Επιχειρήσεις

Folli Follie: Η αμφισβήτηση για την εταιρία με κεφαλαιοποίηση άνω του ενός δισ ευρώ

Αν μιλούσε κανείς πριν από μερικούς μήνες για την Folli Follie θα έλεγε πως πρόκειται για μία εταιρία κόσμημα στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύει επάξια την χώρα στο εξωτερικό και αποτελεί μία ηγέτιδα δύναμη.

Ένα report ενός μικρού fund από το εξωτερικό ήταν ικανό να αλλάξει τα δεδομένα και πλέον η εταιρία να αντιμετωπίζεται αν μην τι άλλο από δυσπιστία. Τι είπε εν ολίγοις τοαμερικανικό hedge fund Quintessential Capital Management (QCM); Ότι η Ελληνική εταιρία δεν είναι αυτό που φαίνεται. Ο ισολογισμός της είναι «μαγειρεμένος» και τα σημεία πώλησης που ισχυρίζεται ότι έχει είναι ψεύτικα και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν η μετοχή να χάσει πάνω από 50% της αξίας της και να βρεθεί από το ζενίθ στο ναδίρ. Η διοίκηση της εισηγμένης αντέδρασε άμεσα και ανέθεσε σε διεθνή και καταξιωμένο οίκο, την EY την διενέργεια ελέγχων στους ισολογισμούς της. Τα αποτελέσματα θα φανούν άμεσα, αλλά όχι σύντομα.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρία είχε υπερβεί το 1 δισ ευρώ, σήμερα έχει υποχωρήσει κάτω από τα 500 εκατ. Ουδείς μπορεί να πει με απόλυτη βεβαιότητα, το ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο. Ίσως σε μερικές περιπτώσεις να πει κανείς ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Ας δούμε όμως ποια είναι η εταιρία για την οποία τόσος θόρυβος έχει ξεσπάσει τελευταία, με την δική της οπτική των πραγμάτων.

Ποιος είναι ο όμιλος FF

O Όμιλος FF Group είναι μια παγκόσμια ηγετική δύναμη στο χώρο της μόδας που δραστηριοποιείται σε 31 χώρες, με περισσότερα από 900 σημεία πώλησης παγκοσμίως και περίπου 5.000 εργαζόμενους ανά τον κόσμο.
Σχεδιάζει, παράγει και διανέμει σε διεθνές επίπεδο ιδιόκτητες μάρκες: την Folli Follie και την βραβευμένη βρετανική εταιρεία κοσμημάτων Links of London. Ταυτόχρονα διατηρεί μια στρατηγική συμμετοχή στον τομέα της ταξιδιωτικής λιανικής μέσω της Dufry AG και έχει μια ηγετική παρουσία στην λιανική και χονδρική στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Μάρκες όπως Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Nike, Converse, Samsonite, Guess, Calvin Klein, Scotch & Soda, Ted Baker, UGG και G-Star ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου, στον τομέα της λιανικής και χονδρικής διανομής ενδυμάτων.  Ταυτόχρονα ο Όμιλος, μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο συνεχούς στρατηγικής ανάπτυξης, έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του στον κλάδο Beauty & Cosmetics, μέσα από την αποκλειστική διανομή παγκοσμίως αναγνωρισμένων brands στην ελληνική αγορά.

Επιπλέον, ο Όμιλος διατηρεί ηγετική παρουσία στον κλάδο των πολυκαταστημάτων στην ελληνική αγορά. Μέσω ενός δικτύου δύο καταστημάτων «Factory Outlet» και πέντε «attica», αυτή η δραστηριότητα καλύπτει 70.000 m2 λιανικής πώλησης. Παράλληλα, ο Όμιλος FF Group έχει ξεκινήσει τη στρατηγική ανάπτυξη των δικών του multi brand concept stores, Collective, Kix και Sport Loft. Διατηρώντας βασικό ρόλο στον κλάδο της ταξιδιωτικής λιανικής, ο Όμιλος FF Group έγινε στρατηγικός συνεργάτης της Dufry, μιας εταιρείας που αποτελεί κορυφαίο παγκόσμιο παίκτη στο λιανικό ταξιδιωτικό εμπόριο και λειτουργεί περισσότερα από 2.200 καταστήματα σε αεροδρόμια, κρουαζιερόπλοια, λιμάνια και άλλες τουριστικές τοποθεσίες σε 64 χώρες.

Το όραμά μας είναι να γίνουμε μια πραγματικά παγκόσμια δύναμη στον τομέα των πολυτελών προϊόντων, από κοσμήματα, ρολόγια και αξεσουάρ μέχρι όλους τους κλάδους της μόδας.

Πολυκαταστήματα

Ο Όμιλος FF Group δραστηριοποιείται στον χώρο των πολυκαταστημάτων και εκπτωτικών πολυκαταστημάτων. Το πρώτο εκπτωτικό πολυκατάστημα Factory Outlet, άνοιξε το 1999 σε μια επιφάνεια 13.000 τ.μ. στην οδό Πειραιώς στα νότια προάστια της Αθήνας.

Τον Δεκέμβριο του 2006, ένα δεύτερο εκπτωτικό πολυκατάστημα στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με το ίδιο εμπορικό σήμα Factory Outlet ξεκίνησε τη λειτουργία του, σε μια επιφάνεια 14.000 τ.μ.  O Όμιλος συμμετέχει με 46% στο “attica, the depart¬ment store” το μεγαλύτερο up-scale πολυκατάστημα στην ελληνική αγορά, το οποίο εκτείνεται σε 25.000 τ.μ. σε οκτώ ορόφους στο κέντρο της Αθήνας. Στην Αθήνα υπάρχουν, εκτός από το πολυκατάστημα στο κέντρο, ένα δεύτερο στο εμπορικό κέντρο “Golden Hall” και ένα τρίτο στο “The Mall Athens” κοντά στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Τον Απρίλιο του 2012 ξεκίνησε τη λειτουργία του το νέο “attica” στο εμπορικό κέντρο “Mediterranean Cosmos Mall” στη Θεσσαλονίκη, που καλύπτει 5.000 τ.μ. Τον Σεπτέμβριο του 2014 ένα πέμπτο πολυκατάστημα attica ξεκίνησε την λειτουργία του στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Διεθνής παρουσία

Την εμφάνιση της Folli Follie στην απαιτητική ελληνική αγορά κοσμημάτων διαδέχτηκε μια ανεπανάληπτη επιτυχία που ώθησε τους ιδιοκτήτες να διευρύνουν τις κατηγορίες προϊόντων της εταιρείας και στη συνέχεια να επιδιώξουν την επέκτασή της στις χώρες του εξωτερικού. Η Folli Follie στην Ιαπωνία και την Κίνα αριθμεί σήμερα περισσότερα από 365 σημεία πώλησης, ενώ συνολικά δραστηριοποιείται σε 31 χώρες με περισσότερα από 600 σημεία πώλησης διεθνώς, και παρουσία στους πιο γνωστούς εμπορικούς δρόμους των πιο κοσμοπολίτικων πόλεων του κόσμου: Λονδίνο (Oxford Street, Regent Street), Χονγκ Κονγκ (Central), Νέα Υόρκη (Madison Avenue), Σίδνεϊ (Macquarie Centre & Queen Victoria Building), Ντουμπάι, Αθήνα, Πεκίνο, Σαγκάη, Σεούλ, Χονολουλού, Γιοχάνεσμπουργκ, Πρετόρια, Κέιπ Τάουν και Μακάο. Πέραν από τα ομώνυμα καταστήματα σε σημεία στρατηγικής σημασίας, τα προϊόντα της Folli Follie διατίθενται και σε γνωστά πολυκαταστήματα (shop-in-shop) ανά τον κόσμο, όπως τα Isetan και Takashimaya στην Ιαπωνία, τα Lotte και Hyundai στην Κορέα και τα El Corte Ingles στην Ισπανία. Η Folli Follie κατέχει τον άμεσο έλεγχο του διεθνούς δικτύου διανομής από την παραγωγή έως τη λιανική πώληση, εδραιώνοντας με αυτό τον τρόπο άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να ανταποκρίνεται στις συνεχείς ανάγκες και απαιτήσεις τους.

Το 2015 η Folli Follie συστήνει το νέο Concept Store το οποίο ενσαρκώνει το εμπνευσμένο όραμα των ιδρυτών της μάρκας και αντιπροσωπεύει μια πτυχή της νέας εποχής στην οποία η Folli Follie είναι έτοιμη να εισέλθει. Τα καταστήματα αυτά της Folli Follie έχουν ήδη παρουσιαστεί σε δρόμους υψηλής μόδας σε όλο τον κόσμο με τα αρχικά «ανοίγματα θυρών» που πραγματοποιούνται στο Χονγκ Κονγκ, το Τόκιο, το Πεκίνο, τη Χαβάη, το Σίδνεϊ, τη Βαλένθια, το Λονδίνο και την Αθήνα.

Επιπλέον, η Folli Follie διαθέτει μια πολύ ισχυρή παρουσία στο χώρο του travel retail με σημεία πώλησης σε αναρίθμητα duty free αεροδρομίων ανά τον κόσμο όπως του Πεκίνου, του Χονγκ Κονγκ, της Σεούλ, της Αθήνας, του Βανκούβερ, της Ταϊπέι, της Χαβάη, του Γκουάμ μεταξύ άλλων, ενώ τα προϊόντα της διατίθενται επίσης στις πτήσεις των κυριότερων αεροπορικών εταιρειών, όπως των British Airways , EVA Airlines, Cathay Pacific, Air China, China Eastern, Qantas, ANA Airlines, AeroMexico, Korean Airlines, Qatar Airways, United Airlines, Etihad Airways κ.ά. Η εξάπλωση της μάρκας Folli Follie ενισχύθηκε κατόπιν της πλήρους απόκτησης των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) το 2006. Το 2014 η Folli Follie παρουσίασε το flagship κατάστημα της στο Haitang Bay, Hainan Island, της Κίνας, που αποτελεί το μεγαλύτερο duty free εμπορικό κέντρο στον κόσμο.

Τέλος, στην Ελλάδα η Folli Follie διαθέτει περισσότερα από 35 σημεία πώλησης, μεταξύ των οποίων καταστήματα στην Αθήνα και την περιφέρεια, σε εμπορικά κέντρα όπως το The Mall Athens και το Athens Metro Mall, shop-in-shop σε πολυκαταστήματα όπως το Attica και το Attica Golden Hall ενώ έχει παρουσία και στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ανά την Ελλάδα.

Τα ξεχωριστά προϊόντα

Η Folli Follie καθιερώθηκε ως πραγματική πρωτοπόρος στην αγορά όταν παρουσίασε μεταξύ των πρώτων συλλογών της, μοναδικές δημιουργίες κοσμημάτων φτιαγμένες από ασήμι και χρυσό 18 καρατίων, και γυαλί murano και στη συνέχεια ολοκληρωμένες συλλογές κοσμημάτων από ατσάλι σε επάργυρο και επίχρυσο, συνδυασμένο με διαμάντια μια τάση που ακολούθησαν αργότερα πολλοί. Ανάλογα με τα υλικά που χρησιμοποιούνται (ασήμι, ατσάλι, bronze, πολύτιμοι και ημιπολύτιμοι λίθοι) και σε ένα εύρος τιμών που καλύπτει όλες τις ανάγκες, η Folli Follie προσφέρει μια ασύγκριτη γκάμα προϊόντων για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού στυλ.

Το γεγονός ότι τα γυναικεία ρολόγια αποτελούν πλέον καθημερινό αξεσουάρ μόδας, που μπορούν να φορεθούν μόνα τους ή σε συνδυασμό, κι όχι ακριβό κόσμημα συνετέλεσε στη ραγδαία ανάπτυξη κι εδραίωση των ρολογιών Folli Follie στο χώρο της μόδας.

Λόγω του ξεχωριστού σχεδιασμού, της υψηλής ποιότητας και της προσιτής τιμής τους, τα ρολόγια της Ceramic Collection, τα Swiss Made, τα Slim αλλά και τα Fashion Watches όπως οι συλλογές Wonderfly, Rock Safari, Lady Club, Miss H4H κ.α. δεν είναι παρά ελάχιστα από τα ρολόγια Folli Follie που κοσμούν τους γυναικείους καρπούς ανά τον κόσμο.

Τις σειρές κοσμημάτων και ρολογιών της Folli Follie συμπληρώνουν τα αξεσουάρ μόδας όπως τσάντες, μικρά δερμάτινα αντικείμενα, εσάρπες και γυαλιά ηλίου.

Η σχεδιαστική ομάδα της Folli Follie δουλεύει συνεχώς αξιοποιώντας εμβληματικά μοτίφ και μετατρέποντας τα σε μοναδικά σχέδια για όλη την γκάμα προϊόντων Folli Follie, ακολουθώντας πάντα άψογο στιλ. Η ιστορία του εμβληματικού μοτίφ επιβεβαιώνει τη διορατικότητα της σχεδιαστικής ομάδας της Folli Follie. Τα τελευταία χρόνια το πιστό κοινό της Folli Follie ακολουθεί το συναρπαστικό ταξίδι εμβληματικών μοτίφ, όπως του Heart4Heart και του Santorini Flower, ξεκινώντας από κολιέ και καταλήγοντας σε συλλογή ρολογιών, ολοκληρωμένη συλλογή κοσμημάτων και αξεσουάρ.

Όλες οι σειρές κοσμημάτων, ρολογιών και αξεσουάρ Folli Follie συμπληρώνουν η μία την άλλη, προσφέροντας μια «ολοκληρωμένη πρόταση μόδας», παρέχοντας ταυτόχρονα μια σύγχρονη, εναλλακτική και φρέσκια εμπειρία στους καταναλωτές ανά τον κόσμο.

Ο κόσμος της Folli Follie

Η Folli Follie παρουσιάζει συλλογές κοσμημάτων, ρολογιών και αξεσουάρ καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Όλες οι συλλογές εμπλουτίζονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς με special promotions και νέες δημιουργικές προτάσεις. Η έμπειρη σχεδιαστική ομάδα της εταιρείας αποτελείται μεταξύ άλλων από Ιταλούς, Ελβετούς, Βρετανούς, Κινέζους και Έλληνες κορυφαίους σχεδιαστές, που συνεργάζονται για την παρουσίαση των ολοκληρωμένων συλλογών κοσμημάτων, ρολογιών και αξεσουάρ. Εξέχουσα θέση στη συλλογή κατέχει η Kk Collection, η οποία περιλαμβάνει μοναδικά, ειδικά σχεδιασμένα κομμάτια, υπό την επίβλεψη της κας Καίτης Κουτσολιούτσου. Στόχος των σχεδιαστών μας είναι όχι μόνο να διατηρούν έναν προσανατολισμό που ακολουθεί τις κυρίαρχες τάσεις της μόδας, αλλά και να τις διαμορφώνουν, μεταφράζοντας τη μόδα στην καθημερινότητα και προσφέροντας ιδιαίτερες, χαρακτηριστικές προτάσεις με τη σφραγίδα της Folli Follie.

Επιπλέον, η έμφαση που δίνεται στον ξεχωριστό σχεδιασμό δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα, αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς που συνθέτουν το image της εταιρείας, όπως η διακόσμηση των καταστημάτων, η παρουσίαση των προϊόντων, η συσκευασία, το προωθητικό υλικό και φυσικά η ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική. Ως εκ τούτου, η καλλιτεχνική ομάδα της εταιρείας σε συνεργασία με τα Τμήματα Branding, Marketing και Communications & Digital PR επιμελούνται τον «κόσμο της Folli Follie», εξασφαλίζοντας την ομοιογενή, χαρακτηριστική εικόνα της εταιρείας ανάμεσα σε όλα της τα καταστήματα και προϊόντα, καθιστώντας τα άμεσα αναγνωρίσιμα από τον παγκόσμιο καταναλωτή.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα