Ελλάδα

Τα τουριστικά και σχολικά λεωφορεία της Αθήνας “ζουν” πάνω από 27 χρόνια

Τα τουριστικά και σχολικά λεωφορεία που κινούνται στην Αθήνα έχουν μέσο όρο ζωής άνω των 27 ετών και διαθέτουν παλαιότερη τεχνολογία που ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας.

Σήμερα στην πρωτεύουσα υπάρχουν μόλις 120 τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία φυσικού αερίου και 104 νέα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία από τα 2.021 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα παλιά λεωφορεία είναι μεγάλη, καθώς αυτά που φέρουν τεχνολογία Euro Ι (1994) εκπέμπουν 8 γραμμάρια NOX ανά χιλιόμετρο, τα Euro II (1997) εκπέμπουν 7 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, τα Εuro ΙΙΙ (2002) εκπέμπουν 5 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, το Euro IV(2007) εκπέμπουν 3,5 γραμμάρια ΝΟΧ το χιλιόμετρο, το Euro V (2010) εκπέμπουν 2 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, ενώ τα τελευταίου τύπου λεωφορεία (Euro VI-2014) εκπέμπουν μόλις 0,4 γραμμάρια.

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε η χρήση φυσικού αερίου από ορισμένα αστικά λεωφορεία που μπορεί να ωφέλησε περιβαλλοντολογικά την Αθήνα, αλλά σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Παρά την προσπάθεια σήμερα η Αθήνα παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Την ίδια στιγμή που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούρια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO VI αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Τη σκαπούλαρα, έχω σπάσει το πόδι μου και υποβλήθηκα σε επέμβαση» λέει ο 36χρονος που παρασύρθηκε από όχημα στην Θεσσαλονίκη
«Πήγα κι εγώ εκεί και παρακαλούσα τον αστυνομικό που ήρθε να κάνει στον οδηγό το τεστ για το αλκοόλ και δεν το έκανε» λέει ο πατέρας του 36χρονου θύματος
Η στιγμή της παράσυρσης πεζού στην Θεσσαλονίκη
Βίντεο ντοκουμέντο δείχνει βιαστικό οδηγό να πέφτει πάνω στη κλειστή μπάρα διάβασης του Προαστιακού προκαλώντας βραχυκύκλωμα
Το βίντεο αφορά το τροχαίο ατύχημα που έγινε την 31η Μαρτίου και προκάλεσε την ακινητοποίηση των συρμών του Προαστιακού και τις τεράστιες καθυστερήσεις στα δρομολόγια
Το βανάκι που προκάλεσε το βραχυκύκλωμα σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού