Τρίτη, 26 Νοε.
11oC Αθήνα

Η Google έδωσε τα περισσότερα χρήματα από κάθε άλλον για να επηρεάσει την κυβέρνηση

Η Google έδωσε τα περισσότερα χρήματα από κάθε άλλον για να επηρεάσει την κυβέρνηση

Τα περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία δαπάνησε μέσα στο 2017 η Google προκειμένου να επηρεάσει τις αποφάσεις της Ουάσινγκτον. τα χρήματα αυτά ανέρχονται σε 18 εκατομμύρια δολάρια, και είναι η πρώτη φορά που ο τεχνολογικός “κολοσσός” έρχεται πρώτος στην σχετική λίστα.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία, όπως η Google, έδωσε τα περισσότερα χρήματα για “λόμπινγκ”, από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες.

Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του λόμπινγκ πέρυσι.

Google for… President

Η Google μοίρασε χρήματα αριστερά-δεξιά για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για λόμπινγκ, σύμφωνα με την «Ουάσιγκτον Ποστ», δείχνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Τραμπ, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.

Και άλλες τεχνολογικές εταιρείες στον “χορό”

Το Facebook αύξησε τις δαπάνες λόμπινγκ κατά 32% πέρυσι (σε πάνω από 11 εκατ. δολάρια) έναντι του 2016, η Amazon κατά 16% (σε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια), ενώ η Apple κατά 51% (λίγο πάνω από τα 7 εκατ. δολ). Οι τέσσερις εταιρείες Google, Facebook, Apple και Amazon έδωσαν συνολικά περίπου 50 εκατ. δολάρια για λόμπινγκ.

Οι εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ και οι επικεφαλής τους συγκρούσθηκαν το 2017 με τον Ντόναλντ Τραμπ για διάφορα «καυτά» ζητήματα όπως ο περιορισμός της μετανάστευσης και η κλιματική αλλαγή, ενώ ειδικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.) βρέθηκαν -και συνεχίζουν να βρίσκονται- κατ’ εξοχήν στο στόχαστρο, επειδή θεωρήθηκαν «οχήματα» της ρωσικής προπαγάνδας.

Οι τεχνολογικές εταιρείες ακόμη αντιμετώπισαν κοινωνική κατακραυγή λόγω διαφόρων περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, εξάπλωσης της ρητορικής μίσους κ.α.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις