίες στους τομείς της άμυνας, της εκπαίδευσης, της υγείας και των μεταφορών. Ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα παράσχει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να διατηρηθούν οι υπηρεσίες που παρέχονται από το προσωπικό της.

«Τις τελευταίες ημέρες δεν καταφέραμε να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση για να στηρίξουμε το επιχειρηματικό μας πλάνο και ως εκ τούτου, με βαθιά λύπη, φθάσαμε σε αυτή την απόφαση», δήλωσε ο πρόεδρος Φίλιπ Γκριν. «Είναι μια πολύ θλιβερή ημέρα για την Carillion, για τους συναδέλφους μας, τους προμηθευτές και τους πελάτες μας που με υπερηφάνεια εξυπηρετήσαμε τόσα χρόνια».

200 χρόνια ιστορίας και μεγάλα έργα

Η εταιρία, που έχει ιστορία 200 ετών, είναι μια από τις πολλές ιδιωτικές εταιρίες που λειτουργούν ως πάροχοι δημόσιων υπηρεσιών στη Βρετανία. Η Carillion δέχθηκε πλήγμα από δαπανηρές καθυστερήσεις στις συμβάσεις και την πτωτική πορεία σε νέα της μονάδα. με αποτέλεσμα να ανακοινώσει μια σειρά από προειδοποιήσεις για την κερδοφορία της καθώς και ζημίες άνω του 1 δισεκ. λιρών για το πρώτο εξάμηνο.

Το χρέος και οι λοιπές της υποχρεώσεις ανέρχονται στο 1,5 δισεκ. λίρες. Στους πιστωτές της Carillion περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι RBS, Santander UK και HSBC.

Η προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει ότι δεν θα διαταραχθούν οι δημόσιες υπηρεσίες, δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίντινγκτον, ο υπουργός που είναι επικεφαλής του Γραφείου του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο εποπτεύει το κυβερνητικό έργο. Πρόσθεσε ότι κάποια από τα συμβόλαια που διαχειριζόταν η Carillion θα δοθούν σε εναλλακτικούς παρόχους. Ο Λίντινγκτον κάλεσε το προσωπικό της εταιρίας να συνεχίσει να εργάζεται και δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα πληρώσει τους μισθούς τους.

Παρόλο που η κυβέρνηση δεσμεύθηκε να στηρίζει τους εργαζομένους και να διασφαλίσει ότι εκτελούνται οι σχετικές συμβάσεις, δεν προχώρησε σε διάσωση της εταιρίας όπως έκανε με μεγάλες τράπεζες κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης σχεδόν πριν από μία δεκαετία.

Με τις τράπεζες να αρνούνται να αποδεχθούν την τελευταία προσπάθεια του ομίλου για αναδιάρθρωση, οι υπουργοί της πρωθυπουργού Τερέζα Μέι είχαν συνεχείς συσκέψεις τις τελευταίες ημέρες, καθώς δέχονταν πιέσεις από το αντιπολιτεύομενο Εργατικό Κόμμα και τα συνδικάτα να μην χρησιμοποιήσουν τα χρήματα των φορολογουμένων για να στηρίξουν την εταιρία.

Υπουργοί, τραπεζίτες και ανώτατα στελέχη της εταιρίας πάσχισαν να βρουν ένα τρόπο να σωθεί η εταιρία σε συνομιλίες της ύστατης στιγμής το σαββατοκύριακο. Ωστόσο, η Carillion ανακοίνωσε την «υποχρεωτική της εκκαθάριση» περίπου μία ώρα πριν το άνοιγμα του χρηματιστηρίου του Λονδίνου σήμερα το πρωί.

Η Carillion έχει εργαστεί σε σημαντικά κατασκευαστικά έργα, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, η οδική σήραγγα της Διώρυγας του Σουέζ και ο Σταθμός Γιούνιον στο Τορόντο. Πέρυσι τον Ιούλιο, μία εβδομάδα μετά την πρώτη προειδοποίηση για την κερδοφορία της, αναδείχθηκε ένας από τους εργολήπτες για την νέα σιδηροδρομική γραμμή High Speed 2 της Βρετανίας, ενός σημαντικού έργου που θα συνδέσει καλύτερα το Λονδίνο με τη βόρεια Αγγλία.

Οι μετοχές των ανταγωνιστικών της εταιριών, όπως οι G4S, Interserve, Balfour Beatty και Kier Group, ενισχύθηκαν καθώς οι επενδυτές ελπίζουν ότι οι εταιρίες αυτές θα αναλάβουν επιπλέον έργα.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα